کد خبر: ۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
عارف:
رئیس شورای عالي سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: بسیاری از چهره های شاخص اصلاح‌طلب توسط هیات‌های نظارت یا عدم احراز صلاحیت شده اند یا تایید نشده‌اند، نسبت به رد صلاحیت ها و یا عدم احراز صلاحیت ها گله‌مند هستیم.
رئیس شورای عالي سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: بسیاری از چهره های شاخص اصلاح‌طلب توسط هیات‌های نظارت یا عدم احراز صلاحیت شده اند یا تایید نشده‌اند، نسبت به رد صلاحیت ها و یا عدم احراز صلاحیت ها گله‌مند هستیم.

به گزارش گفتارنو به نقل از پايگاه اطلاع رساني گام دوم؛ محمدرضا عارف در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان(گام دوم) با تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مهم ترین نمود و حضور مردم در تصمیم گیری انتخابات است، مساله ای که همواره مورد تایید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود. همین نگاه بود که مردم را پشت سر رهبری قرارداد. ما بر این باور هستیم که تاثیرگذارترین انقلاب در قرن اخیر انقلاب ما بوده است. رمز پیروزی آن هم انسجام و حضور مردم در همه صحنه ها است . با همین نگاه نیز تدوین قانون اساسی و رفراندوم نوع حکومت انجام شدو انتظارمان از مردم این است که در راه پیمایی ۲۲ بهمن حضوری جدی داشته باشند و باید در این راستا جوانان را تشویق کنیم.

وی ادامه داد: افتخار ما این است که خدمتگزاران نظام مستقیم یا غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند. مهم است که این نگاه همیشه دنبال شود. گفتمان اصلاحات و جبهه اصلاح طلبان با این نگاه حضور حداکثری خود را در صحنه سیاسی کشوری پیگیری می‌کند . با دستاورد ارزشمندی که در خرداد ۹۲ بدست آمد ضرورت استمرار آن برای جبهه اصلاحات قطعی شده بود تا گام دوم را در اسفند سال جاری دنبال کند و مسیر تدبیر و امید ادامه پیدا کند.

رییس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با اشاره به نهایی شدن برجام تصریح کرد: برجام و مذاکراتی که یک کشور در حال توسعه با قدرت های بزرگ جهانی در حدود ۲۳ماه انجام داد، نشان دهنده‌ ظرفیت کشور ما بود. خیلی از تبلیغات و حرف های بی ربط علیه ایران و ایرانی خنثی شد .دنیا فهمید که ما اهل گفت‌وگو هستیم و در عین حال از حقوق قانونی خود هم عدول نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی انتخاباتی برای ما حضور مردم در صحنه است گفت: به کم مهری ها نباید توجه کرد؛ چراکه مسایل به تدریج حل می شود ومهم نفس حضور مردم است. البته بسیاری از چهره های شاخص اصلاح‌طلب توسط هیات های نظارت یا عدم احراز صلاحیت شده اند یا تایید نشده اند و ما در تعدادی از استانها رسماً از وجود چهره های شاخص با تعریفی که بنده کرده ام بی بهره هستیم.

عارف خاطرنشان کرد: اما چهره های برجسته و نخبه ای هستند که تائید صلاحیت شده اند ولی در عین حال انتظار ما این است که با توجه به تجدید نظری که شورای نگهبان می کند، بتوانیم لیست های خود را در تهران و سراسر کشور ببندیم.

وی تصریح کرد: .انتظار ما از شورای نگهبان این است که مساله را جبران کند و تعداد قابل توجهی از چهره های خدوم و انقلابی با تجدیدنظر شورای نگهبان به صحنه رقابت بازگردند تا ما بتوانیم لیست های خود را در سراسر کشور کامل کنیم. نیاز ما این است که در همه حوزه های انتخابیه، کاندیداهای خود را معرفی کنیم و ما از روند رد صلاحيت ها گله مندیم.

وی ادامه داد: شورای نگهبان اقدام هیات های نظارت را جبران می کند تا شاهد حضور جدی و متنوع نامزدها باشیم و مردم با آزادی عمل نامزد خود را انتخاب کنند. ما به اخلاق و عقلانیت پایبند هستیم ، برای رقابت جدی به صحنه می آییم و بعد از آن با رفاقت جدی امور را پیگیری خواهیم کرد. معتقدیم با توجه به شرایط کشور اگر مجلس شریک دولت باشد دولت هم می تواند برنامه های خود را پیش ببرد البته از نقش نظارتی مجلس غافل نیستیم.

رییس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با بیان اینکه بهتر آن است که رسانه ها در جهت همگرایی حرکت کنند گفت: پرداختن به مسایل جزیی و اختلاف نظرها مشکلی را حل نخواهد کرد و در سالی که به نام همدلی نامگذاری شده همه باید بر اساس مشترکات تلاش کنند.حرف آخر را مردم در هفتم اسفند خواهند زد و از مردم می خواهیم که حضور جدی داشته باشند.

وی با اشاره به آخرین تصمیمات شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: شورای عالی تاکنون تصمیمات آئین نامه ای و برنامه ای خود را گرفته است و کم کم باید وارد کارهای جدی تر شویم و از همه رسانه ها خواهش می کنم که اخبار شورا را از سایت خبری این شورا پیگیری و دنبال کنند.

عارف در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به وضعیت تعیین صلاحیت ها چند نفر را برای لیست تهران در نظر گرفته اید؟ گفت: لیست ما در تهران کامل خواهد بود و ۳۰ نفر را در لیست خود خواهیم داشت و امیدواریم در روزهای آینده این فهرست نهایی شود و همچنین امیدواریم برای ۲۹۰ کرسی مجلس بتوانیم کاندیدا در انتخابات معرفی کنیم.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان تصمیم به ائتلاف با اصولگرایان معتدل و اعضای فراکسیون رهروان گرفته اند یا خیر؟ گفت: شورای عالی هنوز هیچ تصمیمی در مورد ائتلاف با سایر گروه ها نگرفته است و اگر ضرورت ایجاب کند این بحث در شورا مطرح و اطلاع رسانی می شود.

عارف در ادامه با اشاره به طرح سما (ستاد ما اصلاح طلبان) گفت: هر سازوکاری که همه جوانان و مردم را تشویق به حضور در انتخابات کند، مطلوب ماست و ما از این طرح که توسط حزب ندای ایرانیان طراحی شده است، استقبال می کنیم و خواهشم از اعضاي اين ستاد اين است كه  با ستاد جوانان در مركز هماهنگ باشند.

وی با بیان اینکه ما شورای جوانان داریم و این شورا در تهران فعال است، تصریح کرد: استانها در این زمینه خودشان تصمیم گیری می کنند. البته طرح سما دیر به ما رسید ولی خواهشم این است که همه توان خود را برای حضور جدی و پرشکوه مردم در انتخابات به کار گیرند.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در پاسخ به سوالي، مبنی بر اینکه آیا در تهیه لیست از لایه های چهارم و پنجم اصلاحات استفاده می کنید و دقیقاً از میان چند نفر لیست تهران را نهایی خواهید کرد و سازوکار کلی تهیه لیست در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان چگونه است؟ اظهارکرد: ما اعتقاد به لایه بندی کاندیداها در جریان اصلاحات نداریم زیرا نمی خواهیم نخبگان و برجستگان را دسته بندی کنیم اما به طور طبیعی یک تعداد از دوستان ما که از چهره های شاخص اصلاحات هستند، مردم آنها را می شناسند، عملکردشان را دیده اند و هم رای آوری بالایی دارند، می توانند وزن لیست را افزایش دهند.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با اشاره به سازوکار تهیه لیست های انتخاباتی در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اظهارکرد: ما طرحی را در این زمینه ابلاغ کردیم که با عنوان «فام؛ فرم ارزیابی مجلس» تصویب شد و ویژگی هایی که مد نظرمان بود را در بخش های مختلف امتیاز دادیم و در کل هزار امتیاز در نظر گرفته شد که ملاک عمل قرار خواهد گرفت تا بتوانیم بر اساس آن کاندیداهای نهایی را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه سازوکارهای بومی را برای تهیه لیست های انتخاباتی کنار نگذاشته ایم، گفت: ممکن است در یک حوزه انتخابیه، ۳ یا ۴ نفر با هم به توافق برسند و لیست را ببندند. بنابراین ملاک تصمیم گیری حوزه انتخابیه است نه شورای عالی سیاستگذاری و بنای ما این است که خود حوزه انتخابیه تصمیم گیری کند و اگر اختلافی پیش آمد ما به عنوان شورای عالی پادرمیانی کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)