کد خبر: ۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در پنجمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت عنوان شد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اصلاح طلبان یک جریان سیاسی در کشور هستند که برخی از آنها خدمات زیادی داشته و از یاران امام راحل بوده اند اما کاری که اهل فتنه کردند نابود کردن جریان اصلاحات بود.
فرهنگ>کتاب: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اصلاح طلبان یک جریان سیاسی در کشور هستند که برخی از آنها خدمات زیادی داشته و از یاران امام راحل بوده اند اما کاری که اهل فتنه کردند نابود کردن جریان اصلاحات بود.

به گزارش خبرگزاری‌ها عزت الله ضرغامی عصر پنجشنبه در پنجمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با رونمایی از تقریظ حضرت آیت الله خامنه ای بر کتاب آن بیست و سه نفر در حسینیه ثارالله کرمان افزود: امسال سال وحدت، همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است و رهبر معظم انقلاب اسلامی ابعاد این نامگذاری را توضیح داده اند.

وی گفت: در قرآن کریم دور شدن فیزیکی افراد از یکدیگر به عنوان یکی از دلایل از بین رفتن وحدت در جامعه ذکر شده است زیرا این دوری فیزیکی باعث می شود دشمن در میان بنشیند و در برخی موارد در حالی که اختلافی وجود ندارد، اختلافات فکری شدید به نظر آید.

وی با اشاره به این که امروز فضای مجازی آدم ها را به هم نزدیک می کند افزود: مدتی دشمنان این فضا را گرفته بودند و برای آن برنامه داشتند و حتی در زمان فتنه هم همین گونه بود.

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: ارزش راه اندازی سایت نوجوان این است که این فضا فراهم می شود تا انتقاد سازنده، رفاقت و دوستی هرچه بیشتر در این فضا ایجاد و تقویت شود.

وی با تاکید بر این که بدرستی فضای سایبری را مجازی توصیف کرده اند افزود: مردم همواره بر حضور خود در صحنه تاکید کرده و در فضای مجازی نیز حضور خود را به خوبی نشان داده اند.

ضرغامی با اشاره به این ضرب المثل که همدلی از همزبانی خوش تر است گفت: اگر کسی همزبان باشد اما همدل نباشد ممکن است به نفاق تعبیر شود اما امروز نیاز جامعه ما این است که همزبانی از همدلی خوشتر و بهتر است و ابزار آن رسانه ها هستند.

وی بیان کرد: خیلی ها همدل هستند اما وقتی می گوییم از همدلی خود بگویید، می گویند مصلحت نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بگذارید مردم بدانند مسوولان با هم، پشت هم و در رفاقت هستند.

وی با اشاره به نقش شهید مطهری در هماهنگی برنامه های روز ورود امام خمینی به کشور افزود: این شهید گرانقدر ایدئولوگ بی نظیر تاریخ انقلاب اسلامی بودند اما آنجا که لازم می شود پشت میکروفون می آید و جلسه را اداره می کند.

وی گفت: آبرو جزء بیت المال است و باید هر جا لازم شد از آن هزینه شود.

ضرغامی افزود: در زمان فتنه نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی به خیلی از خواص گفتند هر فکری دارید برای خودتان اما با سلطنت طلب ها، مطرب فراری و منافقان مرزبندی کنید.

وی بیان کرد: ما با رئوس فتنه کاری نداریم، خیلی از خواص که راه را گم کردند می گفتیم مصاحبه کنید می گفتند وقتش نیست و خیلی چیزها باید روشن شود و می گفتیم شما که همه چیز را از انقلاب دارید، چرا حاضر نیستید همزبانی کنید.

وی گفت: خیانتی که در حوادث 88 و زمان فتنه انجام شد قبل از ضربه به نظام، انقلاب اسلامی، شهدا و راه امام به جریانی ضربه زد که به نام اصلاحات خواسته و ناخواسته پایگاه این جریان شدند.

رییس سابق سازمان صدا و سیما افزود: حتما نگاه رهبری فرق گذاشتن بین جریان اصلاحات و جریان فتنه است.

وی اظهار کرد: اصلاح طلبان یک جریان سیاسی در کشور هستند که برخی از آنها خدمات زیادی داشته و از یاران امام راحل بوده اند اما کاری که اهل فتنه کردند نابود کردن جریان اصلاحات بود.

وی گفت: جریان فتنه عده ای را به دنبال خود تا لجن زار و باتلاق کشاندند و آنها در فضایی که ساخته شد نتوانستند از خود استقلال نشان دهند.

ضرغامی تصریح کرد: مطمئن هستیم رهبری تاکید دارند که همه جریان های سیاسی و همه نگاه ها و اندیشه ها در اداره کشور سهیم باشند.

وی ادامه داد: رونمایی از بخش نوجوان سایت nojavan.khamenei.ir برای همین همزبانی هاست تا حرف دل جوانان مطرح شود و تریبونی برای جوانان است که این مال رهبری است هرچه می خواهند بگویند و هر حرف دل را با رهبری بزنند و بگوییم که این کشور مال خودمان است و ما نگاهمان به خارج از مرزها نیست.

وی از راه اندازی این سایت به عنوان کار بسیار ارزشمند یاد کرد و گفت: اقدامات دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای جای تقدیر دارد.

عضو شورای عالی مجازی بیان کرد: دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با هوشیاری، تدبیر و درک درست شرایط امروز و نقش مهم ارتباطات چند سالی است که فعالیت های بسیار ارزشمندی در اشاعه آثار رهبری در سطح جهانی داشته است.

وی با اشاره به مراجعان و بینندگان زیاد سایت های دفتر حفظ و نشر آثار رهبر فرزانه انقلاب گفت: راه اندازی صفحه اینستاگرام ایشان اقدام بسیار خوبی است و بالغ بر 250 هزار فالور یا به تعبیر من پامنبری دارد.

ضرغامی گفت: این رقم بسیار بالاست و ما صفحاتی داریم که فانتزی و سرگرمی است که ممکن است عدد و رقم بالاتری داشته باشد که ملاک نیستند زیرا برخی از آنها به عنوان یک شاهراه توزیع هستند و به همین دلیل مراجعه به آنها زیاد است.

وی اظهار کرد: اما سایت های متعلق به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجعه کننده واقعی دارد زیرا از آن کاربری های فانتزی استفاده نمی شود که بسیار ارزشمند است و یک نفر که لایک و فالو می کند ارزش و اهمیت بسیاری دارد.

رییس سابق سازمان صدا و سیما گفت: سایت های هنرمندان که در برخی موارد بالغ بر 300 هزار فالور دارند با این سایت قابل مقایسه نیستند زیرا آنها بزک کرده هستند و برخی افراد برای داشتن این عکس ها و دیدن لباس این هنرمندان مراجعه می کنند.

وی افزود: قضاوت بین بازدیدهای سایت رهبر معظم انقلاب و هنرمندان صحیح نیست.

وی گفت: سایت رهبری معظم انقلاب استثنایی است و امروز رونمایی از سایتی برای جوانان و با موضوع جوانان انجام می شود که مایه تعامل و رابطه دوسویه با جوانان خواهد بود.

ضرغامی بیان کرد: کارهای جوانگرایانه رهبر معظم انقلاب اسلامی که در این سن انجام می شود فوق العاده است.

وی با اشاره به این که به دنبال فضای حقیقی در فضای مجازی هستیم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به مضمون فرموده اند که ارتباطات، مرزهای جغرافیایی را بر هم زده و مواظب باشید ذهن ها و عقل های شما را محصور نکند.

وی تاکید کرد: فضایی که امروز در مقابل شماست همه سبک زندگی را تغییر می دهد و باید هرچه بیشتر با ویژگی های آن آشنا بود.

ضرغامی گفت: ما حرف حق داریم و باید از فضاهای موجود برای گفتن حرف حق خود در دنیا استفاده کنیم و به همین دلیل سالها در شبکه های مختلفی حضور داریم.

وی افزود: در گذشته ما در 29 ماهواره جهانی عضو و از نظر حقوقی این ماهواره ها را اجاره کرده بودیم اما با فشار و اعلام رسمی آمریکا از 29 ماهواره به یک ماهوراه تقلیل یافته است.

وی گفت: آمریکا با صراحت اعلام می کند نمی خواهیم مردم دنیا شبکه های جمهوری اسلامی را ببینند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین برگزاری پنجمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و گفت: این بیست و سه نفر نوجوانانی بودند که دشمن می خواست از آنها سوء استفاده کند اما برعکس شد.

پنجمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در دهمین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کرمان برگزار شد.

در این آیین از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب آن بیست و سه نفر نوشته احمد یوسف زاده رونمایی شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

حضور زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس هنوز قطعی نیست

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی کرمان: برخی از مسئولین اعتقادی به پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)