کد خبر: ۱۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار کرمان عنوان کرد:
فرماندار کرمان گفت: همه باید سرشماری را جدی گرفته و به عنوان یک کار روزمره به آن نگاه نکنیم؛ اگر به نتایج سرشماری درست عمل شود، برای یک دوره شش و هفت ساله تصمیمات خوبی گرفته ایم و در غیر این صورت تصمیمات دچار اشکال است.
به گزارش گفتارنو به نقل از ایسنا "محمدعلی توحیدی" صبح امروز 27 شهریورماه در جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان کرمان اظهار کرد: سرشماری یکی از کارهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی است و باید با آن، وضعیت موجود را تبیین و تغییرات را شناسایی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید آماری به دست آوریم که دقیق، صحیح، علمی و مناسب با پایه های تصمیم گیری هایمان باشد، تصریح کرد: از تعداد محدود فعالیت هایی در کشور به عنوان فرمان یاد می شود و بیشتر در حوزه نظامی و امنیتی است، اما یکی از جاهایی که بحث فرمان درباره آن به کار برده شده، سرشماری است.

توحیدی بیان کرد: اهمیت سرشماری به علت این است که اگر آمار صحیح و دقیقی نداشته باشیم، قطعا تصمیمات ما تصمیمات دقیق و صحیحی نیست و اگر اطلاعات دقیقی از امکانات، سن، جمعیت و دارایی ها نداشته باشیم، در برنامه های توسعه، قوانین جاری مملکت و قانون بودجه سالانه دچار اشتباه و خطا خواهیم شد.

فرماندار کرمان گفت: همه باید سرشماری را جدی گرفته و به عنوان یک کار روزمره به آن نگاه نکنیم؛ اگر به نتایج سرشماری درست عمل شود، برای یک دوره شش و هفت ساله تصمیمات خوبی گرفته ایم و در غیر این صورت تصمیمات دچار اشکال است.

وی با بیان اینکه این خطا، خطای فردی نیست و اگر درست عمل شود، نتیجه آن عاید همه مردم می شود، تصریح کرد: سرشماری کامل ترین، جامع ترین و موثرترین شیوه برای جمع آوری اطلاعات در کشور است و البته تقریبا پرهزینه ترین راه است.

وی بیان کرد: درهر دوره سرشماری به سمتی پیش می رویم که از روش های علمی تر کمک گرفته و راستی آزمایی صورت بگیرد و داریم خودمان را به دنیا نزدیک می کنیم.

فرماندار کرمان با بیان اینکه دنبال این نیستیم که آمار نادرست ارائه شود، اظهار کرد: در دوره گذشته یکی از جاهایی که در سرشماری گذشته متضرر شد، مرکز استان بود به طوری که امروز در شهر کرمان تراکم دانش آموزی در هر کلاس بعضا به 37 نفر می رسد و در همین شهرستان جاهایی است که میانگین دانش آموز کمتر از 12 نفر است و این جمعیت دانش آموزی متناسب با عدد به دست آمده در سرشماری سال 90 نیست.

توحیدی اظهار کرد: برخی به دلایل نادرست تصمیم می گیرند که در شهر خودشان برای سرشماری ثبت نام کنند، در حالی که زندگی، اشتغال و تحصیل فرزندانشان در طول سال در کرمان است و در صورتی که در آمار کرمان ثبت نشود، در این زمینه ها دچار مشکل خواهند شد.

وی تصریح کرد: مردم باید از 3 تا 24 مهرماه از طریق اینترنت، اطلاعات خانوار خود را وارد کنند و پیش بینی شده 50 درصد افراد از این طریق اقدام کنند و باید ابزار کار فراهم شده و تبلیغات مناسب صورت بگیرد.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه علاقمندان به رشد، تعالی و توسعه منطقه و کشور باید به کمک سرشماری بیایند، بیان کرد: مرحله دوم سرشماری از 25 مهر تا 25 آبان است که طی آن، تعدادی مامور سرشماری به درب منازل مراجعه کرده و به کسانی که ثبت نام کرده، کد رهگیری که از طریق سامانه الکترونیک به آنها داده شده، دریافت و از کسانی که ثبت نام نکرده اند، اطلاعات را دریافت می کنند.

وی افزود: هر قدر بتوانیم کار را در مرحله اول انجام بدهیم، خود را جلو انداخته ایم و اگر در انجام سرشماری بی دقتی و اشتباهی صورت بگیرد، خودمان و جامعه ما ضرر می کند.

توحیدی با بیان اینکه سرشماری یک فرآیند ملی است و اگر عقب بیفتیم، جایی برای جبران نیست و باید همه سرشماری را جدی بگیریم، گفت: شهرداری و شورای شهر کرمان باید به کمک سرشماری آمده و بخشی از تابلوهای شهری را برای تبلیغات سرشماری در اختیار قرار داده و همه دستگاه های اجرایی امکانات خود را برای سرشماری فعال کنند.
برچسب ها: توحیدی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)