کد خبر: ۱۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس جمهور در گردهمایی کارگران و آینده اقتصاد ایران":
رییس جمهوری گفت: آن چه در برجام انجام گرفت این بود که زمینه برای فعالیت ها هموار شود و دیوارهای نابجا برداشته شود و امروز نوبت کارگران عزیز ماست و امروز نوبت کارآفرینان ماست امروز همه باید دست به دست هم بدهیم تا برجام 2 را آغاز کنیم.

رییس جمهوری گفت: آن چه در برجام انجام گرفت این بود که زمینه برای فعالیت ها هموار شود و دیوارهای نابجا برداشته شود و امروز نوبت کارگران عزیز ماست و امروز نوبت کارآفرینان ماست امروز همه باید دست به دست هم بدهیم تا برجام 2 را آغاز کنیم.

به گزارش گفتارنو؛ دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در گردهمایی "کارگران و آینده اقتصاد ایران" گفت: بسیار خوشحالم که در اولین روز ماه اسفند، ماه سرنوشت ایرانیان ماه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری میهمان عزیزترین قشر جامعه کارگران هستم. کارگران عزیزی که بار تولید کشور از صنعت، کشاورزی و خدمات بر دوش آنان است از آغاز این دولت قرار ما بر این بود که همه تلاش و توان خود را به کار گیریم تا تحریم های ظالمانه را از سر مردم برداریم و تلاش کنیم تا حقوق مسلم این ملت در صحنه جهانی به رسمیت شناخته شود و همچنین تلاش کنیم ایران هراسی تبدیل به ایران ستایی شود.

وی در ادامه افزود: تلاش کنیم تا چهره واقعی مردم برای جهانیان روشن شود و همچنین در حوزه صادرات کالای ایرانی به روی جهانیان باز شود و امکانات مورد نیاز مواد اولیه بدون پیچ و خم های نابه جای تحریم وارد کشور شود و کالای ارزان تر و قابل رقابت با تولیدات جهانی در این کشور تولید شود و اشتغال برای جوانان مهیا شود و در کنار آن امنیت شغلی برای کارگران تضمین شود این وعده دولت به شما بود دولتی که شما با اراده خود پای صندوق آرا در سال 92 رای دادید و این دولت با رای شما ملت به رسمیت شناخته شد و آغاز به کار کرد و وعده دولت این بود که مشکلات بزرگ از پیش پای این مردم برداشته شود.

رییس جمهوری اضافه کرد ما می خواستیم کشتی هایی که ناچار بود در اسکله کشورهای همسایه پهلو بگیرد و با هزینه بیشتر وارد ایران شود به جای آن کشتی ها در بنادر ایران پهلو بگیرند و بنای ما بر این بود که بیمه گران بین المللی کالاهای صادراتی ایران را بیمه کنند تا خطر ریسک برای صادر کنندگان از بین برود بنای ما بر این بود بازار بانک ها به روی کشور ما باز شود تا برای خرید مواد اولیه ضروری و یا برای صادرات به جای بانک های معتبر از طریق صرافی ها هزینه های گزاف بر مردم تحمیل نشود.

وی با اشاره به فرجام رسیدن برجام گفت: با به فرجام رسیدن برجام در سایه حدود 30 ماه تلاش و کوشش مذاکره کنندگان شجاع، عالم و توانمند ما در برابر قدرت های جهانی، امروز راه برای فعالیت باز شده است آن چه در برجام انجام گرفت این بود که زمینه برای فعالیت ها هموار شود و دیوارهای نابجا برداشته شود و امروز نوبت کارگران عزیز ماست و امروز نوبت کارآفرینان ماست امروز همه باید دست به دست هم بدهیم تا برجام 2 را آغاز کنیم. کشور ما نیاز به رونق اقتصادی، آرامش و وحدت و انسجام بیشتر دارد همه باید برای اشتغال جوانان مان تلاش کنیم نه تنها کارگر ما امنیت برای کار خود داشته باشد بلکه نسبت به اشتغال فرزندان خود هم مطمئن باشد اگر می خواهیم به صادرات غیرنفتی متکی باشیم آیا شما راهی جز کار و فعالیت و سرمایه گذاری در تکنولوژی و بهره وری دارید؟ باید فضایی ایجاد کنیم تا در این فضا همه مشغول فعالیت شوند سرمایه باید وارد کشور شود و همچنین تکنولوژی باید وارد شود تا در کنار آن فضای کار و فعالیت برای کارگران ایرانی فراهم شود.

دکتر روحانی اضافه کرد: ما امروز زمینه برای فعالیت ها را فراهم کردیم و همه باید واقعیت شرایط امروز را به خوبی لمس کنند تهدیدها به فرصت تبدیل شوند آن هایی که از ایران می ترسیدند و از ایران فاصله می گرفتند امروز برای نزدیک شدن به ایران مسابقه گذاشته اند و خواستار فعالیت و مشارکت با ایران در زمینه تولید هستند. ما شاهد بودیم که نفت بشکه 147 دلار مشکل اشتغال و رفاه  مردم را حل نکرد اما در همین شرایط ملت با وحدت و اتحاد و همدلی و همزبانی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و ما می توانیم بدون اتکا به  نفت و رونق اقتصادی و صادرات کالای غیر  نفتی کشور را اداره کنیم. ما در شرایط سخت اقتصادی و قیمت پایین نفت زمینه برای سلامت مردم را فراهم کردیم و نگذاشتیم بیماری که به بیمارستان مراجعه می کند خرج بیمارستان برایش کمر شکن باشد و همه کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند امروز 11میلیون نفر حاشیه  نشین تحت پوشش بیمه سلامت هستند. ما در این سه سال کاری کردیم که حقوق کارگران، کارمندان از مقدار تورم سالانه برای اولین بار بیشتر باشد. همچنین ما در این سه سال کاری کردیم که حقوق بازنشستگان کارگر ما در حدود 65 درصد در طول سه سال افزایش یابد. این دولت همه تلاش خود را برای شاغلان مرد و زن و برای بازنشستگان به کار خواهد گرفت.

روحانی اضافه کرد: من در سخنرانی قبلی خود در جمع کارگران به آقای وزیر گفتم باید تلاش کند تا حقوق بانوان کارگر ما تضعیف نشود و زنان و مردان در شرایط مساوی کار و فعالیت کنند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: امروز در آستانه دو انتخابات بزرگ هستیم و از همه ملت غیور ایران، زنان، مردان و جوانان، روستایی و شهری می خواهم 7 اسفند پای صندوق های آرا باشند و کسانی را انتخاب کنند که دغدغه آن ها رونق اقتصادی، اشتغال و مشکلات جوانان است و کسانی را انتخاب کنند که در فکر صادرات، رشد و همچنین صادرات غیرنفتی هستند و قدرت مبارزه با رکود در کشور را داشته باشند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آن هایی که دلباخته انقلاب و ملت هستند و از توطئه های دشمن آگاه هستند به آنها رای بدهیم ما نخواهیم گذاشت این کلام رهبری روی زمین بماند و ملت ما در کنار رهبری و دولت و مسوولین در سال همدلی و همزبانی پای صندوق های رای بیایند و هرچه اتحاد بیشتر و فاصله ها کمتر باشد شرایط بهتری برای کشور مهیا خواهد شد. ما نمایندگانی را انتخاب کنیم که ریل گذار برای حرکت دولت، نظام به سمت پیشرفت و تعالی باشند و ما همچنین باید نمایندگانی را انتخاب کنیم که دغدغه آن ها مسایل ملی است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ما  نمایندگانی را برای مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنیم تا در شرایط روز مبادا برای این نظام رهبری برگزینند.

روحانی اظهار داشت: هر آنچه تا به امروز به دست آمد با مشارکت شما و حضور شما به  نتیجه رسید و همانطور که رهبری گفتند صاحب این کشور شما هستید و رهبری با رای و همت شما پرچم را به دوش گرفته و این انتخابات و کشور از آن شماست ما نیاز به نصیحت هیچ غیرایرانی نداریم و مردم ما آگاه و بیدارند و مسایل را به خوبی تشخیص می دهند و از میان کاندیداها بهترین را بر می گزینند و پای صندوق می روند.

رییس جمهوری تاکید کرد: روز 7 اسفند، روز نشاط در تهران است و باید مردم پای صندوق های رای نام 46 نفر را بنویسند شاید برای برخی خسته کننده باشد اما این برای اولین بار است که دو انتخابات در یک روز انجام می شود امیدواریم وزارت کشور و شورای نگهبان زمان لازم را برای رای مردم تا هر زمان که لازم است در نظر بگیرند.

دکتر روحانی در پایان گفت: همه چشم ها در آستانه انتخابات به ایران دوخته شده و همه چشم به صندوق رای 7اسفند  دوخته اند و صف های طولانی و مشارکت گسترده پای صندوق های رای راه را برای رونق اقتصادی و جذب سرمایه فراهم می کند. امید ما به رهبری و انسجام ملی و اتحاد ملی است. ان شاالله قرار ما روز جمعه پای صندوق های رای برای ساختن ایرانی آباد.

منبع: برنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)