کد خبر: ۱۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر از انجام هماهنگی‌های لازم برای تشکیل «فراکسیون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی» خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم مجلس، بازنگری در قانون مبارزه با مواد مخدر است.
سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر از انجام هماهنگی‌های لازم برای تشکیل «فراکسیون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی» خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم مجلس، بازنگری در قانون مبارزه با مواد مخدر است.

پرویز افشار در گفت‌وگو با ایسنا،  درباره تشکیل فراکسیون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مواد مخدر مشکل بزرگی است که دامنگیر عالم شده  و کشور ما نیز از آن بی نصیب نیست و اکنون یک چالش بزرگ بین المللی و در کشور ما یک چالش بزرگ ملی محسوب  می‌شود و  به عنوان ام الفساد و ام الامراض آسیب‌های اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: معتقدیم همه بخش‌های حاکمیتی و غیرحاکمیتی باید دست به دست یکدیگر داده و در این زمینه کار کنند. در مجلس شورای اسلامی در دوره قبل تلاش کردیم گام‌های بزرگی در این خصوص برداشته و یک فراکسیون برای مبارزه با مواد مخدر تشکیل شود که متاسفانه به علت پایان دوره مجلس قبلی موفق به این امر نشدیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در مجلس جدید تعدادی از نمایندگان نسبت به این موضوع علاقه‌مندی نشان دادند و ستاد نیز هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده است گفت: به این سمت و سو خواهیم رفت که فراکسیون مبارزه همه جانبه با مواد مخدر در مجلس شکل بگیرد.

افشار افزود: علاوه براین کارهای بزرگ دیگری نیز باید در مجلس انجام شود. از آنجا که قانون مبارزه با مواد مخدر از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است هرگونه اصلاح و بازنگری در آن از سوی مجمع امکان پذیر است، اما مجمع تشخیص با اذنی که از رهبری گرفته این اختیار را به مجلس داده است تا بازنگری در این قانون را انجام دهد. 

وی با تاکید بر اینکه بازنگری در قانون مبارزه با مواد مخدر امری ضروری بوده و لازم است برخی عیوب احتمالی آن رفع و مطابق نیازها بروز شود افزود: حذف اعدام قاچاقچیان موا مخدر در برخی موارد از جمله همین موارد است که امور کارشناسی در خصوص آن در حال انجام است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه درباره وضعیت تولید ماده مخدر صنعتی شیشه در کشور گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال 739 باند موادمخدر متلاشی و 30 مورد کارگاه تولید شیشه منهدم شد که از  مدت مشابه سال گذشته کمتر است و نشان می‌دهد که کنترل زیرساخت‌های تولید شیشه به خوبی انجام شده و حتی شیشه از کشورهای دیگر  قاچاق می‌شود. در سه ماهه اول امسال بیش از 400 کیلوگرم شیشه کشف شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)