کد خبر: ۱۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون عمرانی استاندار کرمان:
سیف الهی معاون عمرانی استاندار کرمان به شائبه‌ها و ابهاماتی که در خصوص نام‌گذاری بلوار آیت‌الله رفسنجانی در شهر کرمان مطرح شده، پاسخ داد.


فردای کرمان نوشت: 
آن‌طور که ابوالقاسم سیف‌الهی گفت؛ در فضای مجازی عده‌ای ادعا کرده‌اند که این نام‌گذاری بی‌خبر از شورای شهر کرمان و با دستور مستقیم شخص استاندار کرمان اتفاق افتاده است.

وی ظهر دیروز دوشنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران در این‌باره توضیح داد و با بیان این‌که حضرت آیت‌الله رفسنجانی یک شخصیت جهانی و ملی هستند، اظهار کرد: «بعد از رحلت ایشان، جمع‌بندی این بود که در همه‌ی استان‌ها یک محلی به اسم آیت‌الله رفسنجانی نام‌گذاری بشود. آقای مشرفی، رییس محترم شورای شهر کرمان نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرده بودند که شورا نیز تصمیم دارد یک میدان یا خیابان را به نام ایشان نام‌گذاری کند».

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، سیف‌الهی ادامه داد: «این ماجرا مصادف شد با مراسمی که با حضور خانواده‌ی حضرت آیت‌الله رفسنجانی در کرمان و رفسنجان برگزار می‌شد. آقای رزم‌حسینی با بنده مشورت کردند با توجه به این‌که شهردار بوده‌ای و شهر را به‌خوبی می‌شناسی، یک نقطه در کرمان که در شان آیت‌الله هست را پیشنهاد بده تا به اسم ایشان نام‌گذاری شود؛ برای محور باغین تا پل ابتدای بلوار حجاج چون در حوزه‌ی اداره کل راه و شهرسازی است، براساس اختیارات دولتی مجوز صادر شد تا نام‌گذاری صورت گیرد. داخل شهر هم قرار شد با آقای مشرفی، رییس شورا صحبت کنیم و به یک توافق برسیم. بنده پنجشنبه‌ی همان هفته با ایشان تماس گرفتم و موضوع را مطرح کردم و توضیح دادم که بهتر است در همین فرصتی که خانواده‌ی حضرت آیت‌الله در کرمان تشریف دارند این کار را انجام بدهیم. ایشان در آن گفت‌وگو میدان کوثر را برای نام‌گذاری پیشنهاد دادند و من گفتم چون به نام حضرت زهرا (س) است، ممکن است کسانی مخالف باشند و پیشنهاد دادم ما سه بزرگراه در اطراف شهر داریم که به نام‌های امام خمینی و امام خامنه‌ای و یادگار امام هستند و شاید بهتر باشد با نام‌گذاری بزرگراه غربی این چرخه را تکمیل کنیم و ایشان هم پذیرفت».

سیف‌الهی اظهار کرد: «با آقای بابایی نیز صحبت کردم و قرار شد شهرداری و شورای شهر، بانی این کار بشود. روز شنبه‌ی همان هفته با حضور آقای محسن هاشمی، فرزند ارشد آیت‌الله مراسمی به میزبانی شهرداری کرمان برگزار و ادامه‌ی بلوار آیت‌الله رفسنجانی از پل ابتدای بلوار حجاج تا سه‌راهی معلم نام‌گذاری شد. در آن مراسم، تعدادی از اعضای شورای شهر کرمان هم حضور داشتند. بعد از آن، در شورا نیز این نام‌گذاری را مصوب کردند».

وی گفت: «اما سوءتفاهمی پیش آمد و عده‌ای گفتند که استانداری در حوزه‌ی وظایف شهرداری دخالت کرده است. این توضیحات را دادم که مشخص شود هرگز چنین اتفاقی نیفتاده و با هماهنگی استانداری و شهرداری و شورای شهر این کار صورت گرفته است».

معاون عمرانی استاندار کرمان در پاسخ به سوال فردای‌کرمان مبنی بر این‌که آقای مشرفی در آن تماس تلفنی چه گفتند؟ اظهار کرد: «تماس ما شاید حدود ۱۵ دقیقه طول کشید. ایشان هم استقبال کردند. ما نمی‌توانیم با تک‌تک اعضای شورا مساله‌ای را مطرح کنیم، با رییس شورا صحبت کردیم، ایشان هم پذیرفتند اما بعد، یکی دو نفر از اعضای شورا دچار سوءتفاهم شدند».

سیف‌الهی افزود: «این نام‌گذاری کار بزرگی از طرف شهرداری و شورای شهر کرمان بوده اما گفته‌اند استاندار آن را دیکته کرده است. من این ادعا را تکذیب می‌کنم. چون هماهنگ‌کننده خودم بودم، مطمئن هستم آقای مشرفی و آقای بابایی با این اقدام موافق بودند». وی در پاسخ به سوال دیگر فردای‌کرمان مبنی بر این‌که چرا با توجه به جایگاه حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در زمان حیات ایشان مکانی را به اسم ایشان نام‌گذاری نکرده‌اند؟ توضیح داد: «معمولا این اتفاق طبیعی است که در زمان حیات افراد، نام‌گذاری صورت نمی‌گیرد و اغلب خود اشخاص مانع این کار می‌شوند. ما خودمان به همراه آقای مهاجری یک‌بار از سردار سلیمانی این تقاضا را کردیم که اجازه بدهند مکانی را در شهر کرمان به نام‌شان بگذاریم. سردار گفتند اگر دوست من هستید، چنین کاری را انجام ندهید».

وی در پاسخ به فردای‌کرمان مبنی بر این‌که آیا در زمان حیات ایشان، با حضرت آیت‌الله رفسنجانی هم، چنین مذاکره‌ای داشته‌اند؟ گفت: «خیر. نام‌گذاری معمولا یکی از راه‌های تجلیل از درگذشتگان است. به جز این بلوار، پیشنهاد داده شد فرودگاه کرمان نیز به اسم حضرت آیت‌الله نام‌گذاری بشود که ظاهرا قوانین بین‌المللی این اجازه را نمی‌دهد اما به دستور آقای استاندار از طریق وزارت‌خانه در حال پیگیری هستیم تا چنانچه قوانین و مقررات اجازه بدهد، فرودگاه کرمان را هم به نام ایشان بگذاریم».

معاون عمرانی استاندار کرمان در پاسخ به سوال دیگر فردای‌کرمان در این خصوص که آیا کاربری و موقعیت فرهنگی و اجتماعی بلوار فعلی آیت‌الله رفسنجانی در شان جایگاه ایشان هست؟ اظهار کرد: «کاربری‌ها به مرور زمان شکل می‌گیرد؛ در بزرگراه امام خمینی و امام خامنه‌ای نیز ابتدا که نام‌گذاری شدند، به این شکل نبودند. جاده‌ی باغین به سمت کرمان مسیر ترانزیتی آسیای میانه و محل تردد خودروهایی است که از رفسنجان و تهران و بندرعباس و فارس به کرمان می‌آیند. رفوژ میانی آن هم گل‌کاری و درخت‌کاری است و روشنایی دارد و به مرور زمان زیباتر نیز خواهد شد».

وی سپس با اشاره به دغدغه‌های شخص استاندار در خصوص شهر کرمان گفت: «ایشان بسیار دلسوزانه با مسائل شهر کرمان برخورد می‌کنند. در مورد موضوعی مثل روشنایی معابر شهر، ایشان به فرماندار تاکید کردند تا ادارات را موظف کند که نورپردازی مناسبی انجام بدهند و می‌بینید این اتفاق افتاده است. آقای رزم‌حسینی استانداری است که تا این حد دلش برای کرمان می‌سوزد. کمک‌هایی که ایشان می‌کنند نشانه‌ی دلسوزی است و دخالت نیست. زمانی که بنده شهردار بودم، یادم هست چقدر باید پیگیری می‌کردیم تا استانداران وقت اجازه‌ی ملاقات به شهردار بدهند اما اکنون خود ایشان به عنوان استاندار با شهردار و دیگر مدیران مربوطه جلسه می‌گذارند و روندی که در گذشته بوده، معکوس شده است».

وی افزود: «همه‌ی ما باید فرصت حضور ایشان را قدر بدانیم. ایشان علاقه‌ی زیادی به احیای بافت تاریخی و میراث فرهنگی کرمان دارند و اقدامات بزرگی نیز در این سه سال در این حوزه انجام شده است. روزی که ما به مدرسه‌ی حیاتی رفتیم، لاشه‌ی چند سگ مُرده در این بنای تاریخی دیدیم. اما با حمایت بی‌دریغ آقای رزم‌حسینی می‌بینید که اکنون موزه حیاتی چه وضعیتی دارد».

سیف‌الهی بخش دیگری از عملکرد استاندار کرمان در حمایت از بافت کهن شهر کرمان و دیگر شهرهای استان را یادآور شد و تصریح کرد: «همدلی همه‌ی ما می‌تواند به حل مشکلات کمک کند؛ گاهی اما سوءتفاهماتی پیش می‌آید و به ویژه وقتی به مجامع عمومی و رسانه‌ای کشیده می‌شود باعث دلسردی و بی‌انگیزگی در طرفین
می‌شود».
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)