کد خبر: ۲۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان عنوان کرد:
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از پیش بینی رشد 8.5 درصدی اقتصادی استان خبر داد و بیان کرد: برای رسیدن به این رشد اقتصادی به 122 هزار میلیارد تومان منابع نیاز داشتیم که سهم هر بخش را مشخص کرده ایم که فقط 13 درصد منابع توسعه این رشد 8.5 درصدی از محل بودجه دولت تامین می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان این مطلب که براساس ظرفیت ها و چالش های استان الگوی توسعه ای را طراحی کرده ایم، اظهار کرد: باید الگویی تعریف می شد که در میانه راه دچار مشکل نشویم، بنابراین الگوی مثلث توسعه اقتصادی را تعریف کردیم که در این الگو همکاری ارکان مختلف در سطح استان را لحاظ کردیم.

 "جعفر رودری" صبح امروز 13 اردیبهشت ماه در نشست روسای سازمان برنامه و بودجه سراسر کشور گفت: استاندار کرمان نقش مهمی در الگوی اقتصادی کرمان دارند.

وی افزود: در شرایط محدودیتی که در دو سال گذشته داشتیم، اما سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تجهیز منابع مالی موفق بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به الگوی اقتصادی اجرا شده در قلعه گنج، عنوان کرد: سایر نقاط استان کرمان پس از اجرای الگوی اقتصادی مقاومتی در قلعه گنج تصمیم به اجرا گرفتیم، اما بیم این می رفت که شاید الگوی قلعه گنج قابل تعمیم به سایر نقاط نباشد، بنابراین براساس شرایط هر منطقه معین آن منطقه، الگوی خاصی برای آن تعریف کرد، بطور مثال کار متفاوتی در گلباف شهرستان کرمان اجرا شد و شایان ذکر است که مدل گلباف شهرستان کرمان با مشورت دانشگاه صنعتی شریف اجرایی شد.

وی به تشریح الگوی اقتصاد مقاومتی در حال اجرای استان کرمان پرداخت و بیان کرد: 3.9 درصد جمعیت کشور در استان کرمان وجود دارد.

رودری متوسط رشد اقتصادی استان کرمان از سال 80 تا 93 را حدود 6.3 دانست و مطرح کرد: بیش از 36 درصد معادن غیر نفتی، رتبه نخست تولید پسته در کشور، 48 نوع ماده معدنی، ذخایر معادن، کارخانجات خودروسازی و پتروشیمی از ظرفیت های استان کرمان هستند.

وی سهم اقتصادی استان کرمان از کل اقتصاد بدون نفت کشور را 3.7 درصد دانست و بیان کرد: وجود 5 فرودگاه، خط راه آهن و محورهای ترانزیت از جمله ظرفیت های حمل و نقل استان کرمان و وجود 5 اثر ثبت شده جهانی و 650 اثر تاریخی ثبت ملی شده از ظرفیت های مهم گردشگری استان کرمان هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان  بحران آب را یکی از چالش های مهم استان کرمان دانست و عنوان کرد: سالانه 7 میلیارد متر مکعب مصرف آب استان کرمان به طوری که هم اکنون عمق چاه های آب استان در برخی نقاط به حدود 400 متر رسیده است، که از جمله مشکلات استان کرمان هستند. 

رودری به دیگر عدم تعادل های منطقه ای استان کرمان اشاره و تصریح کرد: مخاطرات طبیعی از جمله زلزله، سیل و ... از دیگر معضلات استان کرمان هستند. 

وی با بیان این مطلب که براساس ظرفیت ها و چالش های استان الگوی توسعه ای را طراحی کرده ایم، اظهار کرد: باید الگویی تعریف می شد که در میانه راه دچار مشکل نشویم، بنابراین الگوی مثلث توسعه اقتصادی را تعریف کردیم که در این الگو همکاری ارکان مختلف در سطح استان را لحاظ کردیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از لحاظ کردن برنامه های سند آمایش در الگوی مثلث توسعه اقتصادی خبر داد و عنوان کرد: در خصوص مشارکت همه ارکان جامعه میثاق نامه ای ما بین همه رکن ها بسته شد و همه ارکان جامعه را به صحنه آوردیم.

وی با بیان این مطلب که به دنبال این بودیم که چه کاری انجام دهیم که مشارکت مردم را نیز داشته باشیم، ادامه داد: راه اندازی شورای اقتصاد مقاومتی شهر، روستا و محلات با محوریت مساجد، برای مشارکت حداکثری مردم در اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای ما در این مهم بود.

رودری به الگوی اقتصاد مقاومتی که در شهرستان قلعه گنج اجرا شده، اشاره و افزود: در شهرستان قلعه گنج الگوی اقتصاد مقاومتی به صورت آزمایشی  اجرا و نقاط ضعف و قوت این طرح شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال پایداری و تدام طرح الگوی اقتصاد مقاومتی بودیم، خاطر نشان کرد: در طرح مثلث توسعه اقتصادی ساختار تعاملات و ارتباطات اینگونه است که یک بخش دولت، بخش دیگر معین های اقتصادی منطقه، و بخش دیگر مردم و شورای محلات پای کار خواهند بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از پیش بینی رشد 8.5 درصدی اقتصادی استان خبر داد و بیان کرد: برای رسیدن به این رشد اقتصادی به  122 هزار میلیارد تومان منابع نیاز داشتیم که سهم هر بخش را مشخص کرده ایم که فقط 13 درصد منابع توسعه این رشد 8.5 درصدی از محل بودجه دولت تامین می شود.

وی طرح مثلث توسعه اقتصادی در ایجاد وحدت میان همه ارکان جامعه را موفق دانست و مطرح کرد: یکی از اهداف ما این است که 571 صندوق خرد محلی در استان راه اندازی کنیم که تا کنون 100 صندوق خرد محلی در استان راه اندازی شده است، ضمن آنکه 35 گروه تسهیل گری کارهای صندوق خرد محلی را انجام می دهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)