کد خبر: ۱۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به نیاز کشور به آمار و اطلاعات دقیق برای برنامه ریزی ها، اظهار کرد: یکی از بزرگترین دغدغه های پژوهشگران و محققین فقدان اطلاعات و آمار کافی و همچنین عدم اعتماد کافی به آمارها می باشد.


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به نیاز کشور به آمار و اطلاعات دقیق برای برنامه ریزی ها، اظهار کرد: یکی از بزرگترین دغدغه های پژوهشگران و محققین فقدان اطلاعات و آمار کافی و همچنین عدم اعتماد کافی به آمارها می باشد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه کویر، دکتر "جعفر رودری" صبح امروز سوم شهریورماه در اولین نشست خبری ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 ضمن گرامی داشت هفته دولت گفت: در آستانه یک رویداد و تحول بزرگ در زمینه آمار و اطلاعات در سطح کلان کشور می باشیم.

وی با اشاره به نیاز کشور به آمار و اطلاعات دقیق برای برنامه ریزی ها، اظهار کرد: یکی از بزرگترین دغدغه های پژوهشگران و محققین فقدان اطلاعات و آمار کافی و همچنین عدم اعتماد کافی به آمارها می باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه براساس آمار به لحاظ ساختاری و فرمت ها باید بتوانیم جایگاه رسمی و یک واحد قابل اتکا، داشته باشیم ، افزود: امروزه مرکز آمار کشور بر عمده شاخص های کلان اقتصادی به روز و از دقت لازم برخوردار می باشد.

وی با اشاره به اینکه در سطح منطقه ای نیز از برنامه ریزی مناسبی در حوزه آمار و ارقام برخوردار می باشیم، تصریح کرد: این حرکت یک حرکت رو به جلو می باشد و در تدوین برنامه ها کمک شایانی خواهد کرد.

رودری با اشاره به نقش مفید رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی، ابراز کرد: اگر بتوانیم آحاد و عناصر موثر در توسعه جامعه را همراه کنیم، می توان امیدوار بود که در مسیر توسعه گام بلندی برداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه این اطلاعات آماری مختص یک نهاد، دولت و یا سازمان خاصی نمی باشد بلکه در برنامه ریزی های بلندمدت مورد استفاده قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: اگر پایه اطلاعات جمعیتی را نتوانیم تدوین نماییم، با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ادامه داد: ریاست ستاد سرشماری را استاندار و مدیر اجرایی آن را با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی می باشد. همچنین در سطح شهرستانها فرماندار مدیر اجرایی می باشد.

وی با اشاره به شروع ثبت نام داوطلبان برای مامور سرشماری، بیان کرد: این ثبت نام از دو روز پیش آغاز گردیده و تا کنون 300 نفر ثبت نامی در سطح استان داشته ایم و به بیش از یک هزار نفر نیازمند می باشیم.

رودری ادامه داد: در 23 شهرستان، 71 نقطه شهری، 5 هزار و 200 آبادی و 6 هزار مکان سرشماری انجام می گردد و 185 عوامل ستادی و اجرایی این فرآیند خواهند بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)