کد خبر: ۲۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان عنوان کرد:
رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان مطرح کرد: در حال حاضر تولید سرانه استان نسبت به متوسط ملی پایین تر است و هدفگذاری به گونه ای است که باید این فاصله بین سرانه ملی و استان را از بین ببریم

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان  مطرح کرد: در حال حاضر تولید سرانه استان نسبت به متوسط ملی پایین تر است و هدفگذاری به گونه ای است که باید این فاصله بین سرانه ملی و استان را از بین ببریم

جعفر رودری صبح امروز 27 خردادماه در گردهمایی آموزشی تبیین احکام برنامه ششم در استانداری کرمان اظهار کرد: اکنون در گام سوم برنامه های پنج ساله توسعه ای هستیم.

رودری نرخ رشد کشور تا پایان برنامه ششم توسعه را 8 درصد اعلام و اظهار کرد: بهبود فضای کسب و کار، کاهش مصرف انرژی، توسعه منطقه مکران و... از اهم برنامه های ششم توسعه است.

وی سیاست های برنامه ششم توسعه را 80 بند دانست و بیان کرد: محور اصلی برنامه ها، اقتصاد مقاومتی است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان با تاکید براینکه بین برنامه ریزی های توسعه ای و طرح آمایش هماهنگی وجود دارد، تصریح کرد: نگاه توسعه ای در برنامه طرح آمایش به گونه ای است که تولید و توسعه هر منطقه براساس پراکنش فضایی، ظرفیت و امکانات منطقه تعریف شده است.

وی با اشاره به برنامه های کلان کشور تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه، عنوان کرد: تا پایان پنج ساله ششم توسعه باید نرخ رشد کشور به 8 درصد رسیده باشد. همچنین رشد تولید سرانه 6 درصد، رشد نرخ بهره وری 2.8 درصد، تشکیل سرمایه 21.4 درصد، هزینه های مصرفی سالانه 5 درصد، واردات 16.9 درصد، نقدینگی 17 درصد و نرخ تورم 7.9 درصد در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.

رودری با اشاره به اینکه 9 الگو برای تامین اعتبارات دیده شده، تصریح کرد: 25 درصد منابع مورد نیاز برنامه ششم توسعه از طریق تسهیلات بانکی تامین می شود، همچنین از محل صندوق توسعه ملی 9.3 درصد، از محل سرمایه گذاری خارجی 25 درصد، از محل آورده اشخاص 3 درصد و از محل بازار سرمایه 12.4 تامین خواهد شد.

وی از برنامه عملیاتی گام دوم، استان پس از تدوین برنامه ها نام برد و مطرح کرد: 19.4 نرخ رشد حمل و نقل و ارتباطات استان کرمان در برنامه ششم توسعه دیده شده است. 

رودری با بیان اینکه نرخ رشد استان کرمان تا پایان برنامه ششم توسعه 8.5 درصد پیش بینی شده، اظهار کرد: در 10 سال گذشته نرخ رشد استان نسبت به متوسط کشور بیشتر بوده است.

وی با بیان این مطلب که به 122.5 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تحقق رشد 8.5 درصدی استان نیاز داریم، افزود: منابع مالی و بهره وری پیش شرط های تحقق نرخ رشد 8.5 درصدی هستند که 5.7 درصد از این رشد اقتصادی از محل منابع و سرمایه گذاری جدید و 2.8 درصد از محل بهره وری محقق می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان  مطرح کرد: در حال حاضر تولید سرانه استان نسبت به متوسط ملی پایین تر است و هدفگذاری به گونه ای است که باید این فاصله بین سرانه ملی و استان را از بین ببریم و با توجه به روند گذشته، نشان می دهد این ظرفیت در استان وجود دارد.

وی افزود: در چند سال گذشته فاصله بین تولید سرانه ملی و استان کرمان روند کاهشی داشته، بنابراین رشد 8.5 درصدی اقتصاد استان دور از انتظار نیست و یک نرخ رشد واقع بینانه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رهبر انقلاب 5 روز عزای عمومی اعلام کردند

توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره روند قانونی اداره کشور در پی شهادت رئیس جمهور

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در کرمان

آموزش و پرورش: تمامی آزمون‌های مدارس امروز برگزار می‌شود

بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید

کشف بالگرد رئیس جمهور/ آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

این غذاها عمرتان را کوتاه می‌کند

تغییرات قیمتی در بازار سکه، طلا و ارز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)