کد خبر: ۲۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمان مطرح کرد
گفتارنو/ محبوبه فیروزآبادی: رییس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در نشست کمیسیون گردشگری اتاق کرمان اذعان کرد: تبلیغات پاشنه آشیل میراث فرهنگی است و ما در این حوزه موفق نبودیم.

گفتارنو/ محبوبه فیروزآبادی: رییس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در نشست کمیسیون گردشگری اتاق کرمان اذعان کرد:  تبلیغات پاشنه آشیل میراث فرهنگی است و ما در این حوزه موفق نبودیم. 

به گزارش گفتارنو، محمود وفایی افزود: معنی اش این نیست که هیچ کاری نکردیم اما از این که بر قله ثبت جهانی ایستاده ایم هیچ استفاده ای نکردیم. 
وفایی اظهار داشت : ما متناسب با جایگاه و شان استان کرمان نتوانستیم استفاده کنیم. 

او با بیان این که یک مقدار غباراز چهره کرمان زدوده ایم اما تغییر فکرها و ذهنیت ها زمان می برد، افزود: استان کرمان خشک و کویری صرف نیست و مشکل امنیتی ندارد؛ حذف چنین ذهنیت هایی زمان می برد. 

وفایی تاکید کرد: وجود خانم نعمتی به عنوان افتخار ایران که از کرمان برخاسته اند باید از حضور و جایگاه ملی و جهانی ایشان استفاده کنیم. 
او با اشاره به این که زهرا نعمتی بانوی کماندار ایرانی سفیر گردشگری استان کرمان شده است، گفت:  خانم نعمتی اولین ستاره درخشان جهانی و افتخار آفرین سرزمین خوب ما ایران هستید که از کرمان طلوع کرده اند ما به این درخشش و به این شخصیت و به این افتخار آفرینی ایشان افتخار می کنیم. 

محمود فدایی با اذعان به این که ما هنوز در بهره برداری از چنین موقعیت هایی آماتور هستیم و خیلی خوب یاد نگرفته ایم با رعایت همه ی موازین از چنین امکانی بیش ترین بهره را بگریم, افزود:  امیدوارم فارغ از بحث های هیجانی و احساساتی و زودگذر خودمان را اماده کنیم در بستری منطقی و براساس یک سری اصول صحیح از ظرفیتسفیر گردشگری شدن خانم نعمتی  به خوبی استفاده کنیم. 

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که استان کرمان، ایران کوچک است اظهار داشت: هر آن چیزی که در ایران وجود دارد خلاصه شده اش در استان کرمان وجود دارد. هم از جهت تاریخی و هم از جهت فرهنگی و هم به جهت برخورداری از اقلیم و برخورداری از مردمی خوب و مهمان نواز .
فدایی با بیان این که استان کرمان در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو استان های شاخص است، ادامه داد: ما در طول همه این سال ها 7 هزار اثر میراثی را شناسایی کردیم خیلی بیش تر ازاین ها را هنوز نشناختیم. 

او با بیان این که 700 اثر ثبت ملی شده است، خاطرنشان کرد: ما هفت پرونده میراث جهانی و 5 اثر ثبت شده جهانی داریم  و بر قله ثبت جهانی ایستاده ایم. هم به جهت میراث ملموس و هم به جهت میراث غیر ملموس اقیانوسی از ارزش ها داریم. 

رییس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با بیان این که ما جزو استان های شاخص هستیم ، افزود: امیدوارم دو تا از تولیدات گلیم شیریکی پیچ  و پته کرمان زمینه سازی کردیم که ثبت جهانی باشند. 
او در خصوص  قالی کرمان هم گفت:  صبح امروز با فرماندار راور جلسه ای داشتیم و پرونده ای را در حال آماده کردن هستیم که فرش راور را به عنوان فرش شاخص ایران  معرفی کنیم و در حافظه ی میراث جهانی ثبت کنیم. 

فدایی به اذعان به این که ما در حوزه ی مرمت آثار هم خیلی عقب افتاده هستیم, تصریح کرد: به دلیل  کم بودن اعتبارات و وابستگی این همه آثار ارزشمند به بودجه های قطره چکانی دولتی هیچ گاه به درستی به بحث مرمت نپرداختیم. 
او افزود: در دوران مسولیت من با توجه استاندار محترم و همکاری خوب شهرداری، بیش ترین و مهم ترین آثارمان را با اتکا به اعتبارات غیردولتی مرمت کردیم. 

فدایی افزود: بالغ بر حدود 50 میلیارد تومان آثار و ابنیه ای را با نظارت و مداخله و همکاری بخش های غیردولتی و پشتیبانی استاندار , موفق به بازسازی شدیم و این آثار را از مهجوریت نجات دادیم که هر یک به تنهایی می تواند افتخار یک دوره مدیریتی باشد. 
او در اخر پیشنهاد ایجاد صندوقی خارج از سیستم اداری را مطرح کرد و گفت:  آن جا که لازم است از پول این صندوق برای استان هزینه شود. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

حضور زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس هنوز قطعی نیست

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی کرمان: برخی از مسئولین اعتقادی به پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند

پربازدید ها

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)