کد خبر: ۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
سید حسن خمینی در جمع مردم رفسنجان:
وی گفت: لازمه امر به معروف و نهی از منکر آزادی رسانه ها و تریبون دارهاست. آنها باید دردی را که می بینند فریاد کنند و بزرگترین راه رهایی یک جامعه از فساد این است که خودش را مانند یک موجود زنده کنترل کند. جامعه سالم جامعه ای است که خودش را کنترل کند و یکی از ابزارهای آن رسانه است. پیام سیدالشهدا از پس سالهای طولانی این است که مراقب جامعه خود باشید.

یادگار امام بر ضرورت آزادی رسانه ها و صاحبان تریبون در اجرای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: اگر جایی ثروت نامشروعی انباشته شده، آن را بیان کنیم و الا کربلایی در پیش داریم و بدانیم حسین(ع) پیام آور آزادگی است.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، بعدازظهر امروز در جمع هزاران تن از مردم رفسنجان که در صحن و اطراف مسجد جامع این شهر جمع شده بودند، اظهار داشت: لطف و کرامتی که خداوند بر امام بزرگوار ما تمام کرده یکی از نشانه هایش همین پیوندی است که با دلهای مردم دارد. امروز این حضور و شور و نشاطی که در جوان و پیر شما دیده می شود ناشی از عشق و محبتی است که خداوند در دل شما نسبت به امام خمینی (س) قرار داده است.

وی افزود: این محبت بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی است که هم ناشی از کرامت خداوند به امام و هم ایمان به خداست، که در قرآن وعده داده است. این محبت یکی از داشته های جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در بزنگاه حوادث است.

یادگار امام تصریح کرد: کسانی که این محبت و علاقه را نمی بینند یا آن را هدف قرار داده اند، خواسته یا ناخواسته سرمایه بزرگ انقلاب را آماج حملات قرار داده اند. حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با اشاره به پیش رو بودن اربعین حسینی و با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری احتیاج به سخن گفتن در این زمینه داریم؛ یادآور شد: این کم حادثه ای نیست که تنها 50 سال پس از رحلت پیامبر، فرزندان پیامبر را در یک بیابان سر بریدند. چه اتفاقی افتاد؟ پیامبری که عرب را از جاهلیت نجات داد؛ پیامبری که قرآن را رحمت می دانست، تنها 50 سال پس از مرگ او فرزندانش را در بیابان سر بریدند؟ این حادثه درس آموز است.

وی ادامه داد: امروز یک فرزند کوچک امام به اینجا آمده و شما ابراز علاقه می کنید. اما چه اتفاقی می افتد که خانواده رسول خدا توسط کسانی که صلوات بر او می فرستادند کشته می شوند؟



سید حسن خمینی با بیان اینکه جمعیت مقابل امام حسین(ع) در نماز ظهر عاشورا هم بر پیامبر و هم بر خاندان ایشان صلوات می فرستادند، اما بعد از آن سر ایشان را بریدند؛ اظهار داشت: کربلا یک نقطه از جغرافیا و یک روز از تاریخ نیست و ممکن است هر کجا و هر زمان تکرار شود. همانطور که می گوییم: کل یوم عاشورا و کل یوم کربلا.

یادگار امام در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه کدورت را باید در جامعه ریشه کن کرد، تصریح کرد: همگی باید تلاش کنیم کینه ها از جامعه برداشته شود، در جامعه اسلامی اگر از یکدیگر کینه وجود داشته باشد بن مایه رفاقت از بین می رود و این آغاز فروپاشی اجتماعی است.

وی با تکرار سوال پیشین خود در خصوص چرایی به شهادت رسیدن سیدالشهدا افزود: این که لشکر کوفه نمی دانست چه کسانی در مقابل آنها هستند، دروغ است. آنها به خوبی می دانستند؛ زیرا با سیدالشهدا بزرگ شده بودند. کوفه تکرار شدنی است، کما اینکه کربلا هم باید تکرار شود.

وی با بیان اینکه سیدالشهدا با همه سردارانی که در تاریخ به شهادت رسیدند تفاوت داشت، یادآور شد: حسین (ع) امام بود و هر چه مردم دارند از جد اوست و اگر خاندان او نبودند، مردم آن روزگار هیچ نداشتند. اما تفاوت دیگر امام حسین(ع) با سایر سرداران این بود که حسین(ع) هادی جامعه و نبض هدایت است. حسین(ع) دلش برای کوفیان بیشتر از خودشان می سوخت. حسین فرزند پیامبری است که در قرآن در جایی به او می فرماید: بس است ما قرآن را نفرستادیم که خود را به هزار مشقت بیندازی. اما پیامبر از تلاش دست نکشید؛ حسین فرزند پیامبری است که بدی های زیادی دید، اما نفرین نکرد و قرآن به او فرمود: اگر مهربان نبودی مردم تو را رها می‌کردند.

سید حسن خمینی با بیان اینکه امام حسین(ع) پاسخ این سوال را در روز عاشورا می دهند، یادآور شد: ایشان در روز عاشورا بعد از کشته شدن یاران، خطبه ای خواندند که هنگام آغاز آن لشگریان مقابل شروع به سر و صدا کردند، ایشان از آنها پرسید: چطور می خواهید هدایت شوید؟ مال حرام را چه می کنید؟

یادگار امام ادامه داد: بعد از پیامبر جامعه دچار فساد سیاسی شد، قدرت از جای خودش منحرف شد و قدرتی که خداوند مقرر کرده بود به علی(ع) برسد در دست دیگران قرار گرفت. البته اینها قابل حل بود، اما عامل دچار شدن جامعه به فساد این بود که تفکر عثمانی بنیان های هدایت را در جامعه از بین برد و فرهنگ و سیاست را نیز به نابودی کشاند. لذا در حالی که یکی از فرزندان امام حسین(ع) قیام پانزده خرداد را پدید آورد و یک توهین به امام خمینی(س) جامعه را دچار انزجار کرده و قیام 19 دی را پدید آورد، اما سر امام حسین(ع) بریده شد و آب از آب تکان نخورد.

وی با اشاره به یکی از جملات نوشته شده در پلاکاردهای شهر رفسنجان گفت: در یکی از تصاویر نوشته شده بود که "مردم به یک اشاره امام، فرزندان خود را فدا کردند:. بله همینطور است؛ امامی که در مقابل کوه ایستادگی می کرد در مقابل گریه یک فرزند شهید قلبش لرزید و در مقابل ابراز احساسات شدید مردم تکان می خورد. همان امام بزرگواری که یکی از شاهکارهای مدیریت سیاسی او در روز آغاز جنگ بود، وقتی که ترس جامعه را فرا گرفته بود. صدام را به دیوانه ای تشبیه کرد که سنگی در چاه انداخته است. در حالی که آن زمان فقط 2 سال از انقلاب گذشته بود و ارتش مانند قبل بود و نیروهای مردمی آموزش ندیده بودند، نتیجه آن دوران این است که امروز برادران و خواهران ما با آرامش به کربلا می روند. این حاصل خون شهدای شماست. اطراف کربلا زیر پای برادران و خواهران شماست. انسان می بیند آن دیوانگانی که امام از آنها سخن گفت کجا هستند و آن شهدا کجا؟ امروز امنیت عراق را فرزندان این سرزمین تامین می کنند اگر سال 65 و 66 این پیروزی اتفاق نمی افتاد، امروز شاهد این رخداد نبودیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با اشاره مجدد به چرایی وقوع حادثه عاشورا، گفت: جامعه ای که فساد در آن باشد کسانی که باید زنگ هشدار در برابر فساد باشند، در آن به هر دلیلی نبودند. اربعین تذکار سیدالشهدا است و سیدالشهدا پرچم مبارزه با فساد است. همانطور که خودش می فرماید: من برای اصلاح امت جدم قیام کردم.

وی با بیان اینکه ممکن نبود این اصلاح به گونه دیگری پیش رود، یادآور شد: جامعه خفته آن روز را خون حسین باید بیدار می کرد. زیرا بعضی مواقع برای کار بزرگ باید هزینه بزرگ داد. در عاشورا جامعه اسلامی نهیب خورد و متوجه شد که یک بیماری وجود دارد و این بیماری باید درمان شود. خون حسین (ع) تلنگر به جامعه اسلامی نیست بلکه یک انفجار در آن است. درس بزرگ عاشورا به جامعه اسلامی این است که مراقب باشیم کار به جایی نرسد که محتاج خون سیدالشهدا باشد.

سید حسن خمینی با بیان اینکه بیان دردها بعضا محتاج شجاعت است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر که فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) است، نباید تنها به چند مورد و گناه ظاهری آراسته شود، باید مراقب شکم های پر از حرام بود باید نسبت به مفاسد اقتصادی در هر جا که هست، حساسیت نشان داد، تعبیر رهبر معظم انقلاب در این زمینه کامل است.

وی گفت: لازمه امر به معروف و نهی از منکر آزادی رسانه ها و تریبون دارهاست. آنها باید دردی را که می بینند فریاد کنند و بزرگترین راه رهایی یک جامعه از فساد این است که خودش را مانند یک موجود زنده کنترل کند. جامعه سالم جامعه ای است که خودش را کنترل کند و یکی از ابزارهای آن رسانه است. پیام سیدالشهدا از پس سالهای طولانی این است که مراقب جامعه خود باشید.

یادگار امام با بیان اینکه امام بزرگوار جامعه را با دین آشتی داد و شهدا پرورش یافتگان مکتب حسینی و امام هستند، گفت: همه شهدای لشکر 41 ثارالله فرزندان امام هستند و امام و شهدا امروز میراثی را برای ما گذاشتند که همین حادثه بزرگ پیاده روی میلیونی به سمت مضجع سیدالشهدا یکی از آنها است و هر قدمی که هر کدام از آنها بر می دارند ثوابی هم برای امام و شهدا نوشته می شود و این راه توسط آن خون ها باز شد.

وی تاکید کرد: همه در حفظ آن خونها مسئولیم و این نیازمند شجاعت بوده و ما نباید چشم بر زشتی ها و پلشتی ها ببندیم و اگر جایی ثروت نامشروعی انباشته شده، آن را بیان کنیم و الا کربلایی در پیش داریم و بدانیم حسین(ع) پیام آور آزادگی است.

یادگار امام یاد و خاطره آیت الله شیخ محمد هاشمیان، امام جمعه فقید رفسنجان را گرامی داشت و ایشان را از سابقون انقلاب خواند که در سالهای تلخ ستم شاهی با امام پیمان بست و تا آخر بر پیمان خود وفادار ماند.

پیش از سخنان یادگار امام، حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، امام جمعه رفسنجان در سخنانی رفسنجان را شهری خواند که از ابتدای نهضت همراه امام بود و در طول نهضت اسلامی و در جریان پیروزی انقلاب نقش کلیدی داشت.

در این مراسم آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی، حجج اسلام: سید علی خمینی، مرتضی اشراقی، جعفری (نماینده ولی فقیه در استان کرمان)، سید سراج الدین موسوی، سید محمود دعایی، سید محمد صدوقی و برخی از شخصیت های سیاسی حضور داشتند. در این مراسم پرشکوه مردم با شعارهایی چون صلی علی محمد ...بوی خمینی آمد/ صل علی محمد یاور رهبر آمد، از یادگار امام استقبال کردند.

  بنابراین گزارش یادگار اما پیش از حضور در جمع مردم شهید پرور رفسنجان در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و با تربت پاک شهیدان را زیارت و برای آنان فاتحه خواند. همچنین وی بر مزار آیت الله هاشیمان، امام جمعه فقید رفسنجان حاضر شد و با قرائت فاتحه، برای وی مغفرت الهی خواستار شد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقيف تريلر حامل 9هزار ليتر سوخت قاچاق در رفسنجان

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)