کد خبر: ۲۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
نامزدهای شهرداری در جلسه علنی شورای شهر از خود دفاع کردند
در نشست فوق العاده شورای شهر در روز شنبه 11 شهریورماه به ترتیب محمد پوراسماعیلی و محمد سام به تشریح برنامه های خود برای تصدی شهرداری کرمان پرداختند و با برگزاری نشست شورای شهر کرمان در روز یکشنبه 12 شهریورماه هم مهران عالم زاده، منصور و دادخدا غضنفری سه نامزد دیگر شهرداری برنامه های خود را شرح دادند.
صدای تاک / ماهان فرح بخش:

در نشست فوق العاده شورای شهر در روز شنبه 11 شهریورماه به ترتیب محمد پوراسماعیلی و محمد سام به تشریح برنامه های خود برای تصدی شهرداری کرمان پرداختند و با برگزاری نشست شورای شهر کرمان در روز یکشنبه 12 شهریورماه هم مهران عالم زاده، منصور و دادخدا غضنفری  سه نامزد دیگر شهرداری برنامه های خود را شرح دادند.

علی بهرامی نایب رئیس شورای شهر که برای کاندیداتوری شهرداری کرمان اعلام امادگی کرده بود و در فهرست نهایی نامزدها قرار داشت انصراف داد.

ریس شورای شهر کرمان گفت: ترتیب کاندیداها برای ارائه برنامه هایشان بر اساس حروف الفبا بوده است و به هر کاندیدا یک ساعت فرصت داده خواهد شد تا در صحن علنی شورا و با حضور خبرنگاران به تشریح برنامه های خود بپردازد.

محمد فرشاد عصر شنبه در نشست فوق‌العاده شورای شهر کرمان با حضور کاندیداهای شهرداری برای تشریح برنامه‌های خود با بیان اینکه سه مؤلفه برای انتخاب شهردار کرمان توسط شورای شهر مدنظر قرارگرفته است، اظهار کرد: اول تمایل شخص برای انتخاب شهرداری مهم است، ممکن است فردی تمایلی برای تصدی سمت شهرداری نداشته باشد.

وی ادامه داد: دوم اینکه تمایل اعضای شورا است که بایستی تشخیص بدهند و درنهایت رأی دهند تا نامزد حدنصاب رأی را کسب نماید و یکی دیگر هم توانایی و توانمندی فرد است که بایستی اعضاء تشخیص دهند که توانمند است برای تصدی شهرداری یا خیر. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح انتخاب 5 نامزد نهایی شهرداری کرمان پرداخت و بیان کرد: با مؤلفه‌هایی که مدنظر بود به 27 نفر رسیدیم و از این تعداد 10 نفر انتخاب شدند که درنهایت اسامی آنان اعلام شد و پس‌ازآن به دلایلی برخی افراد انصراف دادند و نامزدهای شهرداری به شش نفر رسیدند.

رئیس شورای شهر عنوان کرد: پس‌ازآن علی بهرامی جوان‌ترین عضو شورای شهر که برای نامزدی شهرداری کرمان اعلام آمادگی کرده بود انصراف دادند. 

فرشاد گفت: علی بهرامی رأی تمام اعضای شورا را در جلسات مقدماتی به دست آورده بودند اما با توجه به لزوم  وجود جوانان در شورا و پس از مطالعات زیاد شخص علی بهرامی ترجیح دادند بارأی بالای مردمی به شورای پنجم ورود پیداکرده بودند به‌عنوان نایب‌رئیس شورا بمانند.

وی اظهار کرد: احساس می‌کنم  یک‌رویه‌ای‌ در اکثر شهرها بناشده که نشاءت گرفته از عدم شفافیت و اطلاع‌رسانی است؛ مردم نمی‌دانند واقعاً کارهایی که شهرداری می‌کند و پول آن از عوارض و .. است توسط چه نهادی انجام‌شده است.

وی در انتها می افزاید: پیشنهاد من این است برای افتتاح‌ها باید از مردم خود محل و کسانی که از آن طرح منتفع می‌شوند دعوت شود تا ارتباط بین مردم و شهرداری‌ها، صمیمی‌تر، عاطفی‌تر و منطقی‌تر گردد.

پوراسماعیلی: مرکز شهر خالی شده است

محمد پوراسماعیلی به عنوان نامزد اول شهرداری کرمان در جلسه حضور پیدا کرد و در شروع تشریح برنامه های خود بابیان اینکه گردشگری یک واژه نیست بلکه یک صنعت است، عنوان کرد: امروز از بافت قدیم شهر کرمان به‌درستی استفاده نمی‌شود که باید احیا و از آن بهره‌برداری کرد.

این نامزد تصدی شهرداری کرمان با تاکید بر اینکه مرکز شهر به نوعی خالی‌شده است و جمعیت را به سمت غرب و شرق شهر سوق داده‌ایم، اظهار کرد: متأسفانه محدوده بافت کهن ما محل اسکان افغان‌ها شده و مورد تخریب قرارگرفته است.

وی لزوم استفاده از بخش خصوصی برای ارائه خدمات به مردم را از اولیت برنامه های خود دانست و گفت: امروزه ضوابط کاملی در مجموعه شهرداری نداریم و در هر منطقه سلیقه‌ای برخورد می‌شود، عدم برون‌سپاری  و استفاده نکردن از بخش خصوصی در شهرداری مشکلات را به همراه داشته است.

پوراسماعیلی با تاکید دوباره بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تصریح کرد: باید اختیارات را برون‌سپاری کنیم به عنوان مثال درصد قابل‌توجه پروانه‌های ساختمانی ضرورت ندارد در شهرداری صادر شود و بسیار راحت می‌شود این اختیارات را برون‌سپاری کنیم مشروط به اینکه زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

محمد سام: شورا را تنها مرجع بالادستی خود می دانم

محمد سام دومین نامزد شهرداری کرمان بود که در جلسه حضور پیدا کرد و گفت: اعتقاددارم شهردار باید قبل از آنکه یک برنامه‌ریز خوب باشد، یک مجری خوب و زبده باشد، فردی باشد که با زیروبم مسائل اجرایی آشنا باشد و با مشکلات آن دست‌وپنجه نرم کرده باشد، برای همین در قانون هم اصل برنامه‌ریزی به عهده شورای شهر گذاشته‌شده و شهردار مجری مصوبات شورای شهر است.

وی افزود: من اگر شهردار شدم به دلیل اینکه درگذشته هم شهردار کرمان بوده‌ام و هم رئیس شورا و هم عضو شورا، خودم را عضو شورا می‌دانم، من همه گونه ارتباطی را در سال‌های گذشته بین شهردار و شورا دیده‌ام و از آن‌ها درس گرفته‌ام، به اعتقاد من، مردم اعضاء شورا را انتخاب کرده‌اند که شهرشان را آباد کنند و برای آن‌ها رفاه بیاورند و از آن‌ها انتظار دارند که جوابگوی خواسته‌های آنان باشند. و من این مسئولیت را درک می‌کنم و شورا را تنها مرجع بالادستی خود می‌دانم که هم قانونا و هم اخلاقاً موظف به تبعیت از آن هستم.

سام خاطرنشان کرد: اصل مدیریت من بر شفافیت و پاسخگویی است و  واقع‌گرا و عقل مدارم، مردم و ارباب‌رجوع مهم‌ترین بخش مسئولیت من است و  شیوه مدیریت من، مردم محور می‌باشد و ازنظر من همه‌چیز برای مردم است و همچنین در ارتباط با مسئولین معتقد به روابط قانونی و احترام متقابلم و معتقدم در یک شهر، هیچ موضوعی نیست که به شورای شهر و شهرداری ربط نداشته باشد، ازنظر من شورای شهر نقش پدر را برای سایر دستگاه‌ها در شهر دارد و شهردار بازوی اجرائی این پدر است.

وی بابیان اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران را دوست دارم و آن‌ها را یاران خود برای رفع معایب از یک‌سو و ایجاد ارتباط با مردم می‌دانم، اظهار کرد: انشالله در شهرداری اتاق مخصوص برای خبرنگاران در نظرخواهم گرفت که می‌توانند در آنجا حضورداشته باشند.

این نامزد شورای شهر در ادامه به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و ارتباط منطقی و حتی عاطفی برقرار با همه مقامات، لزوم نظارت شورا  بر شهردار با ایجاد اتاق نظارت شورا در شهرداری، دوری از درجه دار کردن شهروندان، بازنگری معماری شهر کرمان و مدیریت بودجه را از اهم برنامه های خود دانست.


محمد فرشاد در آغاز نشست روز یکشنبه که به تشریح سه نامزد شهرداری کرمان اختصاص داده شده بود بابیان اینکه در شورای پنجم بنا را بر این گذاشتیم که همه‌چیز شفاف به مردم گفته شود، اظهار کرد: این کار اصحاب رسانه است و حسن نیت متقابل را می‌طلبد.

رئیس شورای شهر گفت: برایمان فرقی نمی‌کند و هر کس با هر سلیقه و نگرشی می‌تواند در جلسات حضور پیدا کند و در جریان هرچه می‌گذرد قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه کار اصحاب رسانه است تا همه‌چیز را بی کم‌وکاست و به‌دوراز برداشت‌های شخصی به مردم انتقال دهند، بیان کرد: اگر نظرات شخصی در خبر دخیل شود دیگر خبر نیست و یا اگر موضوعی ابتر بماند و تنها بخشی از خبر منتقل شود جامعه و مخاطبین برداشت نادرستی خواهند کرد.

وی یادآور شد: در چند جا متأسفانه این اتفاق افتاده و باعث عدم اعتماد متقابل می‌شود، از طرفی وقتی رسانه‌ای اخبار را درست منتقل کند و اعتماد مرد و همه را جلب نماید در حقیقت اعتبار برای خود ایجاد می‌کند و مردم اعتماد می‌کنند.

فرشاد خطاب به اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: خواهش من این است این موارد را رعایت کنید و باید این موارد را نهادینه کنیم و. درواقع در جامعه این خبررسانی و خبرگیری درست را نهادینه نماییم.
رئیس شورای شهر خاطرنشان کرد: برنامه‌ها قبل از اینکه در جلسه شورا بیان شود توسط نامزدها به اعضای شورا ارائه می‌شود و اعضای شورا مطالعه می‌کنند و بحث و تبادل‌نظر وجود دارد.

عالم زاده: تلاش در جهت شفافیت باید از برنامه شهرداران باشد

مهران عالم زاده با تشریح برنامه‌های خود برای تصدی شهرداری مدیریت هماهنگ شهری را از اولویت های خود دانست و افزود: متأسفانه لایحه نظام مدیریت واحد و یکپارچه به‌جایی نرسیده است و پیشنهاد این است که می‌توان یک مدیریت هماهنگ را در شهر پیگیری کنیم و با تعامل آن را سروسامان دهیم و قطعاً شهرداری باید در این حوزه حکمروایی داشته و حکمرانی هم کند. 

وی خاطرنشان کرد: ابتدا باید نهادها و سازمان‌های مرتبط با مدیریت شهری را شناسایی و وظیفه‌های قانونی‌شان را داشته باشیم و شناسایی کنیم و هماهنگی‌های لازم را در جهت توسعه و رونق شهری انجام دهیم.

عالم زاده با تاکید بر اینکه باید از موازی کاری‌ها جلوگیری کنیم،  عنوان کرد: باید تفویض اختیار شود و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد و از موازی کارها جلوگیری کنیم، همچنین باید کارگروه‌هایی داشته باشیم تا با عضویت این نهادها، آنان را پای میز مذاکره و تعاملات درون‌سازمانی بیاوریم.این توقع می‌رود تا همه دستگاه‌های مربوط شرکت کنند و هدف این است تا هماهنگی‌ها را برای خدمات به حداکثر برسانند.

وی با بیان اینکه شهرداری بایستی حاکمیت خود را مدنظر قرار دهد،  ادامه داد: حکمروایی شهری به معنای حاکمیت شایسته شهری است، در برخی موضوعات  ازجمله در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و کاربردی  شهرداری باید حکمروایی کند و رسیدن به حکمروایی مدرن عاری از فساد، خلاق، تخصصی محور  و مشارکت پذیر شهرداری باید نهایت تلاش خود را برنامه‌های منظم و کاربردی داشته باشد.

این نامزد تصدی شهرداری بابیان اینکه در نقاط مختلف شهر مشکلات فراوانی داریم، اضافه کرد: کاهش تصدی‌گری و تلاش در جهت شفافیت باید از برنامه‌های شهردار باشد و نباید زمانی به بحران رسیدیم بگوییم چه کنم چه کنم  و باید قبل از آن فکری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعتقاد بسیاری به حضور بخش خصوصی دارم
عالم زاده  به بدهی های شهرداری ااشاره کرد و افزود: در سال اول باید شهرداری به دنبال این باشد که بدهی‌های خود را پرداخت کند و همین اقدام هم رضایت مردم را در پی خواهد داشت و همچنین  باید بانک‌های ایده شکل بگیرد و مردم را در همه امور مشارکت دهیم.

کمالی: باید از پروژه محوری خارج شویم

منصور کمالی گفت: اگر شهردار شوم یکی از معاونان و یکی از شهرداران مناطق خانم خواهد بود و هیچ‌گونه تبعیض جنسیتی برای پست‌های قائل نخواهم شد.

منصور کمالی بابیان اینکه شهر پاک، شهر شاد و شهر هوشمند را به‌عنوان شعار خود برگزیده‌ام، اظهار کرد: باید از پروژه محوری خارج شویم و برنامه محوری را مدنظر قرار دهیم و برنامه من به عالم زاده دیگر نامزد شهرداری کرمان بسیار نزدیک است.

وی احداث تراموا را از گزینه‌های مثبت برای حل مشکلاتی از شهر کرمان دانست و بابیان اینکه باید مردم را تشویق به استفاده از دوچرخه کنیم، عنوان کرد: این نیست که بخواهیم عادت‌های مردم را تغییر کنیم بلکه باید عادت‌ها را به این سمت‌ها سوق دهیم.

وی به احداث زیرگذر در نزدیک گنبد جبلیِه اشاره کرد و ادامه داد: یک شهر هوشمند از بسیاری کارهای اشتباه جلوگیری می‌کند و اکنون باوجود تکنولوژی می‌توان پروژه‌ها را هم از راه دور مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: برنامه 100 روزه خود را در 100 روز عملی خواهم کرد و لازم است تا همه مشارکت کنند.

کمالی  گفت: من تیمی همراه خود نخواهم آورد البته چند مشاور در تهران خواهم داشت تا من را کمک خواهند کرد و اکنون در نوشتن همین برنامه هم من را یاری کردند، من به‌هیچ‌عنوان گروه نخواهم آورد ولی اکنون با مشاهده وضعیت احساس می‌کنم چند فرد قوی باید در کنارم در شهرداری حضورداشته باشند.

این نامزد شهرداری اضافه کرد: باید افراد و کارکنان شهرداری را آموزش داد، امروزه شهردار باید یک دیپلمات باشد و دیگر زمان برداشتن بی‌سیم و بالای سر پروژه ایستادن تا پیمانکار بترسد و کار کند گذشته است.

وی ادامه داد: ما باید به برنامه محوری برگردیم زیرا فرمت دنیا به این سمت رفته است و باید در هر کاری می‌کنیم به علم و دانش برگردیم. در اینجا باید بگویم که اکنون بخشی از ناراحتی ما مردم همین پروژه‌های نیمه‌تمام است.

غضنفری: رایزنی با 170 کشور دنیا برای معرفی کرمان

دادخدا غضنفری دیگر نامزد شهرداری کرمان هم با تشریح برنامه‌های خود بابیان اینکه بانک جامعی از اطلاعات نداریم، گفت: برنامه‌های من در قالب 7 گروه و 55 استراتژی تهیه‌شده است.

وی برای حل مشکلات ترافیکی شهر کرمان پیشنهاد داد: بعداز ظهر مدارس تعطیل هستند و  می توان به عنوان پارکینگ از آنان استفاده کنیم، فقط کافیست شورای ترافیک یک مصوبه بدهد. 

وی عنوان کرد: نگاه ما به شهروند غیرجنسیتی است. ما نگاهمان باید خانواده محوری باشد و شایسته سالاری یک اصل است.

وی با بیان اینکه بعضی از ایده ها می تواند مورد نقد قرار گیرد و مردود شود، خاطرنشان کرد: اداره شهرداری با برنامه مدون و مصوب بر محور دانش قابل انجام خواهد بود.

وی، رفاه حال مردم و تاکید بر حقوق شهروندی، مشارکت و تعامل اجتماعی از طریق احیاء مراکز محله، ارتباط مستمر مدیران با مردم براساس شفافیت به وسیله رسانه هه، تعامل سازنده با شخصیت ها و مسوولیت و شخصیت های تاثیرگذار، تقویت بنیه کارشناسی کمیته های فنی، پیگیری طرح های در دست اقدام، ضرورت جوانگرایی، تشکیل کمیته ای برای مکانیسم های بهبود نحوه دریافت عوارض به موقع، تدوین نظام آموزشی گزارش دهی ارزشیابی مستمر براساس نیاز، ایجاد کمیته پایش، احیا و تجدید حیات بافت قدیم و پیگیری طرح های زیرساختی، ارایه طرح جامع توسط مشاورین ذی صلاح، اهتمام در تعیین دقیق و تاکید کالبدی بر محدوده خدمات شهر ، ساماندهی وضعیت پارک ها و فضای تفریحی، توسعه کمی و کیفی محلات، همکاری در گسترش محل های اقامت بوم گردی در بافت قدیم، توسعه و بهبود زیرساخت های حمل و نقل: تکمیل پروژه های معابر شهری ، گسترش کمی پارکینگ و بررسی ساروکار قانونی الزام احداث پارکینگ، توجه به مضرات و آلاینده های هوا، تقویت صنعت توریسم، کف سازی معابر، اختصاص کاربری های مورد نیاز گردشگران، پیگیری و همکاری در حفظ و مرمت اقار و ابنیه تاریخی، زیباسازی ورودی شهر و پایانه های مسافربری و تعامل با رایزن های فرهنگی 170 کشور را از برنامه های خود برای در اختیار گرفتن تصدی شهرداری دانست.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حضور پررنگ گل‌گهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران وارد کرمان شد

وزارت بهداشت: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال رایگان است

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)