کد خبر: ۱۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، برخی فضاسازی ها و تهمت ها علیه دولت یازدهم را ناجوانمردانه خواند و گفت: البته به ایجاد شرایط سخت و جوسازی نامناسب و ناآرامی در جامعه نیازی نیست و دولت از این شرایط با اقتدار عبور می کند.
مرتضی بانک  در سفر به شهرستان های آبادان و خرمشهر و در حاشیه بازدید از روند فعالیت شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایرنا در خصوص واکنش دولت به برخی توهین ها به رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت، اظهار کرد: دولت با انتقاداتی مواجه است که برخی از آنها، کارشناسی شده و دقیق است، ولی بخش زیادی از آن نیز جوسازی و فضاسازی است. وی تاکید کرد: باید اذعان کرد که جسارت برخی افراد در تهمت به شخص دوم کشور جای بحث دارد و انتظار جدی این است که دستگاه قضایی وارد این موضوع شده و همانطور که در موضوع واگذاری واحدهای مسکونی از سوی شهرداری، دستگاه قضایی برای اینکه اتهامی به فردی وارد نشود اقدام عاجل کرد، در موضوع توهین به رئیس جمهوری نیز برخورد کند. بانک گفت: دولت یازدهم، ظرفیت انتقادپذیری بالایی دارد و نیازی به ایجاد شرایط سخت و جوسازی نامناسب و ناآرامی در جامعه نیست و از اتهامات و فضاسازی ها با اقتدار عبور می کند.

** در موضوع حقوق های نامتعارف، دولت از راه قانون وارد عمل شد
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ادامه سخنانش در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص رویکرد دولت در موضوع حقوق های نامتعارف نیز گفت: دریافت حقوق های نامتعارف مربوط به این دولت نیست و از سال های گذشته وجود داشت که بر اساس برخی آئین نامه ها و خلاء های قانونی یا مصوبات، برخی دستگاه های دولتی یا شرکت ها، برخی امکانات خاص را برای مدیران فراهم کردند. وی افزود: بسیاری از مدیران از این امکانات استفاده نکردند و از این جمع نیز، تعداد محدودی از امکانات مصوب بر اساس مصوبات هیات مدیره استفاده کردند که دولت در همان مراحل نخست، 13 نفر از مدیرانی که حقوق نامتعارف داشتند را شناسایی و این حقوق ها و پاداش ها به بیت المال بازگشت. بانک در خصوص اقدامات دولت یازدهم برای کاهش زمینه های ارتکاب فساد در سیستم اداری کشور نیز، گفت: موضوع مهم آن است تا امکان سوء استفاده از بیت المال از بین برود و دولت و شورای عالی اداری نیز بر سلامت نظام اداری تاکید دارد تا این موضوع به صورت ریشه ای حل شود.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم دوری از فضاسازی رسانه ای در این خصوص، تصریح کرد: تاکید رئیس جمهوری نیز این است که راه تکرار خطا بسته شود، لذا شورای حقوق و دستمزد و هیات دولت نیز مصوبات خوبی داشتند که از این به بعد موضوع کنترل شود.
بانک تصریح کرد: به هر حال، موضوعی اتفاق افتاد و توجه دولت را جلب کرد و دولت نیز با آغوش باز به استقبال حل مشکل رفت، ولی امیدواریم بقیه دستگاه ها همچون دستگاه هایی که این روزها موضوع آنها مطرح است، روشی همچون دولت را برای مواجه با آنها در پیش گرفته و از برخورد خشن و قهری بپرهیزند.

** مصوبات سفرهای استانی دولت یازدهم در راستای امکانات استان ها
بانک در ادامه سخنانش در پاسخ به پرسش ایرنا در خصوص رویکرد دولت یازدهم در سفر به استان های کشور و کاروان تدبیر و امید نیز، گفت: مهم ترین موفقیت دولت در سفر کاروان تدبیر و امید به استان ها، اجرای تعهدات دولت است و تعهدات در همه سفرها به نحوی تنظیم شده که با اعتباراتی که امکان تحقق آن وجود دارد تطبیق داده شده و هماهنگ شود. بانک، مهم ترین تفاوت سفرهای کاروان تدبیر و امید به استان ها را عمل به وعده های مصوب و تصویب مصوبات بر اساس امکانات استان ها و نیازسنجی مردم آن خطه دانست و افزود: انجام تعهدات دولت در استان ها بر اساس اطلاعات به دست آمده مبنی بر پیش بینی ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هیات هایی برای بررسی میزان تحقق مصوبات سفر به استان ها اعزام می شوند ادامه داد: این هیات ها در راستای رفع مشکلات تحقق وعده های دولت فعالیت می کنند.
به گزارش ایرنا، در این دیدار، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، ولی الله حیاتی فرماندار خرمشهر، عامر کعبی و غلامرضا شرفی نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان حضور داشتند.
شرکت کشتی سازی اروندان در ساخت، تعمیر و خدمات پس از فروش انواع کشتی های آلومینیومی و فولادی تا سقف دو هزار و 500 تن نظیر شناورهای آلومینیومی، گشتی آموزشی، راهنما بر، آمبولانس دریایی، صیادی، خدماتی، کروبوت، مسافربری فعالیت دارد.
برچسب ها: مرتضی بانک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۳۱ درصد مراجعه کنندگان از نحوه ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی رضایت ندارند

الصاق پابند به پای سارقان با بیش از ۳ بار سابقه محکومیت قطعی

برگزیدگان نخستین رویداد داستان مصور دفاع مقدس معرفی و تجلیل شدند

زمان پخش فصل سوم سریال «سرزمین مادری» مشخص شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در مناطق مختلف کرمان

پانسمان‌های سوختگی بیمه نیست، اغلب بیماران قادر به تهیه آن نیستند / گلایه از غیراستاندارد بودن تخت‌های سوختگی کشور

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

امکان ثبت نام سرویس مدرسه از اول خرداد

مسئولان ذغالسنگ استان به دستگاه قضایی احضار شدند

اظهارات «تاج» درخصوص جزئیات جدید پرونده فساد در فوتبال

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)