کد خبر: ۱۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار قلعه گنج عنوان کرد:
فرماندار قلعه گنج درباره فعالیت این صندوق اظهار کرد:مردم منطقه ماهانه مبلغی را در این صندوق پس انداز کرده و بعد از مدتی می تواند وام برای مشاغل بومی دریافت کنند. این صندوق ها توسط خود مردم اداره می شود و قرار است 158 صندوق در سطح شهرستان قلعه گنج تشکیل دهیم که به چهار تعاونی تقسیم و تبدیل به تعاونی های توسعه فراگیر شوند که می توانند قوی تر از اداره کل در شورای برنامه ریزی حضور یافته و کارها به این تعاونی ها واگذار شود .


فرماندار قلعه گنج با بیان اینکه امروز شهرستان قلعه گنج به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و در بین مسوولان تثبیت شده است، بیان کرد: در راستای فرمان مقام معظم رهبری، این شهرستان از یک و نیم سال قبل اقتصاد مقاومتی را به صورت عملی آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "وحدت عیدی" صبح امروز 6 اردیبهشت ماه در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج با حضور معاون وزیر کشور و استاندار کرمان اظهار کرد: در مهرماه 93 خیلی از مردم و صاحب نظران سیاسی و اقتصادی، تفاهمنامه شهر اقتصاد مقاومتی را جدی ندانسته و این مضوع را تبلیغی و کاغذی فرض می کردند اما به همت استاندار کرمان و تلاش و جدیت رییس بنیاد مستضعفان؛ مردم و منتقدان در عمل و روی زمین مشاهده کردند این بحث تبلیغی نیست و عمل و عمل گرایی است.

عیدی با بیان اینکه امروز شهرستان قلعه گنج به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و در بین مسوولان تثبیت شده است، بیان کرد: در راستای فرمان مقام معظم رهبری، این شهرستان از یک و نیم سال قبل اقتصاد مقاومتی را به صورت عملی آغاز کرده است.

فرماندار قلعه گنج اظهار کرد: مهم ترین مشکل مردم منطقه بیکاری است که موجب فقر و بسیاری از آسیب های اجتماعی شده است و این خیز با برنامه و هدفمند دیده فقر و بیکاری را به خوبی نشانه گیری کرده و به طور قطعی به هدف نهایی پروژه ملی که توانمندی قلعه گنج است، دست می یابیم و شاهد شکوفایی این منطقه خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، مدیر ملی پروژه شهر اقتصاد مقاومتی قلعه گنج نیز در این جلسه گفت: می خواهیم قلعه گنج به شهرستانی آباد، پیشرفته و توسعه یافته تبدیل شود زیرا این قابلیت در شهرستان هم به لحاظ حمایت ها و اراده استاندار و مجموعه اداری استان و هم به لحاظ اعتقاد راسخی که رییس بنیاد مستضعفان به عنوان یک کار شایسته می خواهند در اینجا انجام بدهند، را دارد.

قهرمانی با بیان اینکه محروم ترین منطقه کشور را برای نمونه شدن در اقتصاد مقاومتی انتخاب کردیم اظهار کرد: هدف از این انتخاب این است که امر توسعه به دستان خود مردم را بتوانیم به سایر نقاط کشور تعمیم دهیم و این مهم محقق نخواهد شد مگر با همکاری و تلاش مردم.

وی با تاکید بر ایجاد یک شهرستان سبز و پیشرفته با رعایت مسائل زیست محیطی و سایر زمینه ها، اظهار کرد: به جرات می توان گفت که اقداماتی که در شهرستان قلعه گنج صورت خواهد گرفت، در سه دهه اخیر انقلاب اسلامی بی نظیر است و در همین راستا نیز کار مطالعاتی در زمینه ظرفیت‌های شهرستان در حال انجام است و تا پایان سال جاری مشخص خواهد شد.

مدیر ملی پروژه شهر اقتصاد مقاومتی قلعه گنج با تاکید بر اینکه از مردم و مسوولان شهرستان می خواهیم در این زمینه همکاری داشته باشند، زیرا کار به نفع مردم و منطقه و برای آنهاست، اظهار کرد: هم اکنون مراحل احداث کارخانه کنسانتره و رب گوجه، کارخانه آبمیوه گیری و روغن کشی کنجد، مجتمع پرورش بز شیری، کارخانه فرآوری خرما و ... در این شهرستان در دست اقدام است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در شهرستان قلعه گنج، آموزش مردم را در زمینه های مختلف است تا نیازمند چیزی خارج از شهرستان نباشیم زیرا ما به دنبال آنیم که از بیرون شهرستان چیزی را مطالبه نکنیم.

قهرمانی تصریح کرد: یکی از کارهای مهمی که در حال انجام است، ارتباط چهره به چهره با مردم همه روستاهاست تا بتوانیم صندوق توسعه روستایی که راه اندازی کرده‌ایم، توسعه دهیم.

وی درباره فعالیت این صندوق اظهار کرد:مردم منطقه ماهانه مبلغی را در این صندوق پس انداز کرده و بعد از مدتی می تواند وام برای مشاغل بومی دریافت کنند. این صندوق ها توسط خود مردم اداره می شود و قرار است 158 صندوق در سطح شهرستان قلعه گنج تشکیل دهیم که به چهار تعاونی تقسیم و تبدیل به تعاونی های توسعه فراگیر شوند که می توانند قوی تر از اداره کل در شورای برنامه ریزی حضور یافته و کارها به این تعاونی ها واگذار شود و به معنی این است که مردم صاحب کار و سرزمین خود خواهند شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پربازدید ها

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)