کد خبر: ۲۴۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
شورای شهر کرمان هنوز کار خود را آغاز نکرده است مورد هجوم رسانه‌ای اصولگرایان افراطی قرارگرفته است.


علی کاظمی تبار در یادداشتی برای گفتارنو نوشت: 

شورای شهر کرمان هنوز کار خود را آغاز نکرده است مورد هجوم رسانه‌ای اصولگرایان افراطی قرارگرفته است.

یک روز نماینده کرمان و مخالف سرسخت دولت در استانداری شورای شهر را متهم به سیاسی‌کاری می‌کند، یک روز دیگر نماینده کرمان به‌غلط می‌گوید مصوبات شورا بدون تائید فرماندار قانونی نیست. آن‌هم فرمانداری که ازنظر سیاسی به طیف آن‌ها نزدیک و شورای شهر با بررسی عملکرد او حضورش در شهرداری را تمدید نکرد. حال بماند که چرا دولت دست به چنین انتصابی زد.

در سیاهه اظهارات اصولگرایان نقد چشم‌گیری علیه شورا دیده نمی‌شود. بلکه شاه‌بیت سخنان آن‌ها این است که چون اصلاح‌طلبان شورا، به یک اصلاح‌طلب رأی داده‌اند پس دارند سیاسی‌کاری! می‌کنند و عجبا از این جماعت به‌اصطلاح اهل سیاست که در مواجهه با چنین رویکرد طبیعی و عادی فریاد و فغان برآورده‌اند.

البته نگارنده بر این عقیده نیست که این افراد از سر ناآگاهی چنین سخنانی می‌گویند بلکه دستشان آن‌قدر خالی است که می‌گویند تا گفته باشند!

اگر برخی منتقدان شورای شهر کرمان فراموشی سیاسی نگرفته باشند یادشان می‌آید که در دوره دوم که اتفاقاً یکی از همین کسانی که شورا را به سیاسی‌کاری متهم می‌کند در آن عضو بود شهردار موفق و ایثارگر کرمان را به طرفه‌العینی کنار گذاشت و یک شهردار اصولگرا را بر شهر حاکم کرد. اتفاقی که بی‌تردید حق شورا بوده است. یا اصولگرایان تهران که در 12 ساله گذشته عنان شهر را در دست داشتند و اصلاح‌طلبان آن در اقلیت بودند قالیباف را به‌عنوان شهردار برگزیده‌اند.

اینکه ایراد گرفته شود که اصلاح‌طلبان شورا باهم هماهنگ هستند اتفاقاً نه‌تنها ایرادی بدان وارد نیست بلکه اصل اول کار تشکیلاتی این است که افراد به‌صورت هماهنگ با یکدیگر تصمیم بگیرند.

حالا اینکه یک عضو شورای شهر که متعلق به افراطی‌ترین بخش اصولگرایان است از انتخاب شهردار و هماهنگی اصلاح‌طلبان ناراحت باشد قابل‌درک است؛ اما آن فعال سیاسی استخوان خورد کرده که در یک تشکیلات با قدمت اما متأسفانه کم نفوذ در میان اصولگرایان و مردم به این کار ایراد می‌گیرد جای تعجب است.

آقای اصولگرایی که کار تشکیلاتی انجام می‌دهد و از این منظر کار شایسته‌ای است، بفرمایند شورا چه می‌بایست بکند که متهم به سیاسی‌کاری نشود. اینکه می‌گوید سام از قبل گزینه نهایی شورا بوده به فرض محال که چنین بوده؛ اشکالش کجاست؟

ایشان توقع ندارد که شورا یکی از همفکران ایشان در حزب ... را به‌عنوان شهردار انتخاب کند. اگر شورا چنین کرد آیا ایشان پاسخگوی عملکرد آن شهردار هست؟

واقعیت این است که اکثریت شورا سلیقه سیاسی روشنی دارند و می‌خواهند شهرداری را برگزینند که بیشترین نزدیکی را با آن‌ها داشته باشد. آن‌ها می‌خواهند وضع اسف‌باری که شورای چهارم با اکثریت اصولگرا به یادگار گذاشته را راست و ریس کنند. چه باید بکنند؟ از کمپ اصولگرایان، شهردار انتخاب کنند؟ آن موقع مردمی که با نیت تغییر در وضع شهر به این افراد رأی داده‌اند، آن ها را به باد انتقاد نخواهند گرفت؟

آنچه در شورا گذشته یک کار تیمی و جمعی بوده است. اینکه رسانه‌های رقیب برگزاری جلسه هفت‌نفره را چیز عجیب‌وغریبی می‌پندارد نشانه کم‌اطلاعی آن‌ها است.

الآن دوستان همفکر آن‌ها در مجلس تحت عنوان فراکسیون اصولگرایان نشست‌هایی را می‌گذارند که به فلان وزیر پیشنهادی رأی بدهند یا نه؟ آیا در برابر آن‌ها نیز چنین موضعی دارند؟ طبیعتاً خیر!

فراکسیونیسم در همه مجلس‌ها ملی و شهری یک اصل پذیرفته‌شده است. مگر می‌شود جمعی که تحت یک برند و عنوان سیاسی فعالیت می‌کنند باهم هماهنگ نباشند و نشست‌وبرخاست داخلی نداشته باشند.

ظاهراً افرادی که چنین سخنان سخیف و سطح پایینی را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند درک صحیحی از فعالیت شورا و مجلس ندارند. به آن‌ها توصیه می‌کنم برای گرفتن مچ شورای شهر بهانه‌های بهتری پیدا کنند.

البته نگارنده نیز مخالف سیاسی‌کاری است. سیاسی‌کاری یعنی اینکه اعضای شورای شهر چهارم چندین جلسه پس از اعلام نتایج انتخابات وقت مردم و شهر را خرج عجزولابه می‌کردند که در انتخابات شورا تقلب شده است. سیاسی‌کاری یعنی آن عضو سابق شورای شهر تمام هم‌وغم خود را گذاشت تا انتخابات را زیر سؤال ببرد اما برای این اتهامش هیچ سندی نداشت.

آقای فلانی چرا آن روز به‌صورت پی‌درپی و فشرده مصاحبه نمی‌کردید که بیایید نتیجه انتخابات را بپذیریم و وقت شورا صرف مصالح شخصی خود نکنید.

نماینده محترمی که شورا را نیامده متهم به سیاسی‌کاری می‌کنید چرا یک خط در انتقاد از رفتارها زشت و سخیف اعضای شورای چهارم مصاحبه و سخنرانی نکردید.

ببینید؛ سیاسی‌کاری یعنی آن‌چه که از شما سر می‌زند! 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
1
با سلام و احترام موارد زیر به شورای شهر پیشنهاد می گردد
الف-عمل کرد شورای قبل را با نظر خبرگان برسی شده و اعلام نمایید
ب-برسی شود که تا چند سال آینده در آمدهای شهر و شهرداری برای پروژه های نیمه تمام فروخته شد و اعلام گردد
ج-از منظر شهری و زیبایی شهر کارنامه شورای قبل برسی و اعلام گردد
د-کارنامه شورای شهر ازبعد ترافیک شهری برسی و اعلام گردد
ه-تحقیق و تفحص از دوره چهارساله شهر به عمل آید و شفاف بیان شود
و-تغییرات در طرح جامع شهر برسی و اعلام گردد به خصوص نام دقیق خیابانها و بازارها و مغازه ها که مردم بدانند که آقایان چه کردند.
ز-بدهی شهرداری و هزینه های شورا و شهردار در جند ماه از رای شورای جدید تا استقرار آن و مقایسه آن با سال گذشته برسی و اعلام گردد
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
0
سلام
خیلی خوب بود
واقعا چرا اصولگرایان اینقدر نسبت به شورای پنجم بدبین هستند. اصلا چرا باید باشند
محمدرضا احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
0
با سلام
آقای سام یکی از افراد و یا شاید یکی از معدود افرادی است که نسبت به قوانین شورا و شهرداری آگاهی کامل دارند و این اشراف نسبت به قوانین می تواند کمک کند تا ایشان مشکلات شهرداری را که البته کم هم نیستند، برطرف کنند.
ازجمله مشکلات اصلی شهرداری کرمان، کمبود منابع مالی است که امیدوارم با سابقه ای که آقای سام در اداره امور شهر دارند، در این زمینه موفق باشند.
فارغ از تمام مسایل و حرف و حدیث های سیاسی، با توجه به آگاهی آقای سام نسبت به مسایل مرتبط با شهرداری و سابقه ایشان، انتخاب آقای سام به عنوان شهردار کرمان، یک انتخاب بسیار خوب بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
1
تحقیق و تفحص بهترین کار است و اعلام گذارش به مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
0
1
چون تیر شورا به چله نشسته است. انتخاب سام انتخاب دقیقی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)