کد خبر: ۱۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم زرند و کوهبنان در خانه ملت:
مهمترین دستاورد مجلس نهم برای کشور تصویب برجام بود که مجلس دهم نیز باید راه را برای اجرای برجام باز بگذارد.
نماینده پنج دوره متوالی مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین دستاورد مجلس نهم برای کشور تصویب برجام بود که مجلس دهم نیز باید راه را برای اجرای برجام باز بگذارد.

 دکتر"حسین امیری" در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مجلس نهم گرچه از بعضی از تندروی ها و تندروها رنج می برد و بدون درک شرایط کشور حتی یک بار هم نگرانی خودشان را از وضع بیکاری و معیشت مردم اظهار نکردند، اما در کل تلاش چهره های دلسوز و عملگرای مجلس نهم منجر به اقدامات مفیدی برای کشور شد.

 وی افزود: تصویب قوانینی برای رفع موانع تولید، تبدیل احکام بودجه سنواتی به احکام دایمی به خصوص در بند ق که راه خوبی برای دولت باز کرد، ارتقاء راندمان نیروگاه ها، خرید تضمینی برق از سرمایه گذاران و ... از جمله دستاوردهای مهم مجلس نهم بود که دست دولت را باز گذاشت.

 امیری بیان کرد: در حوزه آب و به خصوص آب روستایی نیز اقدامات بسیار خوبی در مجلس نهم صورت گرفت و با اجازه ای که مقام معظم رهبری دادند، 500 میلیون دلار برای پروژه های آب روستایی تخصیص داده شد.

 سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نهم تصریح کرد: همچنین قانون اساسنامه شرکت ملی نفت که چهار دهه دغدغه همه دولت ها و مجالس بود، بالاخره در مجلس نهم به سرانجام رسید و اساسنامه شرکت نفت تصویب شد.

 وی در ادامه درخصوص اولویت های مجلس دهم نیز اظهار کرد: نخستین اولویت مجلس دهم باید قانون برنامه ششم توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور باشد و بلافاصله در دستور کار قرار گیرد.

 امیری بیان کرد: با توجه به اینکه مجبور شدیم برنامه پنچم توسعه را یکسال تمدید کنیم، لذا باید تا پایان سال 95 برنامه ششم توسعه تصویب شود.

 وی تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از اولویت های اصلی مجلس دهم باید رونق اقتصادی و کمک به دولت برای رفع رکود و حل مشکل بیکاری باشد و هر دو جناح در مجلس باید این موضوع را مد نظر داشته باشند.

 نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس دهم گفت: اکنون رکود اقتصادی و بی رمقی در بعضی از واحدهای تولیدی وجود دارد و مشکلاتی در بعضی از کارخانجات مانند زغالسنگ و کک سازی ها به وجود آمده است.

 وی ادامه داد: مجلس دهم  قطعا این موقعیت را باید درک کند و راهکارهایی را پیش روی دولت قرار دهد تا دولت بتواند هرچه سریعتر اقتصاد را رونق دهد.

 امیری با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال باید از اولویت های دیگر مجلس دهم باشد، افزود: علاوه بر اینکه باید امنیت شغلی را به ویژه در کارخانجات تامین کنیم، مجلس دهم راهکارهایی را در پیش گیرد که دولت بتواند در راستای اشتغالزایی گام هایی را بردارد.

 وی در خصوص اجرای برجام در دولت یازدهم نیز اظهار کرد: مجلس دهم باید دولت را در اجرای برجام کمک کند و قطعا راه را باید باز بگذاریم تا دولت بتواند از سرمایه های سرمایه گذاران استفاده کند.

 سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نهم گفت: کشور در صنعت نفت و گاز حتما به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد و برای تحریک منابع داخلی و ایجاد اشتغال نیاز به سرمایه گذاری خارجی در کشور داریم.

 امیری افزود: امروز محصولات فولادسازان در کارخانه ها دپو شده که قطعا اگر سرمایه گذاری در داخل کشور انجام شود، مصرف تولیدات داخل نیز به حرکت در می آید و این مصرف باعث می شود که واحدهای تولیدی ما نیز به حرکت در بیایند.

 وی تاکید کرد: مجلس دهم باید به دور از رفتارها و جنجال های سیاسی این اولویت ها را مدنظر داشته باشد.
برچسب ها: امیری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)