کد خبر: ۱۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس شورای شهر کرمان مطرح کرد
علی اکبر مشرفی که با رای حداقلی ریاست شورای شهر کرمان را عهده دار شده است گفت‌وگوی مفصلی را با هفته نامه استقامت انجام داده است که در ادامه بخشی از آن در پی می آید:
علی اکبر مشرفی که با رای حداقلی ریاست شورای شهر کرمان را عهده دار شده است گفت‌وگوی مفصلی را با هفته نامه استقامت انجام داده است که در ادامه بخشی از آن در پی می آید:

در رای‌ دادن به شما، دیدگاه سیاسی خودتان و دیگر اعضا چقدر نقش دارد؟
ببینید؛ شورا یک نهاد اجتماعی بوده و سیاسی نیست. تا آنجا که من در جریان هستم اعضای محترم شورا همگی از بُعد سیاسی یک نگرش واحد داریم و آن هم، خدمت به نظام و ولایت فقیه است و همه در این راستا گام برمی‌داریم. در دیدگاه سیاسی، ما ۱۵ نفر هیچ اختلافی با هم نداریم. اما چون شورا نهادی اجتماعی است، نظرات اجتماعی و اقتصادی ممکن است مثل هم نباشد و همین تفاوت ممکن است شورا را دسته‌بندی کند. یا ممکن است دوستی‌های گذشته‌ی برخی اعضا با یکدیگر، باعث این دسته‌بندی شده باشد. اختلاف سیاسی اما بین اعضای شورا وجود ندارد.

اما کسانی در این انتخابات به شما رای ندادند که در جلسات علنی شورا می‌بینیم در مسائل شهری نظر نزدیکی به شما داشته و خیلی اوقات با هم اتفاق نظر دارید. پس نمی‌شود قبول کرد دیدگاه سیاسی نقش ندارد. این احساس وجود دارد سیاسیونی از بیرون، به اعضای شورا خط دهی می‌کنند یا خود اعضا بر اساس خواسته‌های سیاسی خود، دست به انتخاب رییس می‌زنند.

سرکارخانم! من نمی‌دانم شما از کجا می‌دانید چه کسانی به من رای نداده‌اند؟ این الان خودش یک مساله‌ی مهم است. تا آنجا که من در جریان هستم رای‌گیری مخفی بوده و خودم هم به قریب یقین نمی‌توانم بگویم چه افرادی به من رای داده‌اند و فقط احتمال می‌دهم.

  حدس زدن درباره‌ی این‌که چه کسانی به شما رای ندادند؛ اصلا کار دشواری نیست. ضمن این‌که قبل از انتخابات، من یک گفت‌وگو با اکثریت اعضای شورا داشتم و آنجا خیلی دیدگاه‌ها معلوم شد. مثلا یکی از اعضا طوری صحبت کرد که مشخص بود شما کاندیدای او نیستید و از قضا، در بسیاری موارد، دیدگاه‌های نزدیکی در مسائل شهری با هم دارید.

من به جرات می‌توانم بگویم دیدگاه سیاسی خاصی که متفاوت با دیگر اعضای شورا باشد،ندارم. در شورا هم دیدگاه سیاسی خاصی برای افراد متصور نیستم. همه متعهد به ولایت فقیه هستیم و در این چارچوب گام برداشته و اختلاف سیاسی نداریم. فکر هم نمی‌کنم از بیرون کسی آنچنان که شما تصور می‌کنید خط دهنده باشد. تا جایی که من می‌دانم افراد نظر خاصی را اعمال نکردند. این حرف شما را خیلی قبول ندارم.

ببخشید؛ من هم این حرف شما را قبول ندارم که اعضای شورای شهر کرمان سیاسی‌کاری نمی‌کنند و احتمالا افراد دیگری نیز هم‌نظر با من باشند. حالا شما بالاخره به ما می‌گویید که خودتان اصلاح‌طلب هستید یا اصولگرا؟

بنده تقسیم جامعه به دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا را قبول ندارم. ما اصلا حزب به معنای واقعی نداریم و خیلی مواقع اصلا بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نمی‌توان تفکیک ایجاد کرد. در شهرهایی مثل کرمان هنوز افراد با توجه به استعداد خودشان است که در صحنه‌ها حاضر می‌شوند و این، ربطی به حمایت حزب و گروه‌ها ندارد. تکرار می‌کنم که من هیچ اعتقادی به تقسیم‌بندی جامعه به دو گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارم و اعتقادم به نظام اسلامی و ولایت فقیه است.

 با این وصف، در انتخابات سال آینده‌ی شورا، اگر لیدرهای اصلاح‌طلب یا اصولگرا با شما وارد مذاکره بشوند، قبول نمی‌کنید کاندیدای آنها بشوید. درست می‌گویم؟

کسی که تا حالا با من وارد مذاکره نشده که بدانم لیدرها چه افرادی هستند اما در کل، بستگی به شخصیت و توان و عملکرد آن‌ها دارد و این‌که چقدر به نظام وابستگی دارند. قطعا بررسی می‌کنم.

پس قصد شرکت در انتخابات سال آینده را دارید؟

این را هم نمی‌توانم به‌صورت قطعی بگویم. زمانی شرکت می‌کنم که بدانم می‌توانم منشاء اثر باشم. اگر افرادی با توان و تجربه‌ای بیش‌تر از من اعلام آمادگی کنند، لازم نمی‌بینم خودم وارد صحنه بشوم. اما اگر افرادی در سطح خودم و معمولی باشند ممکن است شرکت کنم.

 
آقای مشرفی! شب انتخاباتِ هیات رییسه، آقای ربانی‌زاده پیشنهاد داد هرکس با هر تعداد رای رییس شد؛ اعلام کنیم ۱۵ رای؛ تا رییس منتخب حمایت قاطع اعضا را داشته باشد. اما با انتخاب شما، تعدادی به شدت در این‌باره موضع گرفتند؛ دلیلش را چه می‌دانید؟

من موضع خاصی ندیدم. فقط یکی از اعضا گفت که خبرنگاران آمار مربوط به نتیجه‌ی انتخاب رییس شورا را منتشر کرده‌اند و صلاح نیست هشت رای را ۱۵ رای اعلام کنیم.

این صحبت عضو شورا مربوط به زمانی بود که شما انتخاب شده بودید. قبل از مشخص شدن نتایج و وقتی آقای ربانی‌زاده این پیشنهاد را دادند کسی مخالفتی نکرد.

من نمی‌دانم. بروید از خود افرادی که ابتدا مخالفت نکردند بپرسید که چرا وقتی من رای آوردم، تغییر عقیده دادند.

گفته می‌شود قبل از انتخابات؛ افرادی از بیرون شورا، جلساتی را هم با گروه شما و هم گروه رقیب برگزار کردند و حتی پیروزی شما برای ریاست شورا را هم دستاورد همین جلسات می‌دانند. ماجرای این جلسات چیست؟

در ارتباط با گروه هفت نفره هیچ صحبتی نمی‌توانم بکنم. اما در مورد خودم بگویم قبل از انتخابات در هیچ جلسه‌ای شرکت نکردم. حتی یک جلسه نداشتیم و با کسی صحبت نکردیم و دور هم جمع نشدیم. البته صحبت‌های دو نفره داشتیم.

جلسه‌ی دو نفره با افرادی بیرون از شورا؟

نه. نه. نه! با خود اعضای شورا. اما هیچ جلسه‌ی بزرگی به این مناسبت نداشتیم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
0
0
اعتقاد شما زیاد اهمیتی نداره.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)