کد خبر: ۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر جدید سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوبشرق:
وی ادامه داد: به سازمان اسناد و کتابخانه ملی و استاندار کرمان وعده دادم در اولین فرصت شروع به ساخت و ساز و تغییر ساختمان فعلی کنم زیرا وضعیت فعلی در شان اسناد قدیمی و مانایی آنها نیست.
 مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوبشرق کشور گفت: سند معاصر ما شهدا و همچنین اسناد زنده ای در سطح کشور و حتی دنیا همچون سردار حاج قاسم سلیمانی و علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان هستند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد محمودآبادی شامگاه سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیریت مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوبشرق در کرمان افزود: تفاهم نامه های بین استاندار کرمان و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران می بایست از طریق این مرکز پیگیری و اجرا شود و خود را نسبت به این موضوع متعهد می دانم.

وی مرکز نگهداری اسناد ملی را به یک گنجینه ارزشمند تشبیه و اظهار کرد: مرکز نگهداری اسناد ملی شایسته چنین تشکیلات و ساختمانی نیست و تغییر در این ساختار و تنظیم آرشیوهای لازم و مرکز نگهداری اسناد یکی از ضرورت هاست.

وی ادامه داد: به سازمان اسناد و کتابخانه ملی و استاندار کرمان وعده دادم در اولین فرصت شروع به ساخت و ساز و تغییر ساختمان فعلی کنم زیرا وضعیت فعلی در شان اسناد قدیمی و مانایی آنها نیست.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوبشرق با اشاره به اینکه کار در مراکز اسناد تخصصی، فرهنگی و سرشار از نشاط است گفت: ما به نوعی امانتدار هستیم که باید این امانت را به نسل های آینده منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: سندهای زیادی داریم که قدمت آنها بسیار زیاد است و موفق به جذب آنها نشدیم که می بایست شناسایی و پیگیری کنیم تا به هر شکل ممکن این اسناد را در آرشیو های مناسب نگهداری کرد.

حجت الاسلام محمودآبادی گفت: هرچه پرداخت مادی برای جمع آوری این سندها داشته باشیم باز ارزش این را دارد که برای سندهای پرافتخار ملی هزینه کنیم.

وی از جمله مشکلات سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوبشرق کشور را وضعیت استخدامی نیروی انسانی، اعتبارات کم، عدم معرفی لازم مرکز اسناد ملی بین مردم بخصوص مدیران و دستگاه های استان و خالی بودن پست های سازمانی دانست.

طی حکمی از سوی مشاور رییس جمهوری و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی حجت الاسلام محمد محمود آبادی به عنوان مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوبشرق کشور منصوب و در این آیین از خدمات فرخ شعبان زاده تقدیر شد.

حمید ذکاء اسدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، محمدحسین تخجم مشاور استاندار و مدیرکل حراست استانداری، نصرالله گرامی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم جهانگیری مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسوولان نیز در این آیین حضور داشتند.

سه تفاهم نامه یادشده نیز در مورد ساخت ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه ملی کرمان، تدوین دانشنامه جامع استان کرمان و برگزاری همایش بین المللی معرفی تمدن جیرفت است.

این تفاهم نامه ها بین علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان، مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سید رضا صالحی امیری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در تهران و سال گذشته به امضا رسیده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقيف تريلر حامل 9هزار ليتر سوخت قاچاق در رفسنجان

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)