کد خبر: ۲۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
ایسنا نوشت: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حضور کاندیداها در دانشگاه گفت: بر اساس استعلام ما از قوه قضائیه و شورای نگهبان حضور کاندیداهای ریاست جمهوری در دانشگاه‌ها به شرطی که جلسات در قالب پرسش و پاسخ یا مناظره برگزار شود، مشکلی ندارد.

دکتر سیدضیاء هاشمی اظهار کرد: در خصوص انتخابات دو بخشنامه از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است که بخشنامه اول از سوی وزیر علوم خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها صادر شد.

وی افزود: در این بخشنامه تأکید شده است که حداکثر تسهیلات برای مشارکت دانشجویان در چارچوب ضوابط فعالیت‌های فرهنگی در رابطه با انتخابات در نظر گرفته شود تا زمینه برگزاری جلسات، گفت‌وگوها و تبادل نظر فراهم شود و هم دانشجویان نسبت به انتخابات مشارکت بیشتری داشته باشند و هم دانشگاه به‌عنوان نهادی که برای جامعه الگو است، بتواند پیام مشارکت را به جامعه منعکس کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در این بخشنامه چارچوب ضوابط تعریف و تأکید شده است که رؤسای دانشگاه‌ها حداکثر همکاری و حمایت را داشته باشند.

هاشمی با اشاره به بخشنامه دوم، گفت: این بخشنامه از سوی معاون فرهنگی ابلاغ شده که در آن توضیحات تفصیلی داده شده و در حوزه‌های مختلف و بر مبنای قوانین، سیاست وزارت علوم مشارکت حداکثری است.

وی درباره فعالیت تشکل‌های دانشجویی سیاسی در دانشگاه‌ها در آستانه انتخابات، گفت: از نظر ما برای فعالیت این تشکل‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ به شرطی که در چارچوب قانون باشد؛ قانون اعلام کرده است فعالیت‌هایی که در راستای روشنگری و افزایش آگاهی و انگیزه برای مشارکت انجام می‌شود، مجاز هستند و تشکل‌های مختلف می‌توانند در قالب مناظره، پرسش و پاسخ و سخنرانی این برنامه‌ها را برگزار کنند؛ دانشگاه‌ها نیز باید همراهی کنند که با حفظ انضباط کافی و توجه به قوانین مجوزها را صادر کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: تداخل برخی برنامه‌ها یا عدم امکانات کافی در دانشگاه یا تقاضای دیرهنگام برای اجرای برنامه گاهی موجب لغو برنامه‌ها می‌شود.

هاشمی ادامه داد: به اعتقاد ما کسانی نباید در برنامه‌ها حضور داشته باشند که منع قانونی دارند، اما کسانی که منع قانونی ندارند باید بتوانند در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند و ما نیز همواره بر اجرای قانون تأکید کرده‌ایم. ما از همکاران خواهش کردیم نگاه انضباطی داشته باشند و تا جایی که ممکن است محدویتی ایجاد نکنند.

وی توضیح داد: یک اختلاف‌نظر در تفسیر قانون انتخابات وجود دارد که آیا کاندیداها و طرفدارن آن‌ها می‌توانند در دانشگاه‌ها حضور داشته باشند، یا خیر. بر اساس استعلامی که از قوه قضاییه و شورای نگهبان کردیم، به ما اعلام شد که مشکلی از این لحاظ وجود ندارد به شرطی که امکان گفت‌وگو یا مناظره یا ... فراهم شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: از این لحاظ که استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نباید صورت بگیرد، برخی تصور کرده‌اند جلسات پرسش و پاسخ تبلیغات انتخاباتی محسوب می‌شود؛ در حالی که ما همواره تأکید کرده‌ایم که چون این جلسات در قالب پرسش و پاسخ یا مناظره است، شکل میتینگ تبلیغاتی نداشته باشد و از لحاظ قانون منعی ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رهبر انقلاب 5 روز عزای عمومی اعلام کردند

توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره روند قانونی اداره کشور در پی شهادت رئیس جمهور

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در کرمان

آموزش و پرورش: تمامی آزمون‌های مدارس امروز برگزار می‌شود

بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید

کشف بالگرد رئیس جمهور/ آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

این غذاها عمرتان را کوتاه می‌کند

تغییرات قیمتی در بازار سکه، طلا و ارز

پربازدید ها

بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید

توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره روند قانونی اداره کشور در پی شهادت رئیس جمهور

رهبر انقلاب 5 روز عزای عمومی اعلام کردند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)