کد خبر: ۱۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
یادداشت اختصاصی
به خاطر دارم یکی از نمایندگان استان کرمان در یکی از ادوار مجلس نه حاضر بود با رسانه‌ای به گفت‌وگو بنشیند؛ نه در مجلس نطقی می‌کرد و نه در مسائل مهم مملکتی دخالتی داشت و نه حتی به دفتر خود در حوزه انتخابیه‌اش سرکشی می‌کرد.
محمدرضا نژادحیدری: رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی سه وزارتخانه کلیدی در حالی دیروز سه شنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به انجام رسید که تقریبا خبری از نمایندگان استان کرمان به صورت عام و نمایندگان لیست امید به صورت خاص نبود. گویی کلیه نمایندگان فهرست امید در استان کرمان به مرخصی رفته بودند.

پرسش این است که چرا از میان ده نفر از نمایندگان استان و شش نفر از نمایندگان لیست امید هیچ کس در موافقت و حتی در مخالفت با وزرای پیشنهادی دولت سخنی بر زبان جاری نساخت. 

بدون تردید موکلین این عزیزان علاقمند هستند تا مواضع نمایندگان بزرگترین استان کشور درباره وزاری پیشنهادی رییس جمهور را بدانند. موکلان آقایان نماینده علاقمند هستند تا نمایندگان‌شان در صحن علنی مجلس ابراز نظری کنند. نمایندگان عزیز فهرست امید که نویسنده این سطور خدمت تک تک آنها ارادت ویژه دارد باید بدانند که مردم حوز‌ه انتخابیه آنان علاقمندند تا نمایندگان خود را در محیط‌هایی همچون صحن علنی مجلس فعال و پویا ببینند. 

صحیح یا غلط از نظر مردم فعالیت یعنی آنچه پشت تریبون مجلس بیان می‌شود، یا تذکری که داده می‌شود و یا مصاحبه‌ای که انجام می‌شود. به واقع نمایندگان در طول هفته علاوه بر حضور در صحن علنی مجلس ساعت‌ها وقت خود را صرف حضور در کمیسیون‌ها و نشست‌های مختلف می‌کنند. تلاش فراوان آنها در گفت‌وگو با وزرا و مدیران ارشد برای تاثیر بر مقدرات کشور و احیانا اخذ امتیازات منطقه‌ای اگرچه قابل تقدیر است اما عموم مردم را به اندازه 3 دقیقه نطق در دفاع یا مخالفت از وزاری پیشنهادی قانع نمی‌کند.

البته ممکن است نمایندگان بگویند ما برای دفاع ثبت نام کردیم لاکن در قرعه کشی بخت با ما یار نبود. اما این پاسخ نیز قانع کننده نیست. چرا که بودند نمایندگان دیگری که نام آنها در قرعه‌کشی نبود اما با مذاکره توانستند بخشی از وقت دیگران را به خود اختصاص داده و مواضع خود را بیان نمایند.

به خاطر دارم یکی از نمایندگان استان کرمان در یکی از ادوار مجلس نه حاضر بود با رسانه‌ای به گفت‌وگو بنشیند؛ نه در مجلس نطقی می‌کرد و نه در مسائل مهم مملکتی دخالتی داشت و نه حتی به دفتر خود در حوزه انتخابیه‌اش سرکشی می‌کرد. گویا مردم وظیفه داشتند این عزیز را روانه پارلمان کنند و وظیفه خود را انجام داده بودند و ایشان بر سر مردم منت گذاشته و نماینده شده بودند.

بنده چندین بار تلاش کردم تا ایشان را قانع کنم تا در خصوص مسائل استان سخنی بگوید و با رسانه ما مصاحبه کند. آن عزیز نه با ما مصاحبه کرد و نه با دیگران. کار به جایی رسید که رسانه‌های همفکر ایشان در آگهی‌هایی به شکل طنز ‌نوشتند که نماینده فلانجا در مجلس شورای اسلامی گمشده است. از یابنده خواهشمند است ایشان را به موکلینش معرفی و جمعی را از نگرانی نجات دهد. 

بی‌توجهی این نماینده سابق به افکار عمومی و موکلانش آنقدر گسترده شد که به راحتی در انتخابات بعدی شکست خورد. 

البته آن شکست فقط به شخص او آسیب نزد بلکه بیشتر از آن به جریان حامی او و هوادارانش لطمه زد و آنان را بی‌توجه به مطالبات به حق مردم معرفی کرد.

دیروز افکار عمومی استان کرمان مشتاق آن بود که صدایی از نمایندگان خود بشنود. تا جاییکه برخی کاربران با انتشار تصویری از یکی از نمایندگان استان که او را در جمعی نشان می‌داد نوشتند که فلان نماینده در حال احسنت احسنت گفتن به وزرای دولت بوده است! همین جمله عطش افکار عمومی به اظهار نظر نمایندگان استان را نشان می‌داد. 

دیروز آنقدر نمایندگان اصلاح‌طلب استان کم فروغ بودند که احسنت گفتن یکی از نمایندگان به یک کنش و رویداد خبری تبدیل شده بود. شایسته است نمایندگان لیست امید یا اصلاح‌طلب که اصلی‌ترین حامیان دولت‌اند ضمن توجه به خودداری از ظاهرسازی، عوام‌فریبی و پرگویی در مواقع حساس از خود حضور و بروزی نشان دهند؛ مخصوصا روزی که قرار است سه وزیر کلیدی به مجلس معرفی شود.

این موضوع بیش از هرکس برای خود نمایندگان مفید است. وزرایی که دیروز معرفی شدند جامعه هدف فراوانی در استان کرمان داشتند. برای فرهنگیان ، جوانان و ورزشکاران، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در استان کرمان مهم است که بدانند نمایندگانشان چه مواضعی در قبال وزرای پیشنهادی دارند.   سکوت و انفعال نمایندگان اصلاح‌طلب و حامی دولت در صحن علنی خطایی بود که خواسته یا ناخواسته رخ داد که البته برای جبران آن در آینده وقت بسیاری وجود دارد. داستان نماینده اسبق و سکوتش را نباید از یاد برد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
فرشاد ب
|
United States
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
سلام
کاملا موافقم با نظر جناب عالی.شب خوش
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
نماینده ما که امیدی بود قربانش بروم که به قدری فعال است که مدام در روستاها ، مکان یابی طرح های ادارات را انجام می دهد و جدیدا هم اعلام کرده به ادرات که وظیفه شرعی و قانونی است که امکاناتتان را جهت موکب و سرویس دادن زائرین کربلا اختصاص بدهید. نماینده ای که شخصا حکم قانونی و شرعی بدهد و آن هم خودش تخصص حقوقی داشته باشد.
محمدجواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
1
قبول كنيد كه واقعاً هيچ نماينده اي در هيچ دوره اي مثل پورابراهيمي در نطق و سخنراني و ارتقاء شأن كرماني ها در مجلس موفق نبوده ولي شما به واسطه وابستگي سياسي تون، چشم روي حقيقت بستين و كماكان هم بسته نگه داشتين.
و ايضاً قبول كنيد كه اگر هر نماينده ديگري غير از ليست اميد براي ساير شهرستانها انتخاب ميشد شرايط بسيار بهتر از اين فضاحت سياسي در مجلس بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
شما هم قبول کنید که جناب پورابراهمی در بهره بردن از تریبون افراط می کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
خدا خیرت بده نژادحیدری خیلی مطلب خوبی نوشتی. خدا کنه نمایندگان رفتار خودشون رو اصلاح کنند.
حیدر ی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
سلام سخنرانان با قرعه کشی انتخاب میشوند اگر نمایندگان لیست امید استان برا سخنرانی ثبت نام نکرده باشند حرف شما کاملا درست است
شهسوار صادقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
نویسنده محترم اقای نژاد حیدری بدرستی انتظار موکلین لیست امید را از نمایندگان نوشته اند اولا اگر نماینده محترمی ثبت نام کرده ولی قرعه به نامش در نیامده اعلام کند ثانیا راه مخالفت یا موافقت با وزرای پیشننهادی تنها سخنرانی در مجلس نیست بلکه تریبون های فراوان دیگری نیز وجود دارد ولی نویسنده و گوینده می طلبد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)