کد خبر: ۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خبر داد:
وی با اشاره به دستور استاندار کرمان مبنی بر تدوین منشور انتخابات صالح عنوان کرد: ایشان گفته اند که سالم ترین و صالح ترین انتخابات را در استان کرمان برگزار خواهیم کرد. بنابراین تلاش همه ما بر این است که با هم افزاییِ تمام احزاب و جریانات سیاسی، انتخاباتی شفاف و خوب برگزار نماییم و مردم نیز احساس آرامش و اعتماد داشته باشند.
    
مدیرکل سیاسی استانداری کرمان گفت: چند شب گذشته در محفلی سیاسی که به منظور تبلیغات برای انتخابات مجلس برگزار شده بود رییس جمهور، آیت الله هاشمی رفسنجانی، وزیر کشور و غیره مورد توهین و هتاکی قرار گرفته بودند، با اینکه ما انتقاد سازنده را خوب می دانیم اما متوسل شدن به این شیوه های تخریبی برای رای آوردن را پسندیده نمی دانیم.

 حجت الاسلام عباس اسلامی در گفت و گو با ایسنا منطقه کویر، با بیان اینکه سال آینده دو انتخابات حساس را پیشِ روی داریم، افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی در نزد مردم و عوام اهمیت بیشتری دارد و خبرگان رهبری نیز در بین خواص از حساسیت خاصی برخوردار است. در کنار این ها، انتخابات میان دوره ای شوراهای اسلامی نیز برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به سخن وزیر کشور که صیانت از رای مردم و مراقبت از اجرای دقیق قانون را وظیفه اصلی وزارت کشور در انتخابات آتی دانسته بود، تصریح کرد: بحث رای مردم و امانت داری است، البته بعضی اوقات حرف و حدیث هایی درباره اینکه نتیجه انتخابات چه می شود به وجود می آید. مقام معظم رهبری هم رای مردم را همچون حق الناس دانسته اند و بر اینکه اگر در این باره کوتاهی کنیم حقی بر گردنمان است، تاکید کرده اند.

 مدیرکل سیاسی استانداری کرمان با بیان اینکه نظام کشور ما دینی بوده و باید در بحث انتخابات دقت بیشتری داشته باشیم، ادامه داد: وزارت کشور که مجری برگزاری انتخابات است، از الان که یکسال تا زمان انتخابات فرصت باقی مانده کلید این رویداد را زده، این بدین معنا نیست که نامزدها تبلیغات خود را شروع کنند بلکه این مربوط به ما مجریان برگزاری انتخابات است تا بررسی های خودمان را شروع کرده و با نگاه به گذشته اگر در روند برگزاری عیبی ملاحظه شد آن را برطرف سازیم تا انتخاباتی سالم و به دور از هرگونه حاشیه داشته باشیم.

 اسلامی در خصوص ابلاغیه وزیر کشور درباره استعفای مدیرانی که می خواهند کاندیدای مجلس شورای اسلامی شوند، توضیح داد: این ابلاغ درون وزارتخانه ای بوده و ویژه مدیران مجموعه وزارت کشور اعم از استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران کل ادارات وزارت کشور است. البته طبق قانون مسوولینی که می خواهند در انتخابات مجلس شرکت کنند باید شش ماه قبل از زمان رای گیری اقدام به استعفا کنند اما وزیر کشور مصمم بود که این زمان را به یک سال تغییر دهد تا انتخابات تحت الشعاع برخی اقدامات مدیران قرار نگیرد.
 
وی در ادامه این دستور رحمانی فضلی را در جهت توجه به حق الناس بودن رای مردم و سلامت انتخابات دانست و اضافه کرد: از دیگر محاسن این تصمیم این است که اگر به فرض مسوولی بخواهد کاندید مجلس شود، یک سال قبل از زمان برگزاری انتخابات استعفا داده و شخص دیگری جایگزین وی می گردد که تا یک سال بعد می تواند به امور مربوط به دستگاه خویش تسلط یابد و از شتابزدگی در امر معرفی مدیر و یا هر مسوول دیگری جلوگیری می شود.

  این مقام مسوول در ادامه با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات که در مجلس مطرح شده است، گفت: شاید یکی از ضعف هایی که می توانم به آن بپردازم این است که همیشه قبل از انتخابات یکسری از طرح هایی برای ایجاد تغییر در بحث برگزاری انتخابات به مجلس داده می شود که تازگی هم ندارند.

 وی افزود: طرح استانی شدن انتخابات مجلس در گذشته هم مطرح شده بود، حتی به شورای نگهبان هم رفت اما رد شد. البته دوباره می بینیم که این طرح در مجلس عنوان شده و حتی برای طرح آن فوریت رای آورد. به نظر این بار این طرح به سمت تصویب و تایید شدن می رود. بنابراین احتمال اینکه این طرح تصویب شود هست اما بعید می دانم به انتخابات سال آینده برسد.

 اسلامی با تاکید بر اینکه تحزب مستلزم اجرای صحیح این طرح است، ادامه داد: برای اجرای آن باید تحزب به قدری در ایران قوی باشد که انتخاب افراد به شکلی منطقی و درست صورت گرفته و افراد کارآمد به مجلس راه یابند. اصل این طرح خوب است اما مقدماتی دارد که باید در حوزه های انتخابی فراهم شود. من لازمه این طرح را تحزب می دانم و معتقدم در احزاب این شرایط ایجاد می شود که مردم کاندیدها را شناخته و به بهترین آن ها رای دهند.

 مدیرکل سیاسی استانداری کرمان همچنین در خصوص الکترونیکی شدن رای گیری انتخابات گفت: این ساز و کار نیز بسیار خوب است و در آن بیشتر به حق الناس بودن رای مردم دقت می شود اما با توجه به مشکلاتی که دولت دارد احتمالا بودجه اجرای این طرح تامین نشود.

 وی افزود: اگر این طرح تصویب و به شکل قانون در می آمد و هزینه اجرای آن نیز تامین می شد، انتخاباتی سالم را برایمان رقم می زد و می توانستیم از بسیاری از تخلفات همچون خرید و فروش رای که در نقطه مقابل سخن مقام معظم رهبری است، جلوگیری کنیم.

 این مقام مسوول با بیان اینکه نامزدهای انتخابات مجلس می توانند به دو نوعِ رسمی یا غیررسمی به تبلیغ خود بپردازند، ادامه داد: زمان تبلیغات رسمی کاندیدها یک هفته قبل از زمان رای گیری می باشد و نوعِ دوم تبلیغات، به صورت غیررسمی است که در حوزه های انتخابیه با برگزاری جلسات خصوصی و به دور از حواشی احتمالی صورت می گیرد.

 اسلامی تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخابات مجلس را به صلاح ندانست و ادامه داد: تبلیغات زودهنگام نامزدها، مسوولین را درگیر کرده و کار را در حوزه های کاری دولت سخت می کند، زیرا وقتی فضایی سیاسی شود جبهه گیری های سیاسی نیز شروع می شود و این در کار مسوولین و سایر مدیران همچون فرمانداران و بخشداران نیز تاثیرگذار است.

 وی خطاب به همه افرادی که می خواهند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند، گفت: چنانچه کسی بخواهد فعالیتی انتخاباتی داشته باشد این فعالیت باید قانون مند بوده و تاثیر بر کار اجرایی مدیران نداشته باشد. اگر مباحث انتخاباتی خارج از موضوع و قانون مطرح شود، مسوولین را درگیر می کند.

 مدیرکل سیاسی استانداری کرمان با بیان اینکه بعضی از تحرکات و فعالیت هایی که از برخی افراد دیده می شود خلاف قانون بوده و در آینده بر روی تایید و یا رد صلاحیتشان تاثیرگذار است، افزود: به عنوان مثال چند شب گذشته در محفلی سیاسی که به منظور تبلیغات برای انتخابات مجلس برگزار شده بود رییس جمهور، آیت الله هاشمی رفسنجانی، وزیر کشور و غیره مورد توهین و هتاکی قرار گرفته بودند، با اینکه ما انتقاد سازنده را خوب می دانیم اما متوسل شدن به این شیوه های تخریبی برای رای آوردن را پسندیده نمی دانیم.

 اسلامی ادامه داد: برخی از افرادی که در جلسات حضور پیدا می کنند هم اکنون مدیر و مسوول هستند و این به صلاح نیست زمانی که کشور نیاز به کار اجرایی دارد با اینگونه حاشیه سازی ها، خدمت و کار برای مردم تحت الشعاع قرار گیرد. بنابراین کاندیدها باید خود را معرفی و تبلیغ نمایند، اما به شیوه ای قانون مند و به دور از هرگونه توهین و افترایی که جبهه مخالف را نیز حساس کرده و وادار به پاسخگویی کند.

 مدیرکل سیاسی استانداری کرمان با اشاره به تصویب طرح افزایش تعداد نمایندگان برخی حوزه های انتخابیه در انتخابات آتی مجلس اظهار کرد: طبق قانون اساسی پس از انجام سرشماری، دولت می تواند طرحی مبنی بر افزایش تعداد نمایندگان را به مجلس تقدیم کند اما در دولت گذشته علیرغم احساس نیاز به این موضوع، این کار انجام نشد و در دولت یازدهم طرح مذکور به مجلس فرستاده شد که بر مبنای این طرح، با افزایش 20 نماینده در حوزه های انتخابی، نمایندگان مجلس از 290 نفر به 310 نفر خواهند رسید.

 وی افزود: برای این کار از ما نیز نظرخواهی کردند که دو مطلب را بیان کردیم، اول اینکه شهرستان بردسیر نیز به کرمان و راور اضافه شود و در نتیجه سه نماینده از حوزه انتخابیه کرمان، راور و بردسیر در مجلس حضور یابند و طرح دوم این بود که به دلیل کثرت شهرستانهای جنوب، این افزایش تعداد نمایندگان در آن منطقه اتفاق بیفتد که با توجه به شرایط، تصمیم بر آن شد که نماینده ای به جنوب استان اضافه شود.

 این مقام استانی تصریح کرد: با اینکه این طرح بسیار منطقی و خوب است اما گفته شده افزایش نمایندگان در این دوره اتفاق نمی افتد و عملا دوره بعدی نیز مجلس مجددا 290 نفر نماینده را به خود خواهد دید.

  اسلامی با تاکید بر اینکه امانت در وزارت کشور، رای مردم است، ادامه داد: ما به فرمانداران گفته ایم که باید شفاف سازی داشته باشید تا مردم به شما اعتماد کنند. ما امانت داریم و باید امانت دار خوبی باشیم که بالاترین امانت در مجموعه وزارت کشور همین رای مردم است که همچون حق الناس باید به آن نگاه شود.

 وی با اشاره به دستور استاندار کرمان مبنی بر تدوین منشور انتخابات صالح عنوان کرد: ایشان گفته اند که سالم ترین و صالح ترین انتخابات را در استان کرمان برگزار خواهیم کرد. بنابراین تلاش همه ما بر این است که با هم افزاییِ تمام احزاب و جریانات سیاسی، انتخاباتی شفاف و خوب برگزار نماییم و مردم نیز احساس آرامش و اعتماد داشته باشند.

  وی در خصوص هم افزایی جریانات سیاسی در کرمان گفت: هر 45 روز یکبار جلسه ای با حضور افراد تاثیرگذار جریانات اصلاح طلب و اصول گرا داریم که در آن به نقش احزاب در توسعه همه جانبه استان با توجه به منشور برادری امام راحل می پردازیم. معتقدیم که احزاب در کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزایی دارند.

 این مقام مسوول با بیان اینکه هدفمان از برگزاری این جلسات یکی کردن احزاب نیست، ادامه داد: ما طرفدار تکثر احزاب هستیم. در واقع در این جلسات در فضایی دوستانه، بستری برای هم افزایی و شنیدن خواسته های طرفین فراهم می شود که حاصل آن ایجاد توازنی پایدار در جریانات سیاسی استان خواهد بود.

 وی با ابراز امیدواری به اینکه رسانه ملی نیز مبادرت به برگزاری چنین نشست هایی بکند، گفت: مردم باید با دیدگاه و نظرات افراد آشنا شوند، متاسفانه در جامعه اینگونه جا افتاده است که احزاب با هم درگیری دارند در صورتیکه وقتی اینگونه نشست ها و جلسات برگزار شود و طرفین از حیث منطق و تخصص با هم صحبت کنند، این آرامش نیز به جامعه برگشته و این تفکر اصلاح می شود.
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)