کد خبر: ۱۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان از روز اول سکانداری خود در استانداری همواره معتقد بوده «گنج‌های زیادی در قلعه گنج داریم، که مهمترین آن نیروی انسانی و جوانان سخت‌کوش منطقه است» و تلاش کرده این شهرستان به عنوان پایلوت اقتصادی مقاومتی را در کشور مطرح کند حال جای سوال است که پس از سه سال از اجرایی شدن این ایده در شهرستان قلعه گنج، گنج های این شهرستان پیدا شده است؟

 ایسنا نوشت:
استاندار کرمان از روز اول سکانداری خود در استانداری همواره معتقد بوده «گنج‌های زیادی در قلعه گنج داریم، که مهمترین آن نیروی انسانی و جوانان سخت‌کوش منطقه است» و تلاش کرده این شهرستان به عنوان پایلوت اقتصادی مقاومتی را در کشور مطرح کند حال جای سوال است که پس از سه سال از اجرایی شدن این ایده در شهرستان قلعه گنج، گنج های این شهرستان پیدا شده است؟

وحدت عیدی پیرامون اقدامات صورت گرفته در شهرستان قلعه گنج در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: شهرستان قلعه گنج پایلوت اقتصادی مقاومتی ملی است و یک بخش کارها در این شهرستان در طرح توان افزایی جوامع محلی و روستایی و شهری بوده که قرار است بنیه اقتصادی قلعه گنجی ها تقویت شود.

وی با اشاره پروژه های توسعه و عمران قلعه گنج افزود: طرح ملی «پیشرفت، توسعه و آبادانی» قلعه گنج فرآیند خاص خود را دارد و کارها با مطالعه انجام می شود و تاکنون به همین صورت پیش رفته و با همراهی و هماهنگی با سازمان بنیاد مستضعفان موفقیت های خیلی خوبی به دست آورده ایم.

عیدی با اشاره به همکاری یک شرکت ایرانی و هلندی برای مشاوره و مطالعه راهبردی و معرفی پروژه ها با بنیاد مستضعفان تصریح کرد: 9 ماه از آغاز کار می گذرد و گزارش نهایی اسفندماه سال جاری ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مطالعات با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های منطقه است و مشکلات پروژه ها را معرفی می کند، بیان کرد: شرکت مشاور ظرفیت های اشتغال و فعالیت هایی را که باید در همه حوزه های کشاورزی، دامپروری، صنعت، معدن، رفاه اجتماعی، آموزش و آموزش عالی، فرهنگ، ورزش و .. صورت بگیرد را مطالعه و نسخه خود را ارائه می دهد.

فرماندار شهرستان قلعه گنج گفت: از سال 93 که پروژه های شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در این شهرستان آغاز شده، با هماهنگی شرکت مشاور پروژه های بدیهی که باید صورت گیرد، از جمله در صنایع وابسته کشاورزی و راه اندازی کارخانه ها، انجام شده است.

وی افزود: قصد بر این بوده که بخش خصوصی را تحریک کنیم به میدان بیاید که در این راستا و تاکنون کارخانه های رب گوجه، فرآوری کنجد و خرما و پروژه 3 هزار راسی بز شیری احداث شده که این کارها منافاتی با سیاست های مشاور ندارد.

عیدی تصریح کرد: بخش مهم فعالیت هایی که در قلعه گنج صورت می گیرد، توان افزایی است که در واقع اقتصاد مقاومتی از دل خانواده و از درون روستا به صورت پایه ای با تشکیل صندوق های خرد آغاز می شود.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته در 60 روستای شهرستان صندوق ها خرد روستایی را تشکیل داده ایم و اخیرا نیز 20 مورد دیگر انجام شده و قرار است تا پایان سال جاری صندوق ها به بیش از 100 مورد برسد و براساس برنامه ریزی ها، در دو شهر و 160 روستا صندوق های خرد را تشکیل خواهیم داد.

فرماندار شهرستان قلعه گنج با اشاره به اینکه مقرر شده چند شرکت فراگیر ملی تشکیل دهیم، اظهار کرد: از محل پنج دهستان که هر کدام یک شرکت فراگیر ملی تشکیل می دهد، در نهایت شرکت توسعه عمران شهرستان قلعه گنج و تعاونی مادر را تشکیل خواهیم داد که کارهای اساسی، بازاریابی، تهیه امکانات برای اعضاء و کار پیشتیبانی را انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چهار شرکت فراگیر ملی ثبت شده است، افزود: پیش بینی می شود طی سه سال آینده ده ها میلیارد سرمایه های خرد مردم را ساماندهی کرده و در جهت ایجاد اشتغال گام های اساسی برداریم.

عیدی گفت: در 60 صندوق روستایی نزدیک به 930 میلیون تومان از درآمدهای مردم را جمع آوری کرده ایم که ماهانه با آورده 5 تا 30 هزار تومان شکل می گیرد و به میزان مبلغ جمع آوری شده از مردم، بنیاد مستضعفان نیز اعتبار می آورد و تاکنون نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون تومان پول جمع و 2 هزار و 150 فقره وام پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: سپرده گذاری مردم ماهانه 105 میلیون تومان است و همچنین هر ماه 250 میلیون تومان اقساط مردم واریز می شود و جالب است مردم در پرداخت اقساط خیلی دقیق هستند.

فرماندار قلعه گنج با بیان اینکه 20 نفر تسهیل گر داریم که به اعضای صندوق های خرد قبل، حین و بعد از تولید کمک کرده و حمایت و پشتیبانی را از آنها دارند تا زمانی که به قوام برسند، افزود: از مشاغل خرد انتظار درآمدهای چند ده میلیونی نداریم و درآمدهای منطقی و تعریف شده دارد که خانواده را به لحاظ مالی تقویت کند و هدف نهایی تقویت بنیه اقتصادی مردم می باشد.

عیدی گفت: انصافا در حوزه های مختلف به دستاوردهای خیلی خوبی در شهرستان قلعه گنج رسیده ایم و در بحث های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی به آمارهای خوبی دست یافته ایم.

وی بیان کرد: این دستاوردها را مرهون زحمات همه دوستان به ویژه استاندار کرمان و رییس بنیاد مستضعفان می دانیم که خیلی زحمت کشیدند و همه دست به دست هم داده اند و مردم پای کار آمده اند و مشارکت خوبی دارند، خوشخبتانه اعتماد مردم جلب شده است.

فرماندار قلعه گنج با اشاره به اینکه آمار جرائم در این شهرستان نسبت به سه سال قبل تفاوت بسیار معناداری پیدا کرده است، تصریح کرد: آمار خودکشی در شهرستان از 6 مورد در سال 92 به یک مورد در سال جاری کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: حدود 5 درصد کاهش نرخ بیکاری را داشته ایم و با توجه به اقدامات خیلی خوبی تا پایان سال صورت می گیرد و می توانیم جوانان تحصیلکرده شهرستان را ساماندهی کنیم.

عیدی اظهار کرد: پایلوت شدن قلعه گنج در اقتصاد مقاومتی اتفاق افتاده و ما خودمان هم باور نمی کردیم که چنین اتفاقی در قلعه گنج بیفتد اما لطف خدا بود.

این مقام مسئول ابراز کرد: این اتفاقات خوب با همکاری همه مسوولان شهرستان، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و مردم افتاده و به موفقیت های خوبی رسیده ایم و مفتخر هستیم که مقام معظم رهبری سفارش کرده اند که مسوولان از قلعه گنج و کارهایی که انجام شده، دیدن کنند.

فرماندار قلعه گنج گفت: قرار است در همه حوزه ها در شهرستان کار کنیم و بنیاد مستضعفان شش هلدینگ گردشگری، آی سی تی، معدنی و صنعتی، کشاورزی، دامپروری و اسکان را در شهرستان مستقر کرده و پایلوت ملی به معنای واقعی در قلعه گنج اتفاق افتاده و بحث، تثبیت شده است.

وی افزود: تعبیر بنده این است که فرمایش بزرگان این است که قلعه گنج باید آباد شود و مقام معظم رهبری به بنیاد مستضعفان گفتند که نقطه محرومی را پیدا کرده و تلاش کنید آنجا را از آب و گل در آورید و بعد به جاهای دیگر بروید.

عیدی تصریح کرد: بنا به پیشنهاد استاندار کرمان، قلعه گنج به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شد و همه تلاش می کنند فرمایش رهبری اجرایی شود و تاکنون این اتفاق افتاده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)