کد خبر: ۱۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل دفتر و مشاور استاندار در پاسخ به گفتارنو:
مدیرکل دفتر و مشاور استاندار با بیان اینکه در بخش سیاسی آدم شناسنامه دار سیاسی منصوب می کنیم گفت: ما فرماندار خنثی نمی خواهیم ما فرماندار وفادار به دولت می خواهیم.
گفتارنو/ محبوبه فیروزآبادی: 

مدیرکل دفتر و مشاور استاندار با بیان اینکه در بخش سیاسی آدم شناسنامه دار سیاسی منصوب می کنیم گفت: ما فرماندار خنثی  نمی خواهیم ما فرماندار وفادار به دولت می خواهیم.

فرشید فلاح در غرفه خانه مطبوعات در نمایشگاه دستاوردهای دولت در پاسخ به سوال گفتارنو در خصوص مواضع  مدیریت استان درباره فعالیت سیاسی اذعان داشت: تا سیاست درست نشود اقتصاد هم درست نمی شود و توسعه با رونق احزاب اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: آنچه مورد تاکید مدیریت استان مشارکت قانونمندانه همه گروه های سیاسی در فرایند توسعه استان و پرهیز از حذف یکدیگر است.

فلاح در عین حال با تاکید بر اینکه متولیان دستگاه های اجرایی نبایستی نقش احزاب را بازی کنند افزود: مسوولان دستگاه های اجرایی البته نباید خودشان را ابزار دست احزاب قرار دهند.

مدیرکل دفتر استاندار در عین حال افزود: این البته به معنای فعال نبودن گروه های سیاسی نیست، اتفاقا استاندار از گروه های سیاسی بابت برگزاری انتخابات تشکر کردند.

وی با بیان اینکه در بخش سیاسی ما سیاسی عمل می کنیم و آدم شناسنامه دار سیاسی منصوب می کنیم گفت: ما فرماندار خنثی  نمی خواهیم ما فرماندار وفادار به دولت می خواهیم.

 فلاح در پاسخ به پرسش دیگر گفتارنو مبنی بر اینکه شاخص تان برای محک زدن وفاداری به دولت گفت: کسانی که برنامه های دولت و دیدگاه های آقای روحانی را مورد تاکید قرار دهند.

وی با بیان اینکه وفاداران به دولت را صرفا اصلاح طلبان و اصولگرایان نمی دانیم افزود: بسیاری از نخبگان اصولگرا دولت روحانی را حمایت می کنند بدون حمایت آنها برجام به تصویب نمی رسید.

کسی که با رایزنی گروه های سیاسی سر کار می آید نمی تواند فراجناحی عمل کند
مدیرکل دفتر استاندار با بیان اینکه دولت روحانی مورد انتقاد تندروها است افزود: به منتقدان تندور مسوولیت نمی دهیم.

وی با بیان اینکه  آقای روحانی الگوی جدیدی مد نظرشان است که از هر دو طیف استفاده کنند افزود:  البته ما در دستگاه هایی که جنبه سیاسی آنها کمتر است تلاش می کنیم نیروهایی که وابستگی سیاسی کمتری دارند به کار بگیریم.

مدیرکل حوزه استاندار گفت: کسی که با یک گروه کار می کند و با رایزنی یک گروه بر سر کار می آید، نمی تواند فراجناحی عمل کند.

دلیل انتخابم عدم وابستگی ام بود
او در پاسخ به این سوال که خود شما با رایزنی چه کسی بر سر کار آمدید گفت: در استانداری به اجبار آمدم و در ارشاد کارمند 20 ساله بودم و برای انجام کار ارشاد که کار تخصصی است آموزش های قبلی را دیده بودم، گزینه های مختلفی شد و چون من وابستگی سیاسی کمتری داشتم من را انتخاب کردند.

آثار برجام را از بنگاه های اقتصادی استان بپرسید
مدیرکل دفتر استاندار گفت: هر دولتی اهدافی را تدوین می کند و روی آن متمرکز می شود اگر این تمرکز نباشد دستاوردها قابل کنترل نیست.

وی ادامه داد: اگر دولت بگوید می خواهم به توسعه و پیشرفت برسم باید اهداف قابل کنترل تری را ذکر کند دولت تدبیر و امید  پرونده هسته ای را به عنوان یک چالش بین المللی که روی اقتصاد، امنیت، سیاست  و ... تاثیر داشت به عنوان یک برنامه و هدف دنبال کرد.

مشاور استاندار کرمان افزود: برجام به نتیجه رسیده و مورد توافق قرار گرفته اما پایان کار نیست ما در عرصه بین المللی تنش های زیادی داریم.

وی گفت: برجام همه کار نیست اما نقطه مهمی است شما می توانید از بنگاه های بزرگ استان درباره تاثیر برجام سوال کنید.

کنسرت ها را بدون رفتار تحریک آمیز برگزار کردیم
فلاح در پاسخ به سوال گفتارنو در خصوص عملکرد فرهنگی دولت با بیان اینکه به عنوان یک آدم فرهنگی به عملکرد فرهنگی  همه دولت های پس از انقلاب معترضم؛ هیچ دولتی آنطور که باید به فرهنگ توجه نکرده است افزود: اما دولت یازدهم بیشترین توجه را داشته است.

وی با بیان اینکه در بحث های میراث فرهنگی، فعالیت آزادانه احزاب و فعالیت آزادانه تر مطبوعات دولت عملکرد خوبی داشته است افزود: البته با انتظار ما فاصله دارد.

فلاح با بیان اینکه در استان کرمان به دلیل وحدتی که حاکم است فعالیت های زیادی مثل ثبت میمند، ثبت کویر، ثبت قنات ها پرافتخارترین استان کشور در زمینه ثبت جهانی مواریث فرهنگی بوده است.

مدیرکل حوزه استاندار با بیان اینکه بازسازی اماکن فرهنگی و میراثی مثل باغ فتح آباد، باغ بیرم آباد و مدرسه حیاتی در این دوره جدی گرفته شده است افزود: در استان فعالیت های فرهنگی چون کنسرت ها بدون هرگونه رفتار تحریک آمیز برگزار کردیم.

مشاور استاندار افزود: نشریات جدید در دوره جدید رشد کمی نشریات قابل توجه بوده است و هیچ دستگاه دولتی شاکی مطبوعات نیست و هیچ پرونده جدی علیه مطبوعات وجود ندارد.



برچسب ها: فرشید فلاح
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)