کد خبر: ۱۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود 350 مشکل را در 60 جلسه کارشناسی مورد بررسی قرار داده که از 350 مورد 100 مورد کاملا کارشناسی و مرتفع شده است و 190 مورد دیگر در دست اقدام است که امیدواریم با حمایت مدیران حل شوند و مابقی موانع امکان حل آنها در داخل استان وجود ندارد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 1300 بنگاه صنعتی دارای پروانه بهره برداری فعال داریم که 28 درصد یعنی 360 بنگاه در زمینه محصولات غذایی و آشامیدنی، 26 درصد معادل 340 بنگاه در زمینه کانی و غیرفلزات و 14 درصد بنگاه های استان معادل 182 بنگاه نیز  در زمینه محصولات شیمیایی، لاستیک و پلاستیک فعالیت می کنند.


به گزارش خبرنگار ایسنا؛ "غفاری نژاد" صبح امروز شنبه 12 تیرماه 95 بیان کرد: در دولت تدبیر و امید 300 پروانه بهره برداری در استان صادر و منجر به ایجاد 300 بنگاه تولیدی شد و و 4200 اشتغال جدید نیز در استان پدید آمد، در این دوره تمایل به سرمایه گذاری و ابراز علاقمندی توسط سرمایه گذاران در استان در قالب 900 فقره جواز تاسیس در سازمان ثبت شده و 19 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با پیش بینی اشتغال 22 هزار نفر بوده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: طی یکی دو سال اخیر در استان یک واحد کنسانتره آهن در سیرجان با سرمایه گذاری 400 میلیارد تومان و اشتغال 400 نفر و یک واحد تولید یخچال فریز در سیرجان با سرمایه گذاری 72 میلیارد تومان و اشتغال 300 نفر ایجاد شده است، در مجموع واحدهای بزرگ و منتتخب طی دوره اخیر 750 میلیارد تومان سرمای گذاری و اشتغال 1200 نفر را دربر داشته اند.

غفاری نژاد به وظایف سازمان صنعت و معدن برای حمایت از تولید داخل کشور نیز اشاره کرد و گفت: برای اینکه صنعت داخل از لحاظ خرید مواد اولیه حمایت شود تسهیلاتی در اختیار بنگاه های بزرگ قرار گرفته است تا طی شش ماه بنگاه ها تسهیلات دریافت و مواد اولیه خود را تامین کنند، از ابتدای سال 32 میلیون دلار تسهیلات به واحدهای بزرگ ابلاغ شده و 50 درصد تسهیلات بیزانس در اختیار بنگاه ها قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم سهیمه بیشتری دریافت کنیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: در مورد تسهیلات نقدی، یارانه ای را نیز دولت در نظر گرفته که از ابتدای امسال به واحدهای تولیدی پرداخت شده است از این رو معادل 800 میلیون تومان یارانه بلاعوض به بنگاه هایی که تسهلات منابع داخلی گرفته اند پرداخت کرده ایم و این سیستم همچنان در دستور کار ما قرار دارد.

غفاری نژاد یادآور شد: گام سوم برای حمایت از تولید داخلی در استان، اعطای معافیت های ورودی برای ماشین آلات صنعتی بوده است، از ابتدای دولت یازدهم یک و چهار دهم میلیاد یورو برای خطوط تولید کنسانتره، گندله آهن، آهن اسفنجی، شمش فولادی و کسناتره مس هزینه شده است و معادل 90 میلیون یورو معافیت حقوق ورودی ماشین آلات اعمال کرده ایم.

وی ادامه داد: برای واردات مواد اولیه و حمایت از بنگاه هایی که مواد اولیه وارد می کنند تاکنون نزدیک 612 هزار یورو بخشودگی اعمال شده و 24 میلیون یورو حوزه تولید استان بوده که برای 106 فقره حدود 612 هزار یورو انجام شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه تاکنون اعطای تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط استان نیز انجام شده است گفت: در این راستا دولت برای واحدهای تعطیل، نیمه فعال و فعالی که اشتغال زیر 50 نفر و زیر 100 نفر داشته اند منابعی در نظر گرفته است که در صورت داشتن بدهی معوق توسط بنگاه و چک برگشتی بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

غفاری نژاد یادآور شد: طی یکماه گذشته براساس عملکردی که در سازمان صنعت و معدن استان داشته ایم توانستیم تعداد 155 بنگاه متقاضی تسهیلات بانکی را کارشناسی و مصوبه آن را از کمیته تسیهلات برای ابلاغ به منابع بانکی اعلام کنیم، ارزش کل تسهیلات تاکنون معادل 200 میلیارد تومان و اشتغال این بنگاه ها نیز 3400 نفر موجود بوده و 440 نفر نیز اشتغال جدید رخ خوهد داد.

وی تصریح کرد: مبلغ تسهیلات قابل تخصیص در این حوزه معادل 415 میلیارد تومان است که ظرف کمتر از یکماه 50 درصد این مبلغ کارشناسی و به بانک معرفی شده است که امیدواریم با تعامل بانک ها این تسهیلات به حوزه تولید پرداخت شود.

غفاری نژاد افزود: در راستای رفع موانع تولید و بررسی مشکلاتی که با بنگاه های تولیدی داشته ایم براساس ابلاغیه دولت، کارگروه رفع موانع تولید از اردیبهشت ماه 94 در استان با ریاست استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی متولی تولید تشکیل شد و از ابتدای سال تاکنون حدود 350 مشکل را در 60 جلسه کارشناسی مورد بررسی قرار داده و در جلسات مشکلات واحدها مطرح و مدیریت استان در راستای رفع آنها اقدام کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون از 350 مورد 100 مورد کاملا کارشناسی و مرتفع شده است و 190 مورد دیگر در دست اقدام است که امیدواریم با حمایت مدیران حل شوند و مابقی موانع امکان حل آنها در داخل استان وجود ندارد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: سال گذشته برای شفاف شدن واحدهای استان بحث عارضه یابی را اجرا کردیم و نزدیک 1560 پروانه بهره برداری داشتیم، ضمن اینکه طی 10 سال گذشته 330 بنگاه از چرخه تولید خارج شده اند و براساس رویکرد سازمان برای شفاف شدن تولید استان پروانه های این 330 بنگاه تعلیق شد.

غفاری نژاد در پایان خاطرنشان کرد: البته ما این بنگاه ها را رها نکرده و به مشکلات آنها ورود کرده ایم و مواردی که ماشین آلات تولید در محل بوده و نیاز به سرمایه در گردش داشته اند شناسایی شده اند بطوریکه اکنون حدود 1300 پروانه بهره برداری فعال در استان کرمان شناسایی شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

معاون وزیر نیرو خبر داد: معافیت کشاورزان از پرداخت هزینه برق تا چهارماه

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

پربازدید ها

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

معاون وزیر نیرو خبر داد: معافیت کشاورزان از پرداخت هزینه برق تا چهارماه

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)