کد خبر: ۱۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره

مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با حضور یادگار امام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، در این مراسم حجج اسلام مرتضی اشراقی نوه گرامی امام، علی اکبر ناطق نوری، طه هاشمی، سراج الدین موسوی، رسول منتجب نیا، محمدعلی رحمانی و شخصیت هایی همچون محمدرضا عارف، وزرای بهداشت و ارتباطات، رئیس دانسگاه آزاد اسلامی، استاندار تهران، مرتضی بانک و... و جمع زیادی از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آراد اسلامی حضور داشتند.

در پایان مراسم  حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی در این مراسم با بیان اینکه پس ازمراسم تشییع پیکر امام راحل، تشییع پیکر آیت الله هاشمی رتبه دوم را دارد.، اظهار کرد: در این مراسم از همه اقشار وطبقات حضور یافته بودند و من حتی افراد گنبدی، نیشابوری، گنابادی و... را دیدم که از شهر خود برای حضور در تشییع آمده بودند.

وی با بی نظیرخواندن پیام تسلیت مقام معظم رهبری به این مناسبت، گفت: بعد از فوت امام برای هیچ شخصیتی چنین پیامی از سوی رهبری صادر نشده؛ پیامی که در آن به رفاقت ٥٩ ساله که از بین الحرمین آغاز شده، اشاره می شود.

این خطیب برجسته سپس به سابقه آشنایی خود با آیت الله هاشمی(ره) اشاره کرد و یادآور شد: آشنایی ام با هاشمی در سومین سال طلبگی قم در خانه امام آغاز شد؛  بعد بازگشت امام به قم از مدرسه جهانگیرخان قشقایی به خانه امام رفتم و دیدم یک سرباز در مقابل امام قوی و غنی نشسته و در حال مباحثه و مناظره و صحبت کردن و پاسخ شنیدن از امام به مدت طولانی است. پرسیدم این کیست؟ گفتند این شیخ اکبر هاشمی است.

وی افزود: از سال 1343 که هاشمی را می شناسم، او نویسنده «امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار»، «سرگذشت فلسطین» و «تفسیر راهنما» ست که به مدت 18 سال آن را نوشت و کار آن را از زندان شروع کرد.

اکرمی با اشاره به تحصیل آیت الله هاشمی نزد اساتیدی همچون آیات امام خمینی، علامه طباطبایی، محقق داماد و...، گفت: دوران تحصیل او زیبا، همراه با کیاست، درایت، فتانت و هوش وافر بود.

اکرمی با اشاره به مسئولیت های مختلف هاشمی بعد از انقلاب گفت: مسئولیت جنگ شوخی نیست، اما او فرماندهی آن را بر عهده داشت. پس از آن نیز یادمان نمی رود بعد از جنگ با هاشمیچه کردند اما شجاع ایستاد.

وی سپس گفت: برخی هنگام نقدهای هاشمی می گفتند چرا دل مردم را خالی می کنید، اما باید پرسید؛ شما دل خالی می کنید یا هاشمی؟ شخصیتی که در هر صحنه سرفراز با اعتماد و اطمینان و مدیریت و درایت وارد شد.

این خطیب برحسته تأکید کرد: این جمله مقام معظم رهبری که «هیچ کس برای من هاشمی نمی شود» سر سوزنی مبالغه ندارد. فرزندان یعقوب(ع) ٤٠ سال خون به دل او کردند اما او گفت شما دچار خیالات شده اید، یوسف را از من جدا کردید اما من همچنان خون دل میخورم.  

وی در ادامه گفت: به مسئولان دانشگاه آزاد توصیه می کنم تشییع میلیونی دیروز را موضوع پایان نامه دانشجویان قرار دهند تا بررسی شود این مردم برای چه آمدند ؟ چرا این مرد در ادوار مختلف به هاشمی رأی دادند که آخربن مورد رای ٣ میلیون رای به سمت ایشان جلب شد؛ آیه ٩٢ سوره مربم پاسخ این سوال را می دهد که فرماید «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا»(بدرستی کسانیکه ایمان آورده و کارهای شایسته کرده اند، خدای رحمان برای آنها محبتی قرارخواهد داد).

اکرمی توصیه کرد: تشییع جنازه میلیونی هاشمی در دانشگاه تهران و حرم امام را از منظر جامعه شناختی، روان شناختی، اخلاقی و...تحلیل کنید؛ تحلیل کنید که چگونه مردم ایران با شعور و شهامت هستند و در هنگام لزوم وارد می شوند.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را از یادگارهای آیت الله هشمی خواند و افزود: من از خدمات  این دانسگاه مطلعم؛ حال برخی ممکن است بگویند چرا صرفا نکات مثبت را می گویی؟ در پاسخ باید گفت دنیا کانون مشکلات است. همانطور که در آمریکا با دویست سال سابقه دموکراسی، شخصی مانند ترامپ چهل و پنجمین رییس جمهوری آن می شود.
 
وی در پایان آیت الله هاشمی را شخصیتی خواند که یک روز را در زندگی خویش هدر نداد و همواره مشغول خواندن یا نوشتن یا گفتن بوده است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)