کد خبر: ۲۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو از نشست سعید جلیلی در کرمان گزارش می‌دهد
گفتارنو/گروه سیاست: سعید جلیلی صبح دیروز در جمع اصولگرایان کرمان در مجتمع قرانی تسنیم درپاسخ به سوالی در مورد جبهه مردمی نیرو های انقلاب اذعان کرد: یکی از ایرادات ما این است که فقط در زمان انتخابات احساس تکلیف می کنیم.

گفتارنو/گروه سیاست: سعید جلیلی صبح دیروز در جمع اصولگرایان کرمان در مجتمع قرانی تسنیم  درپاسخ به سوالی در مورد جبهه مردمی نیرو های انقلاب اذعان کرد: یکی از ایرادات ما این است که  فقط در زمان انتخابات احساس تکلیف می کنیم.

جلیلی در خصوص فعالیت جمعیت مردمی نیروهای انقلاب افزود:  من هم معتقدم کارها باید جبهه‌ای باشد هیچ کاری را یک نفر و دو نفر نمی‌توانند به سرانجام برسانند حالا هرچقدر در این جبهه افراد بیش تری جمع شوند و هراندازه که هم افزا باشند خوب است اما باید نگاه ما انقلابی باشد یعنی اسلام باید ساز وکار باشد و زمانی اسلام سازو کار شداین جبهه و آن جبهه تفاوتی ندارد.

او با بیان این که  هرجبهه ای باید مبنا داشته باشد افزود: مبنای ما مردمی بودن و انقلابی بودن است و شاخص نیروهای انقلابی، رهبری انقلاب است. ما باید به گونه ای دور هم جمع شویم که اهدافمان را دنبال کنیم و هر حرکتی در راستای اهداف باشد مناسب است و در غیر این صورت باید نقایص آن رفع شود.

جلیلی تاکید کرد: جمع بندی ما بایستی به گونه ای باشد که مورد توجه مردم قرار گیرد و اگر ما فقط دور هم جمع شویم و بگوییم این جمع بندی ماست و مردم بگویند این جمع بندی شماست نه جمع بندی ما، دیگر فایده ای ندارد. 

 جلیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر  جزئیات نامه   احمدی نژاد به ترامپ،از ارسال چنین نامه ای ابراز بی اطلاعی کرد.
او در پاسخ به سوال یکی از فعالان ستاد انتخاباتی اش درسال 92در سیرجان در خصوص احتمال کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری آتی، موضع شفافی اتخاذ نکرد هر چند این احتمال را رد هم  نکرد. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت احمدی‌نژاد افزود:  سال 92تفکری در کشور رای اول را آورد که توانست مردم را اقناع کند و آن آرا برای همه محترم است. آن تفکر اعلام کرد: اگر ما مذاکره کنیم و لبخندی بزنیم مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

 جلیلی ادامه داد: جمع بندی مردم این شد خوب ممکن است به طبع ان مشکلات اقتصادی حل شود اما سوال اینجاست ما به عنوان تفکر رقیب باید چه بکنیم؟

 او یادآور شد: ما باید ببینیم آیا نگاه ما درست بود یا نگاه رقیب؟ اگر ما اشتباه میکردیم باید به صراحت بگوییم اشتباه کردیم و اگر درست می‌گفتیم پس ضعف ما در اقناع کردن مردم بوده است.
جلیلی ناکید کرد: اگر شما بتوانید مردم را در مورد موضوعی قانع کنید قطعا انتخاب آنها انتخابی خواهد شد نزدیک به شما و با شما همراه خواهند شد.

بر بودجه، مسکن مهر و مفاسد اقتصادی تاکید شود

او خطاب به فعالان سیاسی اصولگرای کرمان گفت: ما در انتخابات باید مسایل را بر سر موضوعات اصلی دنبال کنیم و اجازه ندهیم که توجه اذهان به مسائل فرعی که هیچ فایده ای ندارد جلب شود. 

جلیلی افزود: یکی از موارد بودجه عمومی کشور است منابع مالی یک کشور باید به گونه ای توزیع شود که بهره مندی عادلانه ای صورت گیرد.

 جلیلی مدعی شد: بودجه جاری دولت بسیار بالاست و تمام بودجه خرج خود دولت میشود بجای اینکه هزینه خدمات شود.

او ادامه داد: سوال مهم اینجاست که با اینطور هزینه کرد بودجه آیا تا چهار سال دیگر میتوانیم از رکود خارج شویم زمانی که بودجه قابل توجهی صرف کارهای عمرانی و ساخت وساز نمی‌شود؟

 جلیلی خاطر نشان کرد: مساله دیگر مسکن مهر است. دوستان سه سال کشور را در خلأ نگه داشتند و حالا اعلام کردند که می‌خواهند مسکن اجتماعی را کلید بزنند. درست است که مسکن مهر اشکالاتی داشت شما باید مشکلات را حل می‌کردید نه اینکه سه سال مردم را از ساخت مسکن محروم کنید.

او ادامه داد: مسئله مفاسد اقتصادی نیز همین گونه است. مشکل بانک ها را چه کسی باید حل کند؟ دولت قبل 70 هزار میلیارد معوقه بانک داشت  و امروز معاون اول دولت اعلام می‌کند معوقه بانکی 100هزارمیلیارد تومان است شما باید 70 هزار را کم میکردید نه 30هزار به آن اضافه کنید.

انتقاد از مذاکرات برجام 

وی ادامه داد:نگاهی دو سه سال پیش اعلام کرد اگر با کدخدا بسازید تمام شکلات حل میشود و بقیه نوچه‌های او هستند. 

جلیلی با بیان این‌که شاهد هستیم مناسبات با نوچه ها روز به روز بدتر میشود، افزود: شما شاهد هستید همان دشمنی که در سطح جهانی برای تحولات در حال طراحی است امروزه درحال طراحی برای تحولات داخلی شماست و دشمن برای تمام ابعاد انقلاب اسلامی ایران برنامه دارد.

 او ادامه داد: در سطح جهانی در حال اسلام هراسی هستند و برای ایران نیز در سطح منطقه ایران هراسی میکنند بگونه ای که تمام توجهات را بجای رژیم صهیونیستی به ایران جلب میکنند و برای بعد انقلاب هم در داخل در حال برنامه ریزی هستند و مردم را از نیروهای انقلابی میترسانند و میگویند اگر میخواهید پیشرفت کنید نباید به نیروهای انقلاب اعتماد کنید.  

او با اشاره به تحولات منطقه و تحولات بین الملی اظهار داشت: امروزه در سطح جهانی در حال تحولات عمیقی هستیم نظمی که در 70 سال گذشته و بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفته بود در حال دگرگونی است. 

او با بیان این‌که بسیاری از کشورها در حال اعتراض به نظم جهانی موجود هستند، افزود: شاهد بودیم چند روز قبل ریس جمهور چین هم به این نظم اعتراض کرد. 

 جلیلی خاطر نشان کرد: شما باید بدانید چرا انگلستان در منطقه شما پایگاه نظامی احداث میکند و به کشورهای مختلف در منطقه شما سفر میکنند و در همه جا از ایران صحبت میکند.

او افزود: چه می شود که در سال 1971 انگلستان از کانال سوئز خارج میشود و بعد به اتحادیه اروپا میپیوندد و حالا از اتحادیه اروپا خارج شده و دوباره به خلیج فارس و منطقه ما میایید. اینها همه برنامه ریزی شده است و وظیفه شما رصد کردن این تحرکات و  نشان دادن واکنش مناسب در زمان مناسب است. 

جلیلی خاطرنشان کرد:‌ تحولات عمیق دیگری درحال اتفاق افتادن است که نشان از درست بودن پیش بینی های انقلاب اسلامی دارد مثلا اتحادیه اروپای که همواره به همگرای تاکید داشت امروز شاهد واگرایی است.

 او افزود: تفکری که در ایالات متحده امریکا وجود داشت بر این باور استوار بود که امریکا باید برتمام جهان تسلط داشته باشد اما امروز از درون امریکا صدای دیگری شنیده میشود که میگویید ماخودمان مشکلات فراوانی داریم چرا باید دلارهایمان خرج برقراری امنیت برای دیگران بشود. باید به مشکلات اقتصادی مردم خودمان رسیدگی کنیم.

جلیلی اظهارداشت: وظیفه ای ما درمقابل نظام اسلامی داریم توجه به دو نکته است دو نکته ای که نظام ما بر پایه ای آن شکل گرفته است جمهوریت و اسلامیت . 

او تاکید کرد: تجربه به ما ثابت کرده هرقدر به اسلام نزدیک شدیم موفقیت های ما نیز بیش تر شد وهر جا از اسلام فاصله گرفتیم دقیقا همان جا مشکل خوردیم.

 او افزود: ما افتخار میکنیم که از صدر اسلام تا کنون مردم ایران بودنند که خواستار جمهوریت و اسلامیت تومان با یکدیگر شدند و به همین دلیل بود که امام امت فرمودنند این امت از امت صدر اسلام بهتراند.

 جلیلی اظهار داشت: ما وظیفه داریم اجازه ندهیم این دو عامل از یکدیگر فاصله بگیرند و تمام تمرکز دشمنان این نظام این است که بین این دو شکاف ایجاد کنند و ابزار انها برای این کار هم فراهم است و تمام این شبکه های اجتماعی و شبکه های ماهواره ی به همین منظور ایجاد شده اند. 

باید مردم را اقناع کرد

او هشدار داد: عامل دیگری که باعث ایجاد شکاف میشود بی پاسخ ماندن شبهات مردم است. مردم در مورد اصول دین و اصول انقلاب شبهاتی ندارند و عمده سوالات مردم درمورد رکود وبیکاری است.که باید بتوان مردم را اقناع کرد.

او  افزود: چیزی که برای جمع های انقلابی اهمیت دارد و باعث پیوند بین انها میشود اهداف خاص سیاسی نیست یک باور مشترک و مبنای فکری یکسان است و وظیفه مشترک همه ی ما داشتن بصیرت و هوشمندی است همان گونه که مقام معظم رهبری اعلام نمودند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)