مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: اسناد کل استان کرمان را آرشیو الکترونیکی کردیم و در این راستا 4.5 میلیون سند در استان آرشیو شده اند.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، "حسین زین الصالحین" عصر امروز 13 مهر ماه در حاشیه افتتاح دفاتر ادارات ثبت احوال در بخش های نوق، فردوس و کشکوئیه رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد سه نمایندگی ثبت احوال در بخش های شهرستان رفسنجان، در راستای خدمت رسانی به مردم یکی از حرکتهای خوب دیگر در دولت تدبیر و امید است.
وی با بیان اینکه خدمات ثبت احوال در حوزه صدور کارت هوشمند ملی و شناسنامه برون سپاری شده است، افزود: در قبال این کار بیش از ۴۰۰ نفر مشغول به کار شده اند.
وی ادامه داد: تاکنون ۷۰۰ هزار کارت هوشمند ملی و ۵۰۰ هزار شناسنامه مکانیزه در استان کرمان صادر شده و امسال نیز صدور ۷۰۰ هزار کارت ملی هوشمند را در دستور کار داریم.
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان خاطرنشان کرد: تمام زیرساختها برای صدور کارت هوشمند ملی در استان مهیا است اما بر اساس سهمیه ای که به ما اعلام می شود کار را انجام می دهیم.
زین الصالحین ابراز داشت: ثبت احوال استان در سال گذشته رتبه اول را در بین ادارت کل ثبت احوال کشور کسب کرد که افتخاری برای دیار کریمان است.
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان در ادامه گفت: امروز با همه ظرفیت سازی هایی که اتفاق افتاده و با حمایت استاندار و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گامهای بلندی در جهت توسعه خدمات به مردم در راستای توسعه خدمات به مردم در بحث ثبت وقایع حیاتی، ثبت تولد، ازدواج و طلاق در استان انجام می شود.
زین الصالحین جمعیت استان کرمان را در حال حاضر بالغ بر سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۲۰ هزار نفر در شهرستان رفسنجان ساکن هستند.
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به وجود ۳۰ اداره ثبت احوال در استان کرمان، اضافه کرد: به لحاظ سهمیه ای که داریم پیش بینی می کنیم تا سه سال آینده برای کل مردم استان کارت هوشمند ملی صادر شود.
به گزارش ایسنا، امروز با حضور مدیرکل ثبت احوال استان کرمان، فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات ثبت احوال در سه بخش نوق، فردوس و کشکوئیه رفسنجان افتتاح شد.
همچنین ساختمان بخشداری فردوس و دفتر مشاوران جوان بخشداری های کشکوئیه، فردوس و نوق با حضور صفریان مشاور استاندار کرمان در امور جوانان به بهره برداری رسید.