کد خبر: ۱۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
ائمه جمعه در خطبه های نمازجمعه استان چه گفتند؟
الگو گرفتن از حضرت امام حسین و حادثه عاشورا، لزوم مقابله با ولنگاری فرهنگی و جنایات عربستان در منطقه مهم‌ترین رئوس خطبه های ائمه جمعه استان بود .

خلاصه خطبه

نام خطیب

نام شهرستان

با وجود دشمنی‌هایی که در طول تاریخ یک هزار و 400 ساله از واقعه کربلا گذشته است، اما عزاداری‌های عاشورا و اربعین هر سال پرشور و با درخشش برگزار می‌شوند.

جنگ‌ها و کشتاری که امروز در عراق، سوریه، یمن و لیبی رخ می‌دهد، همه به دستور و کارفرمایی آمریکا است و کشورهای مرتجع عرب مانند سعودی‌ها این دستورات را به اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور

کرمان

امروز اردوگاه یزید در آمریکا و رژیم صهیونیستی است و پیام‌هایی صادر می‌کند که باید ایران را با قدرت جنگ نرم و فساد اخلاقی از بین ببرد و سال‌های متمادی است که مقام معظم رهبری از شبیخون فرهنگی سخن می‌گویند، اما بسیاری حتی مسوولان خود را به نشنیدن زده‌اند و یا غافل هستند و اقدام لازم صورت نگرفته است.

هر کس در جامعه ساز خود را می‌زند و برگزاری کنسرت در شهر مقدس قم یکی از این موارد است، مردم ما نیاز به این بازی‌ها ندارند، باید مشکل اشتغال جوانان برطرف شود تا باری از دوش مردم برداشته شود.

با توجه به ولنگاری فرهنگی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم می‌توان گفت ای کاش سرداران دوران دفاع مقدس و سردارانی که امروز در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کرده‌اید، سری هم به سنگرهای فرهنگی کشور بزنید و این ولنگاری را از بین ببرید.

برخی خواص هنوز در جامعه به دنبال اشرافی‌گری هستند و با این اقدامات نمی‌توان گفت که اهل کوفه نیستیم، خواص جامعه نباید ارزش‌ها را زیر سؤال ببرند و ضد ارزش‌ها را در جامعه مطرح کنند و بر خلاف مسیر ولایت جلو می‌روند.

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور

جیرفت

رهبر انقلاب در سال‌های مختلف در مواضع و مواقع مختلف، نصایح و ملاحظات را داشتند و به بعضی‌ها محبت کردند، اما دریغ از یک ذره محبت از طرف آنها.

کسانی که به آمریکا دل می‌بندند و بوق تبلیغاتی صهیونیست‌ها می‌شوند، باید هوشیار باشیم که رهبری فرمودند «روحیه انقلابی خود را حفظ کنید و انقلابی بمانید»، اهمیت دارد.

 در جامعه نباید شاهد ولنگاری فرهنگی باشیم و با بی‌تفاوت از کنار آن بگذریم و همه جامعه دچار بیماری لاعلاج و منشأ فساد باشند و حتی برخی مسؤولان فرهنگی به ولنگاری تحت کار قانونی دامن می‌زنند.

 دولت در یک سال باقیمانده تیم اقتصادی و فکر اقتصادی را عوض کند، این تیم باری برای این دولت بر نخواهند داشت، چراکه در این سه سال نتوانستند، کاری کنند. آمار خود را سر سفره مردم نشان نمی‌دهد، عدم توجه و کار سبب این اوضاع معیشت جامعه می‌شود بعد از سه‌ سال رکود در حد اعلا است و در این شرایط کاهش تورم چه ارزشی دارد.

 افراد دو تابعیتی در مناصب کلیدی بر مسند هستند و این خطر است.

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور

رفسنجان

در این زمان و امروز هم مسلمانان گرفتار یزیدیان هستند و برای پیروزی اسلام ناب محمدی(ص) باید از همه از رهبری حمایت کنیم تا دشمنان نتوانند ضربه بزنند و ما را از رهبری جدا کنند.

 لازم است برای دفاع از حقوق بشری که خود جامعه بین‌المللی از آن دم می‌زنند و برای جلوگیری از کشتار بیشتر مردم مظلوم این حمایت‌ها را از تروریست‌ها قطع کنند تا مردم سوریه و عراق تروریست‌ها را نابود کنند و پرونده‌شان را ببندند و منطقه و جهان از شر تروریست‌ها خلاص شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی

سیرجان

دولت وظیفه دارد به صادرات و صادرکننده کمک کند و موانع تولید بهینه و تکمیل چرخه صنعتى و موانع صادرات و سرمایه‏‌گذاری‏‌هاى داخلى کشور را بشناسد و آن‏ها را برطرف کند.

 جنگنده‏‌هاى کشور متجاوز عربستان سعودى با بمباران مردم غیرنظامى بار دیگر توحش جاهلیت مدرن خود را به نمایش گذاشتند، در این جنایت آشکار بیش از 700 انسان‏ گناه کشته و زخمى شدند.

حجت‌الاسلام امین رضوانی

منوجان

این سیاست دینی و اسلامی است که به ما می‌گوید، نباید زیر بار حرف ظالمین برویم و ما با سرمشق قرار دادن امام حسین(ع) توانستیم نظام جمهوری اسلامی را به سرانجام برسانیم.

 سپاه و بسیج برای ما ارزشمند و یادگار امام هستند بعضی ها به دنبال تخریب و خدشه دار کردن این نهاد هستند مسئولین این اجازه را به برخی ها ندهند که هجمه ها به سوی سپاه برود چرا که این خواست دشمن است ما می خواهیم در این منطقه جو آرام باشد و هرکس کار خود را انجام دهد.

نسبت به تمام مسائل آموزش و پرورش اشرافیت دارم و همه چیز را می دانم و از طرفی اهل جنجال درست کردن و خوراک دادن به رسانه های بیگانه هم نیستم مردم این منطقه واقعا مشکل مالی دارند.

حجت‌الاسلام عباس گروهی

رودبار جنوب

مردم و مسئولان بدون توجه به انگیزه‌های سیاسی و جناحی همه دست در دست هم داده و با پیروی از مقام معظم رهبری در راه پیشرفت و آبادانی این شهرستان همت کنند.

نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگی و قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است و یکی از سنگرهای مهم مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام حسن منتظری

انار

امروز شمرهای زمان، سعودی‌ها هستند که با حمایت آمریکا و دیگر حامیان به مردم بی‌پناه یمن بی‌رحمانه حمله می‌کنند و دردمانه‌تر از آن جامع بشری و مدعیان حقوق بشر هستند که سکوت کردند.

بخش اسماعیلی جیرفت با وجود وسعت و جمعیت زیاد از فقر آموزشی برخوردار است و با توجه به این موضوع خانواده‌ها فرزندانشان را به سوی کشاورزی سوق می‌دهند.

حجت‌الاسلام فرامرز زمانی

اسماعیلی جیرفت

یکی از آسیب‌هایی که بعضا در خانواده‌ها مشاهده می‌شود، خشونت است که به شکل‌های متفاوتی بروز می‌کند. با اینکه در بعضی از خانواده‌ها مادیات وجود دارد، اما دوستی نیست، چرا که نخستین ریشه خشونت حسادت است.

حجت‌الاسلام رضا احمدی‌نیک

نودژ

کسی حق ندارد سرّ دیگران را برملا کند، چرا که حفظ حرمت مومنان واجب دینی است.

پایه‌های اسلام بر نماز، زکات، حج، خمس و ولایت بنا نهاده شده و ولایت‌پذیری در این زمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

 

حجت‌الاسلام اسلام مهدوی‌راد

عنبرآباد

عده‌ای در این مملکت همچنان در مسیری حرکت می‌کنند که مطابق با حق و حقیقت و آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی نیست.

عده‌ای در حد، اندازه و قواره‌ای نیستند که بخواهند در مقابل جمهوری اسلامی عرض‌اندام کنند، ارباب آنها که آمریکا بود با وجود آن همه ادعا و هیمنه پوشالی هیچ غلطی نتوانسته بکند چه رسد به کشورهای ضعیف و نوکر او.

حجت‌الاسلام احمد نجنو

قلعه‌گنج

پیام شهدای حسینی و شهدای خمینی این است ما نگذاریم حرف ولی امر مان به زمین بماند، کسانی که ادعای ولایت‌مداری می‌کنند، اجازه ندهند پیام ولی امر مسلمانان به زمین بماند.

استفاده از کالاهای استاندارد کمک به تولید و اشتغال است، اگر بخواهیم تولید داخلی کشور رونق گیرد و کارخانه‌ها و کارگران ما تعطیل نباشد باید از کالاهای استاندارد استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام علی رنجبرماهانی

ریگان

ما باید درس‌های عاشورا را مدنظر قرار دهیم، حسینی باشیم و تلاش کنیم حسینی بمانیم، از خیانت به خانواده، اموال و بیت‌المال فاصله بگیریم، از نظر سیاسی نباید مانند مردم کوفه بود که به خاطر دنیا، بی‌بصیرتی و بی‌معرفتی ولی و رهبر خویش را تنها گذاشتند.

انسان باید در مسائل اقتصادی حد اعتدال و میانه‌روی را مدنظر قرار دهد، چرا که دشمن در این عرصه به دنبال سوءاستفاده و نابسامانی اقتصادی است، از اسراف و تبذیر پرهیز شود تا اموال ضایع نشوند و انسان بیشترین استفاده را از دارایی خود ببرد.

حجت‌الاسلام عباس جعفری

کوهبنان

آمریکا می‌خواهد با ولایت‌ستیزی در کشور چهره‌‌ نظام را در دنیا استحاله کند، چهره‌‌ و الگوی نظام جمهوری اسلامی استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی است، همان چیزی که در کربلا موج می‌زد.

آمریکا می‌خواهد به ‌وسیله‌ مذاکره، دست دادن و لبخند زدن‌ها این روحیه را بگیرد و به دنیا بگوید که بعد از 37 سال مقاومت ایران، چطور مجبور شد به آمریکا دست بدهد و مذاکره بکند و در نهایت تسلیم شد.

حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده

بافت

رشد چهار درصدی جمعیت در دهه 60 نیاز به علاج داشت که علاج آن سیاست‌های کاهش جمعیت بود، اما تداوم این سیاست‌ها باید متوقف می‌شد، زیرا مشکل پیری جمعیت علاج ندارد و اگر آمار به هنگام داده می‌شد تداوم غلط سیاست‌های کاهش جمعیت رخ نمی‌داد.

جوانان هنزاء از کمترین امکانات  ورزشی بی‌بهره‌اند و خواستار نگاه ویژه مسئولان به حوزه ورزش و احداث سالن ورزشی هستیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر علیدادی‌سلیمانی

هنزاء رابر

 

آخرین اخبار

حضور پررنگ گل‌گهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران وارد کرمان شد

وزارت بهداشت: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال رایگان است

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)