کد خبر: ۱۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی ایران و کرمان:
رییس اتاق ایران از رویکرد اتاق در خصوص تعامل و ارتباط با شهرداری و شورای شهر سخن گفت و اذعان داشت: سرمایه‌گذاران به شهری می‌روند که از حداقل‌های رفاهی، درمانی، تفریحی و... برخوردار باشد و اتاق به عنوان تسهیل‌گر شرایط سرمایه‌گذاری، این مهم را مدنظر دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ محسن جلال‌پور در نشست اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، در تشریح این مطلب، از روزی سخت گفت که فردی به دلیل عدم وجود امکانات رفاهی در کرمان، از سرمایه‌گذاری در این استان منصرف شد.

وی ادامه داد: سال‌ها پیش شخصی برای سرمایه‌گذاری در کرمان به این استان سفر کرد و پس از دیدن و شنیدن شرایط، برای سرمایه‌گذاری راغب شد، اما پس از اینکه برای عقد قرارداد به همراه خانواده‌اش به کرمان برگشت، ایشان، به دلیل اینکه امکانات رفاهی لازم برای زندگی در کرمان را تایید نکردند، وی نیز از تصمیم خود پشیمان شد.

رییس اتاق کرمان، با بیان اینکه به همین دلایل، نگاه اتاق به شهر و شرایط زندگی در شهر نیز معطوف است، افزود: اگر شهر به نقطه شایسته و مطلوب نرسد، سرمایه‌گذار به کرمان نمی‌آید و سرمایه‌گذاری اتفاق نمی‌افتد، بنابراین، اتاق بازرگانی برای بهبود سطح رفاهی و تفریحی شهر و داشتن شهری آباد تلاش می‌کند.

جلال‌پور افزود: اکنون مدیریت شهری در دنیا، تغییر کرده است که این شرایط در کشور ما هم باید رقم بخورد و با پتانسیلی که شهر کرمان دارد، می‌تواند به عنوان پایلوت این تغییرات مطرح شود.

رییس اتاق کرمان با بیان اینکه مهاجرت و حاشیه‌نشینی، ناشی از نوع مدیریت شهری کنونی است، تصریح کرد: امروز دیگر در شهرهای بزرگ دنیا، منابع مالی شهرداری از فروش تراکم و مواردی ازاین‌دست تامین نمی‌شود؛ بلکه شهرها توسط مردم و بخش خصوصی اداره می‌شوند.

جلال‌پور به نقل قول شهردار کرمان مبنی بر اینکه هر شهروند کرمانی 120 هزار تومان در طول سال برای شهر هزینه دارد اما فقط 80 هزار تومان می‌پردازد، اشاره و ادامه داد: این در حالی است که هر شهروند 240 هزار تومان از دولت یارانه می‌گیرد که این یارانه به روستایی‌ها پرداخت نمی‌شود.

رییس اتاق ایران با تاکید بر اینکه شهروندان باید هزینه‌ شهرنشینی را پرداخت کنند، اذعان داشت: شورای اسلامی شهر کرمان، باید اطلاعات روز دنیا را در رابطه با مدیریت شهری کسب کند و شهر را بر آن اساس جلو ببرد.

وی به سفر اخیر خود به کشور اتریش اشاره کرد و گفت: حتی در جزیی‌ترین خدمات‌رسانی‌ها هیچ شباهتی بین مدیریت شهری وین و تهران ندیدم.

رییس اتاق کرمان با بیان اینکه از شهردار وین برای حضور در کرمان دعوت کرده‌ام، گفت: همچنین پیشنهاد خواهرخواندگی کرمان با یکی از شهرهای کشور اتریش مطرح شده است.

جلال‌پور به سفر اخیر رییس جمهور به کرمان نیز اشاره کرد و گفت: با تلاش اتاق کرمان، در این سفر پروژه‌های شهری و حمایت از آن‌ها در برنامه سفر گنجانده شد.

رییس اتاق کرمان در بخش دیگری، به سوالات اقتصادی اعضای شورای شهر پاسخ گفت و تصریح کرد: مشکلات اقتصاد ایران، موضوعی نیست که منتظر باشیم به‌سرعت و حتی با به سرانجام رسیدن برجام و رفع تحریم‌ها حل شود؛ زیرا برخی از این مشکلات، پیش از انقلاب و با اتکای به درآمدهای نفتی شکل گرفته است.

جلال‌پور با بیان اینکه در چهار دهه‌ پس از پیروزی انقلاب نیز فراز و نشیب و سعی و خطاهای فراوانی در اقتصاد کشور داشته‌ایم، گفت: در این سال‌ها هیچ‌گاه به سمت تغییر دادن قالب اقتصاد نرفته‌ایم و فقط محتوای آن را تغییر داده‌ایم که این‌ تغییر قالب و عوض کردن شرایط، کار سخت و مشکلی است و نیاز به زمان و پشتیبانی دارد.

جلال‌پور تصریح کرد: تاکنون، هرکجا اشتباه کرده‌ایم، با پول نفت آن خلأ را پُر کرده‌ایم، اما امروز باید قالب تغییر کند و بخش خصوصی محور توسعه باشد.

وی ادامه داد: باید اختیارات و تصدی‌گری‌ها را به مردم واگذار کنیم و نظارت و سیاست‌گذاری‌ها را به دولت، که این کار تاکنون اتفاق نیفتاده است.

رییس اتاق ایران به موضوع نرخ ارز هم اشاره کرد و گفت: نرخ ارز را نه دولت و نه بخش خصوصی؛ بلکه فضای اقتصاد کشور و شرایط عرضه و تقاضا باید تعیین‌کند.

جلال‌پور با بیان اینکه 20 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود، گفت: با برخورد فیزیکی نمی‌شود جلوی قاچاق کالا را گرفت؛ بلکه اگر فضای کشور سالم و رقابتی باشد، یارانه ندهیم و نگیریم و قیمت ارز در بازار عرضه و تقاضا تعیین شود، از قاچاق کالا جلوگیری می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل وقوع قتل در معدن کرومیت فاریاب دستگیر شد

تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی فردا تعطیل است

آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد

دمای هوای کرمان افزایش می‌یابد

سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد

برگزاری نوبت دوم کنکور به تعویق افتاد

استانداران اسبق کرمان درگذشت شهادت گونه رئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفتند

استاندار کرمان خطاب به مدیران: نگذارید خللی در امور ایجاد شود، ادارات نباید تعطیل شوند

۸ تیر، روز برگزاری انتخابات / دهم تا چهاردهم خرداد، زمان ثبت‌نام کاندیداها

زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم مشخص شد /کاندیداها ۱۰ تا ۱۴ خرداد ثبت نام کنند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۷ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)