کد خبر: ۱۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در جلسه شورای فرهنگ عمومی:
استاندار با انتقاد از صدا و سیما اعلام کرد: در سال 92 یا 93 فروش گوجه فرنگی دچار مشکل بود، صدا و سیما این مسئله را هر شب پخش می کرد و اکنون که دو سال بازار گوجه فرنگی تنظیم و صادر می شود و مردم دیگر مشکلات قبل را ندارند، چرا صدا و سیما پوشش نمی دهد؟

استاندار کرمان  با بیان این مطلب که رسالت رسانه ها، فرهنگسازی می باشد، اظهار کرد: متاسفانه بر روی ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی کار نکرده ایم، این در حالی است که گفتمان اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه مردم با استفاده از آب، خاک و همه امکانات موجود در منطقه خود بتواند با کمترین هزینه، بیشترین درآمد را کسب کند.

به گزارش ایسنا، "علیرضا رزم حسینی" با انتقاد از صدا و سیما اعلام کرد: در سال 92 یا 93 فروش گوجه فرنگی دچار مشکل بود، صدا و سیما این مسئله را هر شب پخش می کرد و اکنون که دو سال بازار گوجه فرنگی تنظیم و صادر می شود و مردم دیگر مشکلات قبل را ندارند، چرا صدا و سیما پوشش نمی دهد؟

رزم حسینی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با حرف زدن انجام نمی گیرد، اظهار کرد: فقر و آسیب های اجتماعی نشات گرفته از مشکلات اقتصادی است و باید در عمل برای توانمندی مردم تلاش کنیم.

وی با اشاره به مقابله با حاشیه نشینی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید اجازه ندادیم به حاشیه شهر کرمان اضافه شود و 3 هزار و 600 هکتار زمین در کل استان رفع تصرف شد و اگر این اقدام صورت نمی گرفت حدود 20 هزار هکتار به حاشیه شهر کرمان اضافه می شد.

وی با تاکید بر آنکه رسانه باید به صحنه بیاید، اظهار کرد: نمی دانم صدا و سیما چه میزان مخاطب دارد و قصد این را ندارم که زحمات صدا و سیما را زیر سوال ببرم.

رزم حسینی ادامه داد: آیا در زمین خواری قانون نداشته ایم؟ بلکه قانون های بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد اما به آن عمل نکرده ایم، اما چگونه در این دولت مبارزه با زمین خواری عملیاتی شد، به این دلیل که اعضای شواری تامین هیچ کدام منافع عمومی را به منافع شخصی خود ترجیح داده اند؛ ضمن آنکه هیچ یک از آنها قطعه زمینی در حاشیه شهرها نداشتند که دلیلی بر عدم مبارزه با حاشیه نشینی گردد.

استاندار کرمان از مرد و مسئولین خواست تا به تغییرات استان کرمان توجه نمایید، تصریح کرد: چرا صدا و سیما از درصد اجرای طرح کاداستر در استان و رتبه مبارزه با زمین خواری استان در کشور را به مردم اعلام نمی کند.

وی با بیان این مطلب که دستگاه های متولی فرهنگ در حوزه اقتصاد مقاومتی کار ننموده اند، ادامه داد: صدا و سیما جلسات و برنامه هایی که در استان انجام می گیرد، بطور کامل تحت پوشش قرار نمی دهد، بطور مثال؛ جلسه شورای ادارای در حد دو کلمه پخش می کند، امروز از صدا و سیما درخواست می نمایم که این جلسه را به صورت کامل پخش نماید، آیا پخش خواهد نمود؟!

رزم حسینی به جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در عنبرآباد اشاره و یادآوری کرد: این جلسه حدود 4 ساعت و 30 دقیقه بطول انجامید، صدا و سیما در این جلسه حضور نداشت و اعلام نموده است که فیلم این جلسه را ارسال تا آن را پخش نماییم، ما ارسال کردیم، بعد اذعان می کنند که این فیلم دارای کیفیت مناسب نیست، پخش نمی گردد.

وی از فاجعه فهرج بم سخن به میان آورد و افزود: یک جوان 26 ساله که سابقه جناحی و کیفری داشته، با اسلحه وارد خانه همسر خود می شود و همه افراد حاضر در خانه را می کشد، آیا این اتفاق نشات گرفته از فقر و جهل فرهنگی نیست؟

رزم حسینی ادامه داد: این قاتل فراری ظرف 72 ساعت دستگیر شد بطوریکه در کشور داریم که قاتل 15 سال فراری می باشد و هنوز دستگیر نشده است و این اقدام نشاندهنده ضریب امنیت و اشراف اطلاعات استان می باشد.

استاندار کرمان از حضور «علی مطهری» نایب رییس مجلس شورای اسلامی در استان کرمان سخن گفت و اعلام کرد: چرا حضور علی مطهری در کرمان، خوراک رادیوها و شبکه های بیگانه نشد، به این دلیل که کرمان به بلوغ فکری در حوزه سیاسی رسیده است و خوب عمل می کند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
1
رشد و بلوغ سیاسی و اقتصادی یک استان ظرف مدت دو سه سال از عجایب روزگار است که صدا وسیما باید شب و روز وقتش روی این موضوع متمرکز شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
1
جسارت استاندار ستودنی است قبلا مسئولان استان با هم پسرخاله بودن و رودربایستی داشتن تعارف نداریم که توسعه و رفاه می خوایم باید موانع رو کنار بزنیم
رنجبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
1
اگر مشکلات بازرگانی به این آسانی و یک ساله دوساله حل می شد این همه سیستم ها و مراکز علوم بازرگانی چه ضرورتی داشت و بهتر بود در هر استان و ایالت دو سه نفری مامور می شدند تا مشکلات بازرگانی را حل کنند.

چه طوری ادعا می شود مشکل گوجه حل شده است که در همین وضعیت حاضر که نوبرانه محصول است وقیمت ها می بایستی حداقل در سطح هر کیلو بالای هزار تومان باشد ، صندوق سی کیلوئی هفت تا هشت هزار تومان در حاشیه خیابان عرضه می شود .

قیمت خرید پیاز از کشاورز هم در سطح سیصد تومان است .

با این حساب این ادعای بهبود بازار کشاورزی چیست ؟ قیمت پرتقال هم به دلیل سرما و یخ زدگی مرکبات شمال بهبود یافته است .
سیماصلحجو
|
United States
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
جناب استاندار محترم صدا وسیمابه طور کل همراهی ندارد وخود موظف به همکاری نمی بیند اما در انتقاد وگاهی تخریب دولت از هر فرصتی استفاده و یا تکرار می کندصدا و سیما برای انتقاد از دولت فرصت های فراوانی دارد من نمیدانم استان پهناور کرمان چند امام جمعه دارد ولی هر هفته از زبان انها انتقاداتی علیه دولت پخش می شود و شما هم که قادر به پاسخ گویی نیستید احزاب و گروه های وفادار به دولت را در لاک بیخیالی فرو رفته اند ای کاش می شد در شورای فرهنگ عمومی استان به پیشنهاد جنابعالی طرح یک پژوهش در خصوص تحلیل محتوای خطبه های نماز جمعه از زمان برجام تا کنون توسط افراد بی طرف اما با سواد صورت می گرفت تا ائمه جمعه ی محترم و مردم بدانند چه میزان در تایید برجام و مخالفت آن سخن گفته اند و همچنین نگاهی بیندازید کسانی که سخنرانی قبل از خطبه ها دعوت می شوند بدون تردید اکثرا از مخالفین دولت و مخالفین برجام هستند تا اینجای کار هم شاید جای گله نباشد و خویش را رقیب دولت یا جانشین رقبای احتمالی دولت بداند اما اندک گله ای متوجه شما برادر عزیز هست اینکه هنوز برخی از پست های کلیدی را در اختیار حامیانن احمدی نژاد قرار داده اید و برخی افراد که مهارت خاصی در دایره قدرت دارند از هر دور برگردان در نقاط کور استفاده کرده و با تغییر مسیر به دولت فعلی پیوسته اند شاید گفته شود این حسن است که از همه ی جناحها در اداره ی کشور بهره ببریم البته سخن درستی است اما به شرط اینکه در پاسخگویی مشکلات مسئولانه و منصفانه هر کس سهم خویش را بپذیرد نه اینکه اگر شرایطاندکی دشوار شد برخی چراغ خاموش به صف مخالفان پیوسته و دلواپس و طلبکارانه عمل نماید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)