کد خبر: ۱۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
حدودا یازده روز پس از مصاحبه یوسف علیرضایی، رئیس شورای شهر بافت مبنی بر طرح سوال از شهردار بافت، نشست علنی شورای شهر با محوریت طرح سوال از شهردار برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رساتی گفتارنو؛ این جلسه  با حضور 6 عضو از اعضا شوراى شهر بافت در صحن علنى شورا با سخنان رئیس شورای شهر بافت در حالی در ابتدای جلسه گفت: اولین جلسه شورای شهر است که با استقبال مردم و شهروندان روبه رو شده است. 
او با بیان این که سیاسی عمل نکرده ایم و مبنای کاری ما توجه به مردم بوده است، اظهار داشت: تصمیم شورای شهر برآیند فکری حاکم بر شهر است
علیرضایی تمام تصمیماتی که تا به امروز گرفته شده را براساس خرد جمعی و رضایت مردم دانست، افزود: حضور در شورا فقط برای مردم بوده و هیچ منفعتی برای اعضا نداشته است.
او با اشاره مشی غیرسیاسی شورا ادامه داد: سه نفر از افراد راه یافته به شورا در لیست جناح های سیاسی نبوده اند و این خود می‌تواند گواهی برای غیرسیاسی بودن تصمیمات اعضا باشد و بنده می توانم شهادت دهم که سایر اعضا هم سیاسی تصمیم نگرفته اند
رئیس شورای شهر بافت در خصوص سوالات پرسیده شده از شهردار خاطرنشان ساخت: سوالاتی که از شهردار پرسیده شده جمع بندی نظرات تمام اعضا بوده و این جلسه می تواند یک الگو و یک تمرین باشد برای سایر شهرداری های استان.
او با بیان اینکه اعضای شورا دغدغه پیشرفت شهر را دارند، گفت: حق اعضای شورا است که پس از پاسخ های شهردار قانع شوند و یا نشوند
این عضو شورای شهر بافت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از خدا می خواهیم که این جلسه گامی باشد در راستای خدمت بهتر به مردم و در این سه ساله به اندازه 6 سال کار انجام شده ولی در کیفیت و نوع خدمات ما بحث داریم.
او بافت را یک منطقه گردشگری خاص دانست و ادامه داد: به لحاظ فضای سبز می توانستیم فضای سبز متمایز تری داشته باشیم با توجه به اینکه بافت منطقه گردشگری بکری است
علیرضایی با اشاره به انتخاب امید بختیاری به عنوان شهردار بافت گفت: سه مطلب در انتخاب آقای بختیاری به عنوان شهردار تاثیرگذار بود یکی اینکه ایشان عضو شورا بودند و به عنوان شهردار بافت فعالیت کرده بودند و رای مردم به ایشان مهر تاییدی بر فعالیت شان در شهرداری دوره قبلی شان بود و مورد بعدی تجربه شهردار بودن را داشتند و مورد بعد برنامه ای بود که ایشان ارائه داده بودند
او با بیان اینکه مسئولان خادم مردم هستند، اضافه کرد: عدم تعامل شهردار بافت با مردم برای من همیشه جای سوال بوده و برخورد مناسب نداشتن با مردم یکی از مسائل مطروحه در سوالات است
رئیس شورای شهر بافت با تاکید بر این که طرح سوال به معنی عزل شهردار نیست، گفت: این جلسه از برکات نظام جمهوری اسلامی است که این فرصت را برای مردم به وجود آورده که مسئولین روبه روی مردم بنشینند و پاسخگوی سوالات مردم باشند.

پس از سخنان رئیس شورای شهر نوبت به شهردار بافت رسید تا دفاعیات خود را در حضور شهروندانی که به صحن شورا آمده بودند ارائه کند. در این لحظه هم رحمت‌الله دادور که از ابتدای جلسه غایب بود، وارد صحن شورا شد.
شهردار بافت در سخنان خود با تاکید بر این موضوع که طرح سوال به معنای برکناری شهردار بافت نیست، گفت: پس از جمع بندی برنامه من مورد تایید اعضا شورا قرار گرفت و شهردار بافت شدم.
امید بختیاری با بیان اینکه تمام بودجه های مصوب شهرداری در طول این سه سال با 7 رای موافق تصویب شده است، اظهار داشت: در طول مدت خدمتم در چارچوب بودجه ای که مصوب شده حرکت کرده ام ولی متاسفانه رکود بر کشور حاکم بوده است
او در خصوص در آمدهای شهرداری که در سوالات اعضای شورا بود، گفت: درآمد شهرداری ها از محل ارزش افزوده است که متاسفانه ما از این نعمت محروم بوده ایم.
شهردار بافت ضمن گلایه از برخی شهروندان اظهار داشت: فردی در روستا سرشماری شده ولی ساکن شهر است و از خدمات شهری استفاده می کند که این موضوع هم خدمات شهرداری را تحت تاثیر قرار می دهد
او با بیان اینکه عدالت را در بحث خدمات شهری در سراسر شهر رعایت کرده‌ایم اضافه کرد: سعی کرده ایم از تک بعدی نگری پرهیز کنیم و به همه بخش های شهر توجه داشته باشیم.
بختیاری همچنین گفت: شهرداری را با دو نیم میلیارد بدهی تحویل گرفتیم درحالی که بودجه ما سه و نیم میلیارد در سال اول کاری بود و در افکار عمومی ما ارقامی را که توسط فرماندار اعلام شده بدهکاریم ولی عملا هیچ رقمی به شهرداری تخصیص پیدا نکرده است.
او با بیان این که 45 درصد ناوگان تاکسیرانی را نوسازی کردیم، اظهار داشت: نزدیک یک و نیم میلیارد تومان پول بابت مشاغل سخت در حین بازنشستگی به کارمندان شهرداری پرداخته ایم.
بختیاری در مورد برخورد با ارباب رجوع که در سوالات اعضای شورا بود، گفت: بعضی از شهروندان چک به شهرداری داده اند و حسابشان را مسدود کرده اند که ما برداشت نکنیم و این موضوع باعث ناراحتی پرسنل شهرداری شد.
او همچنین ادامه داد: فردی آمده کوچه را به دلیل ساخت و ساز مسدود کرده و  عده ای از شهروندان به این موضوع اعتراض کرده اند و زمانی که ما برخورد می کنیم آن فرد دلخور می شود.
پس از پاسخ‎های شهردار مجددا با دستور رئیس شورا نوبت یه اعضای شورا رسید که نظرات خود را مطرح کنند. منصور رضايي که سابقه عضويت در شوراى شهر سوم را هم دارد در بحث بودجه که شهردار اذعان داشت با موافقت شورا مصوب شده ايراداتى گرفت و بعضى از پاسخ ها را هم قانع کننده دانست. او همچنين در مورد حقآبه شهردارى هم سخنانى گفت. فرشيد ادهمى عضو ديگر شوراى شهر به برخوردهاى مردمى شهردار خرده گرفت. پس از فرشید ادهمی نوبت به دکتر يوسف عليرضايي، رئيس شوراى شهر بافت رسید. او گفت: منابع مالى شهردارى با توجه به اقدامات انجام شده همخوانى نداشت. او با بیان اینکه برنامه شهردار بيشتر شعار گونه بود، اظهار داشت: طبيعى است که هر آنچه در کميته برنامه ريزى محقق مى شود، مصوب نشود ولى قطعا بيش از اين مى شود اعتبار جذب کرد. 
علیرضایی در مورد راه‌های کسب درآمد برای شهرداری گفت: کارخانه آسفالت و سنگ شکن مى تواند منبع درآمد خوبى براى شهردارى شود و براى ماشين آلات هم که شهردار آن ها را از دور خارج مى خواند، مى توانند در آمد خوبى براى شهردارى داشته باشند.
رئیس شورای شهر بافت پاسخ شهردار در مورد ادامه آسفالت خيابان حافظ را پاسخی قانع کننده دانست و در مورد برخوردهای مردمی شهردار اظهار داشت: کسانى که خدمات مستقيم به مردم مى دهند بايد جايگاه خاصى براى مردم در نظر بگيرند.
پس از رئیس شوار نوبت به رحمت الله دادور، نايب رئيس شوراى شهر رسید. او گفت: از فضاى سبز رضايت ندارم و اين فضا را مناسب شهر بافت نمى دانم و از ورودى سيرجان ايراد مى گيرم على رغم آن که فنى نيستم و حدود 50 درصد از کار باقيمانده است.
پس از داور، ناظمى، عضو ديگر شوراى شهر هم ايراداتى را به پاسخ هاى شهردار وارد دانست.
پس از ناظمی نوبت به مهرداد امینی، عضو دیگر شورای شهر بافت رسید. او ضمن قرائت بخش هایی از برنامه شهردار در زمان اخذ رای اعتماد گفت: خواباندن گریدر به صلاح نبود و به درخواست مردم، پارکینگ در کوچه حاج سکینه راه اندازی شد و حالا که تسطیح شده باید درآمدزایی شود که شهرداری این کار را انجام نداده است
پس از سخنان اعضای شورا مجددا نوبت به شهردار رسید تا پاسخ‌های خود را مجددا ارائه کند. شهردار بافت گفت: اگر درآمدهای آن زمان محقق می شد، برنامه های من عملیاتی می شد. امید بختیاری افزود: اگر دفتر فنی شهرداری مشکل دارد، نیروهایی مشغول شدند که توسط سازمان استخدام شهرداری به کار گرفته شدند. 
او ادامه داد: دوربرگردان سیرجان خارج از اراده ما بود و توسط شورای ترافیک شهرستان و استان تصویب شده است.
شهردار اضافه کرد: تصمیم داریم آبیاری فضای سبز را قطره ای کنیم و در مصرف آب صرفه جویی شود. همچنین ماهی یک بار آب شهرداری را وارد جوی آب خواهیم کرد.
او در خصوص آلودگی‎‌های جوی‌های آب نیز گفت: بهداشت مشکل جوی های مقابل مرغ و ماهی فروش ها را قرار بود حل کند که متأسفانه حل نکرده ولی شهرداری ماهی یک بار درختان را آب می دهد و جوی ها را می شورد 
شهردار بافت در مورد برخورد تبعیض آمیز با کارمندان شهرداری که مد نظر یکی از اعضای شورا بود، اظهار داشت: طرف 10 ساعت اضافه کارش کم می شود، تمام شهر را خبر می کند ولی یک وقتی هم همان شخص 50 ساعت اضافه کار دریافت می کند ولی اصلا چیزی نمی گوید. در خانه هم قطعا پدر خانواده با فرزندانش به گونه ای برخورد می کند که این سوءتفاهم پیش می آید که بین فرزندان تبعیض می گذارد.
او همچنین گفـت: پول آسفالت دور قبل شورا را بنده می پردازم.
شهردار بافت ابراز داشت: تا پایان دوره شهرداری یک سال باقی مانده و پارک های محله ای تا پایان دوره راه اندازی خواهد شد
بختیاری در پایان گفت: در اتاق من به روی همه باز است
پس از اتمام سخنان شهردار نیز، رئیس شورای شهر تریبون را در اختیار شهروندان قرار داد تا برخی نکات مورد نظر خود را مطرح کنند که پس از سخنان شهروندان نیز شهردار توضیخاتی ارائه کرد و مقرر گردید برآینده نظرات اعضای شورا در روزهای آینده اعلام شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پربازدید ها

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

امام جمعه شهر بلوک جیرفت در سانحه تصادف درگذشت

دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن در کرمان

پاسخ پژوهشگران به یک پرسش: دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

۳۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سیرجان رفع تصرف شد

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی قرار گرفت

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)