کد خبر: ۱۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
آیا تصمیم گیران و برنامه ریزان این طرح به این اندیشیده اند که روزانه جاده «کرمان-رفسنجان» ظرفیت حمل 2 هزار و 700 مسافر را دارد؟ اگر به طور خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم و تصور نمایم که همه این مسافران با اتوبوس مسیر «کرمان- رفسنجان» را طی خواهند کرد، به طور متوسط روزی 100 دستگاه اتوبوس نیاز است. آیا این جاده جوابگو می باشد


چند روز است که از یک تصمیم آگاه شده ایم و آن تعطیلی فرودگاه کرمان به علت تعمیر باند آن می باشد. قرار بر این است که پروازهای کرمان از فرودگاه رفسنجان انجام گیرد، این تصمیم مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی برای 324 هزار مسافر و همچنین برای اقتصاد و برنامه ریزی های استان پیش خواهد آورد

در اینجا فقط به یک بعد این مساله توجه و یک سوال مطرح می کنیم، آیا تصمیم گیران و برنامه ریزان این طرح به این اندیشیده اند که روزانه جاده «کرمان-رفسنجان» ظرفیت حمل 2 هزار و 700 مسافر را دارد؟ اگر به طور خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم و تصور نمایم که همه این مسافران با اتوبوس مسیر «کرمان- رفسنجان» را طی خواهند کرد، به طور متوسط روزی 100 دستگاه اتوبوس نیاز است. آیا این جاده جوابگو می باشد؟ آیا تضمینی وجود دارد که تلفات جاده ای نداشته باشد؟ و ...

بازسازی باند فرودگاه کرمان، نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار

" ابوالقاسم سیف الهی" معاون فنی و عمرانی استاندار کرمان در این باره در گفت و گو با ایسنا منطقه کویر، با بیان این مطلب که سطح آسفالت باند فعلی فرودگاه کرمان، مشکل دارد، گفت: برای بازسازی این باند تقریبا باید 20 میلیارد تومان هزینه گردد.

وی با اشاره به پیشنهاد استانی مبنی بر اینکه باند دومی برای فرودگاه کرمان احداث شود، ادامه داد: برای احداث باند دوم فرودگاه کرمان به اعتباری حدود دو برابر اعتبار بازسازی باند اول نیازداریم، ضمن آنکه باید مد نظر داشت که استان کرمان، منطقه زلزله خیزی است و به دلیل پروازهای خارجی و بین المللی متعدد به استان، وجود باند دوم برای فرودگاه کرمان، امری ضروری است.

معاون فنی و عمرانی استانداری کرمان اظهار کرد: بازسازی باند فعلی، قطعا بین 4 تا 6 ماه تعطیلی فرودگاه کرمان را به دنبال خواهد داشت که جایگزین آن را باید فرودگاه رفسنجان قرار دهیم.  

وی تصریح کرد: در روز بیش از 2 هزار و 700 مسافر داخلی و خارجی در حال حاضر به فرودگاه کرمان وارد و یا خارج می شوند، که این تعطیلی 4 ماهه بیش از 90 میلیارد تومان خسارت به شرکت های هواپیمایی و همچنین تورهای مسافری خواهد زد.

سیف الهی با اشاره به برخی از خسارت‌ها و مشکلاتی که ناشی از این تصمیم گیری خواهد بود، اذعان کرد: باید مد نظر داشت که بسیاری از آژانس های مسافرتی بلیط های خود را 4 یا 5 ماهه، پیش فروش کرده‌اند که ضربه بزرگی به برنامه‌های گردشگری استان خواهد زد، ضمن آنکه واحدهای تجاری که در فرودگاه می باشند، در این 4 یا 6 ماهه تعطیلی فرودگاه دچار ضرر و زیان می گردند.

وی ادامه داد: همچنین تاکسیرانی و اتوبوس رانی فرودگاه دچار خسارت می گردند، کارمندهای فرودگاه در این مدت معطل می گردند و مهمتر از همه این است که 2700 مسافر باید روزانه به رفسنجان سفر کرده که این موضوع خود نیز تلفات، خسارات و استهلاک را به دنبال داشته و بیش از 14 یا 15 میلیارد تومان مصرف سوخت به همراه خواهد داشت  که برآورد خسارت این جابجایی، رقم بالایی است.

احداث باند دوم توجیه اقتصادی برای استان کرمان به همراه خواهد داشت

معاون فنی و عمرانی استاندار کرمان عنوان کرد: استاندار کرمان به دنبال این بحث می باشند که به جای تعطلیلی این باند که مشکلات و ضرباتی به بخش گردشگری، سرمایه گذاری و به طور کل به اقتصاد کرمان وارد، می نماید، شرکت فرودگاه‌های کشور باند دوم  را احداث نماید که در این راستا نیز تقریبا به توافق نسبی رسیده ایم و زمانی که این باند به بهره برداری رسد، عملیات ترمیم باند اول را آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان آنکه احداث باند دوم توجیه اقتصادی برای استان کرمان به همراه خواهد داشت، تاکید کرد: استاندار کرمان پیگیر احداث باند دوم فرودگاه می باشد و امیدواریم که وزارت راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه های کشور در این موضوع تجدید نظر کرده و حمایت لازم را انجام دهند زیرا که احداث باند دوم فرودگاه کرمان یک خواسته به حق می باشد و امیدواریم مورد موافقت مسئول قرار گیرد.
 
سیف الهی با یادآوری زلزله بم و اثر فرودگاه بم، ابراز کرد: اگر در این مدتی که فرودگاه کرمان تعطیل می گردد، حادثه ای مانند زلزله بم برای کرمان رخ دهد، به جز خساراتی که مطرح شد، این خود نیز می تواند یک ضایعه و ضربه بزرگی به استان وارد نماید.

وی با بیان اینکه احداث باند دوم، نظر مدیریت استان می باشد، افزود: درخواست خود را به مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور مطرح نموده ایم و تقریبا موافقت نسبی در این زمینه صورت گرفته است که با تایید وزیر راه و شهرسازی و پشتیبانی وی، این کار انجام خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه، باید سریع در خصوص باند فرودگاه کرمان تصمیم گیری شود، تصریح کرد: باند فعلی نیز نمی توان به این شکل رها گردد، زیرا این باند از نظر ایمنی پرواز وضعیت مناسبی ندارد و لازم است در جهت بهسازی باند فعلی، پیمانکار پروژه انتخاب گردیده و سریع این تصمیم اتخاذ گردد. 

وی با بیان اینکه با پیگیری ها استاندار تا دو هفته آینده وضعیت باند فرودگاه کرمان مشخص خواهد شد، در پایان خاطر نشان کرد: فرودگاه رفسنجان ظرفیت کاملی برای جایگزینی فرودگاه کرمان ندارد، ضمن آنکه پروازهای خارجی از آن نمی تواند صورت گیرد و انتقال پروازها به فرودگاه رفسنجان مورد تایید مدیریت استان نیست و موضوع تعطیلی باند فرودگاه کرمان و انتقال پروازهای کرمان به فرودگاه رفسنجان، توسط شرکت فرودگاه های کشور اتخاذ گردیده است که منطقی به نظر نمی آید.

سیستم حمل و نقل جاده‌ای استان آماده خدمات رسانی

اما "مسعود جميلي كرماني" مدير كل حمل ونقل و پايانه هاي استان كرمان در خصوص ظرفیت ناوگان جاده‌ای استان به خبرنگار ایسنا، گفت: سیستم حمل و نقل جاده ای یک سیستم شناور و قابل انعطاف می باشد و بر اساس تقاضا می توانیم عرضه را فراهم نمایم، البته با شدت و ضعف، اما قبل از آن به برنامه ریزی و هماهنگی نیاز است.

وی ادامه داد: اگر تصمیم جایگزینی فرودگاه کرمان با رفسنجان به مرحله اجرا در بیاید، باید یک مدت زمانی در اختیار ما گذاشته شود که برنامه ریزی عمومی انجام داده تا بتوانیم بار این داستان را تحمل نموده و سیستم حمل و نقل جاده ای موفق عمل نماید.

مدير كل حمل ونقل و پايانه هاي استان كرمان با بیان اینکه، سیستم حمل و نقل جاده ای با برنامه ریزی و هماهنگی قبلی توان جابجایی این حجم اضافه شده را دارد، اظهار کرد: با توجه به حجم مسافرانی که توسط پایانه های حمل و نقل جاده ای، جابجا می شوند، این امکان وجود دارد، اما قطعا کار سختی خواهد بود.

وی با اشاره به آنکه، اگر استان با کمبود وسایل نقلیه مواجه گردد، می تواند از استان های مجاور این ظرفیت را جذب و مسافران را جابجا نماید، عنوان کرد: می توان تدبیری اتخاذ کرد که پروازها لغو نگردند، زیرا سفر هوایی، ریلی و جاده ای ویژگی های خاص خود دارد.

جمیلی کرمانی افزود: این یک بحث که ما جایگزین ایجاد کنیم، اما شرایطی که ما با اتوبوس داریم، قطعا رضایت مسافری که با هواپیما جابجا می شود، نمی توان حاصل نمود اما امیدوارم تصمیم منطقی تر و بهتری در این رابطه اتخاذ گردد.


به گزارش ایسنا، پیگیری‌های خبرنگار ایسنا برای مصاحبه با مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان بی پاسخ ماند.
  
برچسب ها: فرودگاه کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پربازدید ها

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)