کد خبر: ۲۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
خطیبان جمعه استان در خطبه های خود چه گفتند؟
خطیبان جمعه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه در خصوص عملکرد منافقان و حوادث دهه شصت سخن گفتند. به گزارش گفتارنو، دفاع از عملکرد سپاه پاسداران و انتقاد از حقوق بشر آمریکایی از دیگر محورهای اصلی خطبه‌های جمعه استان به شمار می‌رود.
گفتارنو/ گروه سیاست: 

خطیبان جمعه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه در خصوص عملکرد منافقان و حوادث دهه شصت سخن گفتند. 
به گزارش گفتارنو، دفاع از عملکرد سپاه پاسداران و انتقاد از حقوق بشر آمریکایی از دیگر محورهای اصلی خطبه‌های جمعه استان به شمار می‌رود.

در ادامه چکیده خطبه های جمعه استان به نقل از خبرگزاری  ها می آید: 

نام شهرستان

نام خطیب

چکیده خطبه

کرمان

حجت الاسلام مهدی عربپور

اسلام در برخورد با دشمن نیز یکسری چارچوب تعیین کرده و بر رعایت انصاف در این امر اشاره دارد.

آمریکا در جنایاتش در بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی تا کشتن اطفال بیگناه یمن چهره سیاهی برای بشریت دارد، اما دیگران را متهم می کند که حقوق بشر را رعایت نمی کنند.

باید رفتار، حرکات و گفتار افرادی را که به شخصیتی مثل شهید بهشتی تهمت ها زدند، وی را ترور شخصیتی کردند و بعدا ایشان را به شهادت رساندند، بشناسیم.

میان حوادث سال 60 و حوادث تروریستی که اخیرا در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) رخ داد، رابطه و اشتراکی وجود دارد

رفسنجان

حجت الاسلام سید محمود حسینی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مظهر عینی استقلال کشور است، چرا که تجهیزات خود را در نیروی هوایی، دریایی و زمینی تولید می‌کنند، ابدا نگاهی به بیگانگان ندارند و تعجبی ندارد که سنگر استقلال‌نگری هدف توطئه دشمن قرار گیرد.

جای تأسف دارد که برخی جریان‌های سیاسی داخلی همگام با دشمنان بیرونی تلاش دارند، سپاه را مورد هدف قرار دهند و حتی سپاه که کار اقتصادی انجام می‌دهد دشمنان داخلی این را قبول ندارند. این ممانعت در حالی‌ است که دولت‌های گذشته و فعلی خودشان از سپاه دعوت کردند تا به مسائل اقتصادی مردم رسیدگی شود.

در سوره آل عمران آمده که: اگر شما صبور باشید و شکیبایی و استقامت داشته باشید و در کنار آنها متحد و منسجم باشید دشمنان نمی توانند به شما آسیبی برسانند پس وحدت داشته باشید و دنبال دو قطبی شدن جامعه نباشیم.

سیرجان

حجت‌الاسلام حسین حیدری

ایشان آتش به اختیار را کار فرهنگی خودجوش و تمیز تشریح فرمودند و ما نباید بهانه به دست بدخواهان نظام بدهیم.

منافقان و گروه‌های تروریستی با پشتیبانی آمریکا همیشه علیه ملت ما اقدام کردند و حمله نظامی به هواپیمای مسافربری ایران در 12 تیر ماه سال 1367 مصداق عملی تروریست توسط حاکمان آمریکایی است.

بافت

حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده

چگونه است این افراد از شعرخوانی یک مداح که با اشعار خود آسیب‌شناسی فرهنگی را انجام داد برنمی‌تابند و او و ستاد نماز را مورد اهانت و توهین قرار می‌دهند، اما همین افراد در مقابل کسانی که به شهدای مدافع حرم جسارت و اهانت می‌کنند، سکوت اختیار می‌کنند.

از طرفی بیان می‌کنند نقد بزنید و نقایص دولت را به دولت بیان کنید و از طرف دیگر مداح و شعر نقادانه‌اش که با نهایت احترام بود و با استقبال نمازگزاران همراه شد را تخریب دولت و بی‌ادبی به دولت می‌دانند.

از سویی خود را حامی کارگر و حقوق شهروندی را از الزامات جامعه می‌دانند و از سوی دیگر اعتراض کارگران را با حبس و یا شلاق خفه می‌کنند.

این دوگانگی حرف و عمل به چه معناست، دولت باید ظرفیت خود را نسبت به نقد صحیح منتقدان دلسوز بالا ببرد که این نقدها چیزی غیر از همدلی و همراهی نیست.

جای تأسف و تعجب اینجاست که بعضی از جریانات سیاسی همراه با غرب، نهادهای انقلابی را مورد حمله قرار می‌دهند، یک روز امنیت کشور را به ‌وسیلهی این نهادهای انقلابی تخطئه می‌کنند و روز دیگر رونمایی از موشک‌های بالستیک تولید شده توسط همین بچه‌ها را نقض برجام می‌دانند.

هروز شاهد آن هستیم که فعالیت‌های اقتصادی سپاه توسط شخص رئیس‌جمهور مورد حمله قرار می‌گیرد، آن‌ هم به خاطر مشاورانی که با ارائه‌ مطالب ناصحیح و کذب به رئیس‌جمهور باعث می‌شوند ایشان حرف‌هایی بزند که به صلاح کشور و نظام نیست.

جای تأسف است که فعالیت‌های سازندگی سپاه دیده نمی‌شود، که حقیقتاً اگر فعالیت‌های سازندگی سپاه نبود تحریم‌های ظالمانه غرب مشکلات عدیده‌ای را برای دولت و کشور به وجود می‌آورد.

جای تأسف است که دولت پروژه‌های انجام‌شده و به اتمام رسیده توسط سپاه و قرارگاه خاتم را چون فازهای پارس جنوبی، سدها و تونل‌ها به نام خود تمام می‌کند و بعد این قرارگاه را مورد هجمه قرار می‌دهد.

رودبار جنوب

جت الاسلام سید محمدرضا حسینی

هدف دشمنان جدایی مردم و دولت از سپاه پاسداران است، اما این خیال آنها خیالی باطل است چرا که مردم با پیروی از رهبر انقلاب، حامی و پشتیبان سپاه خواهند ماند.

امروز دشمنان دنبال ایجاد تفرقه بین نهادهای مختلف در داخل کشور است لذا در این زمینه همه باید هوشیار باشیم.

آمریکایی که در تیرماه سال 1367 حدود 300 نفر از مردم بیگناه ایران را در حمله به هواپیمای مسافربری کشورمان به شهادت رساند، ناقص حقوق بشر نیست ولی ایران که از مظلومان حمایت می کند، ناقض حقوق بشر است.

عنبرآباد

حجت الاسلام رضا سالاری

امروز حقوق بشر آمریکایی یعنی ظلم، دروغ و فریب که به فرمانده ناو وینسنس برای منهدم کردن هواپیمای مسافربری و به شهادت رساندن مردم بی گناه مدال افتخار می دهند و این مایه شرم برای این کشور است.

آتش به اختیار جلوگیری از نفوذ دشمن، تکیه بر اراده خدا، اجرای 2 فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. آتش به اختیار یعنی مراقب ذهن های که استقلال فرهنگی کشور را نشانه گرفته اند، باشیم.

جیرفت

حجت الاسلام امین کمالی

لیبرال ‌ها در نشریات زنجیره‌ای خودشان به دنبال پیاده کردن افکار خود هستند و امروز آفت جان جوامع اسلامی و به ویژه ایران اسلامی شده‌ اند.

ریشه منافقان به نهضت آزادی و تفکر مهندس بازرگان برمی‌گردد لذا امروز باید با این طرز فکر مقابله و ایستادگی کنیم.

امام (ره) کاپیتولاسیون سیاسی و مقام معظم رهبری کاپیتولاسیون فرهنگی را مطرح فرمودند که باید در این راستا با بصیرت همراهی کنیم.

آسمینون

حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک

خبرهای حاشیه ساز در باب حذف قریب به سه هزار رشته محل تحصیل از دانشگاه آزاد اسلامی ،موجی از نگرانی را در میان دانشجویان و شرکت کنندگان کنکور این دانشگاه ایجاد کرده است لذا مسئولان آموزش عالی کشور و وزارت علوم باید توجه داشته باشند که هرچند افزایش کیفیت آموزش عالی کشور امری لازم است اما اقدامات عجولانه و ناگهانی ،باعث برداشت های سیاسی و شائبه تصفیه حساب های جناحی را ایجاد می کند و قطعا ضرر چنین رفتارهایی به کل آموزش عالی کشور وارد می شود و لازم است براساس قانون عمل کنند.

سپاه در هر برهه ای به درخواست دولت ها وارد کار سازندگی شده است و امروز ۳۴هزار پروژه محرومیت زدایی و ۱۵۰طرح بزرگ برای کمک به مردم و دولت در دست دارند لذا بی انصافی است از سپاه تعبیر به دولت تفنگدار کنند.

مسئولین استانی و نماینده محترم در خصوص محاسبه تعرفه برق همچون استان های هرمزگان،سیستان و بلوچستان و خوزستان پیگیری های لازم را انجام دهند .

زرند

حجت‌الاسلام اکبر سلطانی

همه ما باید سیاسی باشیم ولی سیاست زده نباشیم و باید به عقاید گروه های سیاسی اصلاح طلب،اصولگرا و میانه رو احترام بگذاریم.

بسیاری از بیکاری ها در کشور ما منشع از قاچاق کالا دارد که باید با آن ها مبارزه شود

265 نفر از 765 نفر اعضای مجلس سنای امریکا خواستار این شده اند که اسم سپاه جمهوری اسلامی ایران در لیست سیاه قرار گیرد و متأسفانه امروزه برخی از جریانات و افراد ناخواسته بر علیه سپاه مبارزه ای را ایجاد می نمایند که عواقب آن را مردم این کشور می بینند.



آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)