کد خبر: ۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان:
من به نیروها و هواداران اصلاح‌طلب در سراسر استان توصیه می‌کنم و خواهش دارم که خویشتن‌داری نمایند و یاس ودلسردی به خود راه ندهند.
محمد فرشاد دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان و از چهره‌های شناخته شده جریان اصلاحات در استان کرمان است. او در گفت‌وگو با عصرانه از سیاست اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات می‌گوید. پاسخ فرشاد به سوالات ماهنامه عصرانه که در ابتدای بهمن ماه منتشر شده را بخوانید.

 آخرین خبرهای دریافتی حکایت از ردصلاحیت گسترده نامزدهای شاخص اصلاح‌طلب در هیات‌ نظارت بر انتخابات دارد. برنامه کلی اصلاح‌طلبان در مواجهه با رد صلاحیت‌ها چیست؟
شورای اصلاح‌طلبان استان کرمان به نمایندگی از طرف مجموعه قابل ملاحظه‌ای از دوستداران و وفاداران نظام که در به ثمر رساندن انقلاب و تثبیت آن نقش داشته و با مشی اصلاح‌طلبی پیوسته خواستار تعالی آن بوده و هستند، از افرادی شاخص، پاکدست، و دارای حسن شهرت درخواست کردند برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام نمایند که اکثریت آنها توسط هیات‌های اجرایی حوزه‌های انتخابیه متشکل از معتمدین جامعه تایید صلاحیت شدند. ولی براساس خبرهای دریافتی تقریبا تمامی آن در هیات نظارت استان رد صلاحیت گردیدند. بدیهی است برنامه اصلاح‌طلبان در این رابطه، پیگیری موضوع در چارچوب قانون انتخابات و تلاش برای احقاق حقوق این افراد خواهد بود.

موضع اصلاح‌طلبان کرمان درباره رد صلاحیت‌ها چیست؟
اگر خبرهایی که به دست ما رسیده صحت داشته باشد و گستردگی ردصلاحیت‌ها گسترده باشد، طبعا ما نسبت به این حجم از رد صلاحیت‌ها گلایه‌مندم و همانطور که عرض کردم اعتراض خود را از مجاری تعیین شده توسط قانون دنبال می‌کنیم و نسبت به تجدید نظر در مراحل بعدی امیدواریم.

 به نظر شما در حال حاضر واکنش بدنه جریان اصلاحات چگونه باید باشد؟
من به نیروها و هواداران اصلاح‌طلب در سراسر استان توصیه می‌کنم و خواهش دارم که خویشتن‌داری نمایند و یاس ودلسردی به خود راه ندهند.  
استراتژی اصلاح‌طلبان مانند سال 92 مشارکت در انتخابات است. کناره‌گیری، دلسردی  و بی انگیزگی به سود ما نخواهد بود و ما قطعا و حتما در انتخابات شرکت می‌کنیم و لیست خواهیم داد و مطمئنم که تعدادی از کسانی که در این مرحله رد صلاحیت شده‌اند، در مراحل بعدی تایید صلاحیت خواهند شد.
ضمنا جبهه اصلاحات ظرفیت‌های زیادی در درون جامعه دارد و ظرفیت‌های انسانی این جبهه منحصر به چهره‌های شناخته شده سیاسی نیست. در صورت لزوم می‌توانیم از افراد متخصص و توانمندی که برای نمایندگی ثبت‌نام کرده‌اند دعوت و از آنها پشتیبانی نماییم.

 البته این رقابت خیلی سخت است. چون جریان رقیب شما از مدت‌ها قبل فعالیت خود را آغاز کرده است و برخی از آنها به دلیل اینکه الان نماینده هستند برای مردم شناخته شده‌اند.
بله متاسفانه این نابرابری وجود دارد، اما نباید وزن این نابرابری برای ما بیش از اندازه تصور شود. مجموعه اصلاح‌طلبان به رقابت در شرایط سخت و دشوار عادت دارند. ما در سال 92 در همین شرایط توانستیم بازی را به نفع خود تغییر دهیم. 

 در این فرصت کم پیام خود را چگونه به مردم منتقل می‌کنید؟
ممکن است با شرایط به وجود آمده ما فرصت و امکانات محدودی برای انتقال پیام خود به جامعه داشته باشیم، اما همواره به عنایت خدواند و شعور و همت مردم دلگرم بوده و هستیم و از خداوند متعال آنچه را خیر و مصلحت جامعه می‌باشد مسالت داریم. 
در انتخابات ریاست جمهوری شرایط از این نظر مشابه بود، ولی هوشمندی مردم کارساز شد و نتیجه را دیدیم. اکنون نیز مردم به عملکرد نمایندگان فعلی انتقاد دارند، رفتار آنها را با دولت قبلی و دولت فعلی مقایسه می‌کنند و می‌بینند آنها با دولت قبلی اوج مماشات را داشتند و در به وجود آمدن آن همه مشکل سهیم بودند ولی با دولت فعلی نهایت سختگیری و کارشکنی را دارند که بازهم مشکلات به وجود آمده گریبانگیر مردم خواهد بود و این مردم هستند که متضرر می‌شوند.
خوشبختانه مردم از فهم و آگاهی بالایی برخوردارند و این موضوعات را به خوبی می‌فهمند و رصد می‌کنند و با انتخاب هوشمندانه خود پاسخ مناسب را خواهد داد.

برچسب ها: محمد فرشاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)