کد خبر: ۱۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
فلسطین، آرمان بزرگ مقاومت امت اسلامی است و بشریت هم امروز آرمان خود را در موفقیت مردان امروز و گذشته مقاومت جست‌وجو می‌کند.
ایرنا، «صادق خرازی»، معاون وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه «فلسطین و آرمان بلند آن، جدول‌بندی‌های سیاسی و صوری را که امروز توسط استعمار تبلیغ و ترویج می‌شود، برنمی‌تابد»، تأکید کرد: فلسطین قلب تپنده محور مقاومت، قابل مذاکره و سازش نیست. خرازی در سفر به لبنان با برخی از شخصیت‌های برجسته و مسئولان گروه‌های مقاومت و ملی فلسطینی مقیم لبنان که با حضور «محمد فتحعلی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، خاطرنشان کرد: فلسطین، آرمان بزرگ مقاومت امت اسلامی است و بشریت هم امروز آرمان خود را در موفقیت مردان امروز و گذشته مقاومت جست‌وجو می‌کند. 
وی تصریح کرد: حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی که امروز پرچمدار علمی و اصولی مقاومت و مبارزه با استکبار و صهیونیسم هستند، خط‌مشی و ریل‌گذاری اساسی را در رابطه فلسطین، در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به خوبی طراحی و تبیین فرموده‌اند. معاون وزیر اسبق امور خارجه ایران، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مذاکرات سیاسی که دنیای بده‌بستان است، سه موضوع اصلی «اصول و مبانی مشترک که امت اسلامی به آنها باور دارد»، «آرمان فلسطین و مقاومت» و «حرکت محرومین در دنیای اسلام»، قابل مذاکره و معامله نیستند. صادق خرازی گفت: متأسفانه امروز هدف اساسی اردوگاه استکبار جهانی اعم از آمریکا، اروپا و سران برخی کشورهای عرب این است که قضیه و آرمان فلسطین فراموش شود یا قابل مذاکره و معامله قرار گیرد. 
وی بیان کرد: آنها هر روز در چارچوبی جدید، طرحی را ارائه می‌کنند که به‌جز ویرانی و بدبختی ثمره‌ای برای ملت مظلوم فلسطین نداشته است و امروز هم بسیار تلخ و ناگوار است که «مقاومت را به تروریسم پیوند می‌زنند.» معاون وزیر اسبق امور خارجه ایران گفت: امروز دو جریان مثبت و نفی هم‌عرض هم پیش می‌روند، یکی مقاومت است که ستون فقرات دشمن را لرزانده است و دیگری طرح جدید عربی ضد‌عربی است که به نام اسلام علیه اسلام اقدام می‌کند. صادق خرازی با بیان اینکه «اکنون صحبت از این است که سران برخی کشورهای عربی، امنیت خود را به امنیت اسرائیل پیوند زده‌اند»، گفت: احدی دیروز این حرف را باور نمی‌کرد اما امروز شاهد هستیم که هدف آنها ایستادن در مقابل مقاومت و انتفاضه است تا امنیت خودشان و اسرائیل را به گونه‌ای تنظیم کنند که آرمان فلسطین محو شود. وی خاطرنشان کرد: اگرچه امروز بسیاری از امت عربی و اسلامی گروگان سران خود شده‌اند اما جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین و مقاومت و خون پاک شهدا دست نمی‌کشد و آنها را هرگز روی میز مذاکره قرار نمی‌دهد. 
معاون وزیر اسبق امور‌خارجه ایران تصریح کرد: سوریه و دیگران بهانه هستند، می‌خواهند مقاومت را سرکوب و قلب آن یعنی فلسطین را از کار بیندازند اما تاکنون نه‌تنها اهداف شوم آنها تحقق نیافته بلکه این قلب می‌تپد و مقاومت امت اسلامی و عربی از سوریه حمایت می‌کنند تا پایدار بماند. صادق خرازی تأکید کرد: مقاومت، پیروزی‌های بسیاری را رقم زده و انتفاضه ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس شریف اوج گرفته است و این حرکتی مبارک، عظیم و نویدبخش پیروزی‌های بیشتر برای امت اسلامی و عربی است. وی با بیان اینکه «وظیفه ما حمایت و پشتیانی از قیام و انتفاضه ملت فلسطین است»، گفت: هرگونه کمک به انتفاضه عین اصول اساسی و آرمان مقاومت است. 
معاون وزیر اسبق امور خارجه بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران نسبت به حمایت از مقاومت و انتفاضه فلسطین تردیدی وجود ندارد اما با‌وجود‌این حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقاومت و فلسطین را خط قرمز و غیرقابل مذاکره و معامله دانسته‌اند و همواره بر کمک به مقاومت و فلسطین تأکید کرده‌اند. صادق خرازی با تأکید به اینکه «طرح‌های پوسیده برای اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی دیگر کار‌ساز نیستند»، خاطرنشان کرد: جهان اسلام و عرب حول محور قدس شریف و آرمان فلسطین و مقاومت، وحدت خود را تقویت می‌کنند و ان‌شاء‌الله به‌ زودی نماز وحدت را در مسجد مبارک الاقصی اقامه می‌کنیم. 
برچسب ها: صادق خرازی ، فلسطین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

این غذاها عمرتان را کوتاه می‌کند

تغییرات قیمتی در بازار سکه، طلا و ارز

مصرف دخانیات به سن ۹ سالگی رسید / دختران نوجوان گروه هدف مافیای دخانیات

پیش بینی هواشناسی از وزش باد و گرد و خاک در کرمان

هشدار پلیس آگاهی کرمان در خصوص کلاهبرداری‌های پروژه هرمي اوربیت نتورک orbitnetwork

حکم مجازات تتلو صادر شد

بیش از 7700 مددجو از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند

پارسا پیروزفر با سریالی جدید به نمایش خانگی می‌آید

کرمانی‌ها سال گذشته بیش از 10 میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)