کد خبر: ۱۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتار نو از جلسه‌ی شورای شهر:
ربانی دغدغه دیگر را پروژه‌های نیمه تمام شهری دانست و گفت: در خصوص سه پروژه پل سیدی، پل ولیعصر (باغملی) و میدان آزادی به مردم وعده دادید،. قول داده بودید که باغملی تا دی ماه انجام شود اما با این وضعیت که می‌بینم دست‌هایی در کار است که هیچکدام از پروژه‌ها بهره برداری نشود .


گفتارنو/کوثر نمک شناس

سخنگوی شورا در نشست عمومی شورای شهر  با اذعان به اینکه مسائل شورا به گونه ای پیش می‌رود که از دغدغه‌های مردم دور مانده است، گفت: یکی از این دغدغه‌ها نظارت بر سازمان نظام مهندسی است .

حجت الاسلام ربانی با بیان این که نظام مهندسی برای نظارت بر نقشه‌های ساختمانی متری 32 هزار تومان می‌گیرد، افزود: یعنی کسی که به زحمت یک خانه 100 متری ساخته است باید 3میلیون هم بابت نظارت بر نقشه‌هایش به سازمان نظام مهندسی پول بدهد. 

ربانی با درخواست از شهردار برای پیگیری این موضوع گفت: این اقدام هم مردم را اذیت می‌کند هم درآمد شهرداری را کاهش می‌دهد. خواهش می‌کنم بررسی کنید تا این مبلغ را قانونی کنیم . ببینید در بقیه شهرها  چقدر می‌گیرند در بعضی جاها اصلا پولی دریافت نمی‌کنند.

دست‌هایی درکار است که می‌خواهند هیچکدام از پروژه‌ها به بهره برداری نرسد

ربانی دغدغه دیگر را پروژه‌های نیمه تمام شهری دانست و گفت: در خصوص سه پروژه به مردم وعده دادید، پل سیدی، پل ولیعصر (باغملی) و میدان آزادی . قول داده بودید که باغملی تا دی ماه انجام شود اما با این وضعیت که می‌بینم دست‌هایی در کار است که هیچکدام از پروژه‌ها بهره برداری نشود .

او با اشاره به این که استانداری در خصوص میدان آزادی  پیامکی داده بود مبنی بر این که اعتبار 30 میلیارد تومانی دولت برای پروژه آزادی تخصیص داده شده است، ادامه داد: اگر این موضوع صحت دارد بفرمایید تا اعضای شورای شهر کمتر غصه بودجه را بخورند.

مویدی در ادامه صحبت‌های ربانی در خصوص پل سیدی گفت : پل سیدی تبدیل به کشتارگاه شده است، جان چندین نفر را گرفته است و ما در برابر هر قطره خون آنان مسوولیم.

 شهردار کرمان در پاسخ به سوالات و نگرانی‌های اعضای شورای شهر در مورد پل سیدی و دیگر پروژه‌های افتتاح نشده گفت: پل سیدی برای همه دغدغه است و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم قرار است مبلغ 1 میلیارد تومان به پیمانکار بدهیم تا بتواند کار را تا پایان دوره شورا انجام دهد.

بابایی در خصوص پل چهارراه ولیعصر گفت: باید این پل در 14امدی ماه تمام می‌شده است که هر روزی که از آن تاریخ بگذرد ما از پیماکار خسارت می‌گیریم و پیگیری می‌کنیم که هرچه زودتر تمام شود.

او همچنین در پاسخ به سوالات صریح و کوتاه اعضای شهر مبنی بر پایان کار میدان آزادی و دیگر پروژه‌های در دست ساخت گفت: حلقه‌ی میدان آزادی تا پایان این دوره‌ی شورا آزاد می‌شود ، همچنین بخش زیادی از مسیر در خیابان بهمنیار به زودی باز خواهد شد.

رییس شورای شهر و شهردار ملاحظات  را کنار بگذارند

ربانی در خصوص پل چهارراه امیرکبیر با تاکید به قرارداد نداشتن این پل گفت: چهارراه امیرکبیر هنوز بدون قرارداد است کاری هم که پیش نرفته است. از آقای مشرفی و شهردار خواهش می‌کنم ملاحظات را کنار بگذارند و اگر فکر می‌کنید این پروژه مشکل ایجاد می‌کند خواهش می‌کنم جلوی این کار را بگیرید.

در ادامه صحبت‌های ربانی در خصوص پل چهارراه امیر کبیر، جوانمرد گفت : انگار می‌خواهند شهر را زخمی کنند اما هیچ پروژه‌ای قرار نیست در این شورا افتتاح شود، تمام خون دل پروژه‌های عمرانی را دور چهارم شورا خوردند اما در شورای پنجم افتتاح شود.

 این سخنان پاسخ طنز مشرفی را در پی داشت  و گفت: زمانی که وارد شورای چهارم شدیم خوشحال بودیم که پل سیدی هست تا آن را افتتاح کنیم اما باز هم نشد. مشرفی در خصوص پل امیرکبیر ادامه داد: هرچقدر قرارداد بستن برای پل امیرکبیرعقب بیفتد از لحاظ بار مالی برای ما بهتر است.

جوانمرد در ادامه سخنان رییس شورا باز هم تاکید کرد که نگران سیاسی کاری و دست‌های پشت پرده است و گفت: این دوره از شورا مقتدرترین و ریسک پذیرترین دوره‌ها بوده است.این سخنان جوانمرد با مخالفت مویدی که قدیمی ترین عضو شورای شهر است روبه رو شد. مویدی با اعتراض به صحبت‌های جوانمرد گفت : در دوره‌های قبل هم بدون داشتن بودجه و با دست خالی اقدامات مهمی صورت گرفته است.

مشرفی بعد از این بحث‌ها بین اعضای شورای شهر گفت: حجم پروژه‌های در حال اجرای امسال از تمامی پروژه‌هایی که در دوره‌های قبل اتفاق افتاده است بیشتر بوده است. او از شهردار خواست که جلسه‌ی آینده شورا با بیان آمار عملکرد این شورا را با ادوار پیشین مقایسه کند.

 مویدی تنها کسی نبود که به تعاریف از این شورا واکنش نشان داد، زهرا ایرانمنش هم در پاسخ به صحبت‌های مشرفی و جوانمرد گفت: در دوره‌های قبل هم شخصیت برجسته کم نداشته‌ایم.

او با اشاره به طولانی شدن پروژه‌های عمرانی گفت: شان شورا بیش از این است که به دنبال افتتاح کردن باشد، اگر به دنبال نام هستیم که نام هر پروژه‌ای به نام همان شورا می‌ماند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)