کد خبر: ۲۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با انتشار بیانیه ای نسبت به آن‌چه که آن را قانون شکنی می داند واکنش نشان داد
گزارش ها حکایت از آن داشت که دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان بخشی از بدنه دولت با ارسال پیامک و فراهم نمودن تعدادی اتوبوس، جمعیت حاضر در سالن را برای سخنرانی حجت‌السلام رئیسی کاندیدای اصولگرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تدارک دیده است.
گفتارنو/گروه سیاست: 

خبر این بود: از بیت المال و امکانات دولتی به نفع کاندیدایی خاص در کرمان استفاده می شود.  این خبر به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و واکنش‌های متعددی در پی داشت.

گزارش ها حکایت از آن داشت که دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان بخشی از بدنه دولت با ارسال پیامک و فراهم نمودن تعدادی اتوبوس، جمعیت حاضر در سالن را  برای سخنرانی حجت‌السلام رئیسی کاندیدای اصولگرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تدارک دیده است.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با انتشار بیانیه‌ای یک روز پس از حضور رییسی در کرمان  نسبت به آن چه که آن را خلاق قانون می‌خواند، واکنش نشان داد.
در این بیانیه آمده بود:
«وَإِذَا لَقُوا الَّذِینَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَى شَیاطِینِهِمْ قَالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ
و هنگامی که افراد با ایمان را ملاقات می‌کنند و می‌گویند: «ما ایمان آورده‌ایم!» (ولی) هنگامی که با شیطانهای خود خلوت می‌کنند، می‌گویند: «ما با شمائیم! ما فقط (آنها را) مسخره می‌کنیم!».
"البقره 14"
مطابق قوانین و اصول اخلاقی هر گونه استفاده از امول دولتی له یا علیه یک کاندیدای خاص در انتخابات ممنوع می باشد، اما با کمال تاسف و تعجب روز گذشته ( اشاره به حضور رئیسی در کرمان) شاهد پدیده ای نادر بودیم که در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مدیران دولتی، به صورت غیر قانونی از اموال دولتی در جهت تبلیغ یک کاندیدای خاص سوء استفاده کردند. با هزینه بیت المال پیامک در سطح وسیع برای دانشجویان و کارمندان ارسال شد و سرویس های دانشگاه به مقصد محل سخنرانی کاندیدایی خاص مورد  سوء استفاده قرار گرفت.
این بیانیه می افزاید: انجمن اسلامی دانشجویان ضمن محکوم کردن این حرکت که بر خلاف اصول اخلاقی و عدالت و قانون بود، مدیران دانشگاه را به رعایت امانت دعوت می کند. ریاست محترم دانشگاه به عنوان نماینده دکتر روحانی و منصوب دولت ایشان بر چه مبنایی امکانات دولتی را بر علیه ایشان مورد استفاده قرار می دهند؟ آیا این بر خلاف امانت داری نیست؟ آیا ایشان برای سخنرانی دکتر روحانی نیز از امکانات دانشگاه برای تبلیغ استفاده کردند؟ این دست اتفاقات در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در دوره ریاست فعلی سابقه طولانی دارد؛ از لغو سخنرانی دکتر اصغرزاده تا لغو سخنرانی علی مطهری گرفته تا تعلیق انجمن اسلامی دانشجویان که تنها تشکل حامی دولت در دانشگاه است.
یقینا همه این ظلم تا زمان احقاق حق پیگیری خواهند شد.
در آخر به همه دانشجویان توصیه می کنیم نا امید نشوند و همه تلاش خود را در جهت استمرار عقلانیت و اعتدال در کشور به کار گیرند و یقین بدانند در دوره دوم ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی دیگر این دست مدیران جایی نخواهند داشت».
این بیانیه که از سوی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان منتشر می شود به سرعت در فضای مجازی به رویت همگان می رسد و دانشگاه علوم پزشکی را مجبور به پاسخگویی در پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان می کند. در این جوابیه آمده است: «معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در پاسخ به مطلب منتشر شده از سوی انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه، جوابیه ای را به روابط عمومی ارسال کرد.
در راستای جنب و جوش  دانشجویی و فعالیت دانشجویان در راه اهداف نظام، دانشگاه علوم پزشکی کرمان سعی کرده فعالیت تشکل های دانشجویی را ساماندهی و همکاری خوبی در این زمینه با تشکل ها داشته باشد.

طبق روال گذشته برخورد کردیم
 در این راستا و با توجه به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و فعالیت نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنها در کرمان، این دانشگاه تصمیم گرفت به طور مساوی هر یک از تشکل های دانشجویی که درخواست حضور دانشجویان را در برنامه انتخاباتی نامزدها داشته باشند یاری کند.
 در این راستا و به صورت مساوی و یکسان هر یک از تشکل ها که درخواست حضور دانشجویان برای شرکت در مراسم سفر تبلیغاتی هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری داشته باشند سرویس ایاب و ذهاب در اختیار آنها برای جابجایی دانشجویان قرار می گیرد و طبق روال گذشته پیامک در خصوص مراسم و ساعت حرکت سرویس ایاب و ذهاب به دانشجویان ارسال می گردد که برای همه برنامه ها بوده و هست و مختص به برنامه خاصی نمی باشد.
همچنین به منظور شور و نشاط اجتماعی و حضور دانشجویان در عرصه سیاسی و از طرفی حضور پر شور در انتخابات این فضای باز سیاسی برای کلیه تشکل ها یکسان دیده شده که انجام سخنرانی ها و برگزاری تریبون های آزاد دانشجویی گواهی بر این مطلب است.
معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه در ادامه این جوابیه به حمایت های دانشگاه از فعالیت انجمن اسلامی دانشجویان  اشاره کرده و آورده است:  تعداد مجوزهای صادر شده از سوی هیات نظارت بر تشکل های دانشجویی  دانشگاه برای سخنرانان این تشکل دانشجویی 6 مورد بوده است و این تعداد مجوز بسیار بیشتر از مجوزهایی است که در مجموع برای سایر تشکل ها صادر شده که خود گویای فضای باز برای فعالیت این تشکل و حمایت مسوولان از آنان است. 
در پایان این معاونت تاکید کرده است : رویکرد دانشگاه حضور پر شور دانشجویان در صحنه سیاسی و حمایت از فعالیت تشکلها است و صدور چنین بیانه هایی از سوی تشکل ها خود گواه فضای باز سیاسی در این دانشگاه است».
پس از انتشار این جوابیه انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با انتشار بیانیه ای نسبت به آن واکنش نشان می دهد. 
در این بیانیه آمده است: 
 وَ هُوَ الَّذِى یَقْبَلُ التَّوْبَهَ عَنْ عِبَادِهِ وَ یَعْفُواْ عَنِ السَّیِّاتِ وَ یَعْلَمُ مَا تَفْعَلُون 
و اوست کسى که از بندگانش توبه می ‏پذیرد و از گناهان در می ‏گذرد و آنچه را که می ‏کنید، می ‏داند.
(شوری 15)
ماده 68 ـ انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری كه جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت كارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امكانات وزارتخانه ها و ادارات، شركت های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی كه از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می كنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امكانات مزبور ممنوع بوده و مرتكب، مجرم شناخته می شود.
معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
هر یک از تشکل ها که درخواست حضور دانشجویان برای شرکت در مراسم سفر تبلیغاتی هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری داشته باشند سرویس ایاب و ذهاب در اختیار آنها برای جابجایی دانشجویان قرار می گیرد و طبق روال گذشته پیامک در خصوص مراسم و ساعت حرکت سرویس ایاب و ذهاب به دانشجویان ارسال می گردد که برای همه برنامه ها بوده و هست و مختص به برنامه خاصی نمی باشد.
ماده 88 ـ متخلفان از مواد مندرج در ماده 68 و كسانی كه از طریق رادیو و تلویزیون با برنامه زنده و مستقیم تبلیغ انتخاباتی له یا علیه یكی از نامزدهای انتخاباتی نمایند و متصدیان برنامه در پخش غیر مستقیم به مجازات از یك تا شش ماه حبس محكوم خواهند شد.
ماده 11 دستورالعمل فعالیت تبلیغاتی  
انتخابات در فضای مجازی
استفاده از پایگاه های مجازی متعلق به وزارتخانه ها و ادارات، شرکتهای دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری ها و شرکت ها وسازمان های وابسته به آنها و نیروهای مسلح و کلیه نهادها، پایگاها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می کنند یا دارایی یا بخشی از دارایی آنان از اموال عمومی است و کلیه دستگاه هائی که حسب قوانین و مقررات از تبلیغ ممنوع می باشند و همچنین در اختیار گذاشتن این فضاها ممنوع بوده و مطابق قانون جرم محسوب می شود.
ماده 11 دستورالعمل فعالیت تبلیغاتی  
انتخابات در فضای مجازی 
با توجه به مواد 68 و 88 آیین نامه انتخابات ریاست جمهوری، انجمن اسلامی دانشجویان به هیچ وجه به خود اجازه نداده و نخواهد داد که درخواست سوء استفاده از بیت المال و امکانات دولتی را داشته باشد.اما در کمال تعجب مدیران دانشگاه بدون اطلاع از بدیهی ترین قوانین موجود در کشور و با اعتراف به سوء استفاده از اموال دولتی در امور تبلیغاتی انتخابات،حتی از ما گله دارند که چرا شما در این تضییع بیت المال و قانون شکنی شریک نشده اید.با کمال تعجب از جوابیه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه که انتظار می رفت به قوانین و حوزه اختیارات خود آگاه باشد، مجددا مظلومیت ریاست محترم جمهور آقای دکتر روحانی را یادآور م یشویم که حتی برخی مدیران منصوب ایشان بر خلاف رسم امانت و اخلاق و با زیر پا گذاشتن قانون، علیه رییس دولت خود امکانات دولتی را به کار گرفته اند.
در پایان از نهاد های نظارتی خواهشمندیم مطابق 68 و 69 قانون انتخابات با این تخلف واضح برخورد متناسب داشته باشند. همچنین بر پایه قانون و شرع مقدس اسلام از مسئولین دانشگاه خواستاریم ضمن عذرخواهی رسمی از دانشجویان به دلیل تخلف صورت گرفته در اسرع وقت نسبت به استرداد هزینه های انجام شده در سطح تبلیغات و ایاب و ذهاب اقدامات لازم را مبذول فرمایند.
وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ
حال باید منتظر ماند و دید مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمان چه واکنشی در برابر این بیانیه که بر قانون شکنی آن دانشگاه تاکید دارد، از خود نشان خواهند داد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حضور پررنگ گل‌گهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران وارد کرمان شد

وزارت بهداشت: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال رایگان است

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)