خانه ملت :
علی اسدی کرم گفت: با ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه و با با همکاری سفارتخانه ها می توان بازاربین المللی محصولات را درکشورهای میزبان مشخص کرد.
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره وضعیت صادرات صنایع دستی به بازارهای هدف،گفت: تولید صنایع دستی نباید معطوف به تولید داخلی شود، بنابراین باید تعاونیهای صادراتی برای انواع صنایع دستی درکشور تشکیل شود تا صنایع دستی با برنامه ریزی هدفمندبه بازارهای اقتصادی بین المللی صادر شود.
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس،تصریح کرد: افزایش صادرات صنایع دستی با ایجاد تعاونی های صادراتی امکان پذیر است، تا بتوان طبق میزان تقاضا در بازار خارجی و داخلی صنایع دستی مورد نظر را تولیدکرد و سپس با بسته بندی شکیل همراه با قیمت صادراتی به بازار های جهانی صادر کرد.
صادرات صنایع دستی در گرو آگاهی از نیازهای بازارهای خارجی
وی ادامه داد: یکی از معیاری های اساسی برای موفقیت در صادرات صنایع دستی،ایجاد نقشه راهی برای میزان شناخت از نیازهای بازارهای کشورهای خارجی است زیرا زمانی که تولیدکننده از بازار اقتصادی اش مطمئن باشد با اکثریت توان در راستای تولید صنایع دستی اهتمام می ورزد.
اسدی کرم افزود: کاغذ بازی های اداری چوب لای چرخ صادرات صنایع دستی میگذارد و این در حالی است که برای جلوگیری از کپی داری صنایع دستی ایرانی در بازار جهانی باید انواع مختلف صنایع دستی را در استان های مختلف در بازار جهانی ثبت کرد.
ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه گامی برای تثبیت بازارهای خارجی
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس ،یادآورشد: با ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه می توان بازارهای اقتصادی خارجی را با همکاری سفارتخانه ها در کشورهای میزبان مشخص کرد و سپس صنایع دستی را نیز با رعایت نرم استاندارد روانه بازار اقتصادی کرد.
وی یاداورشد: با شکل گیری معاونت اقتصادی در وزارت خارجه می توان تمام سفارتخانه ها را در خارج کشور متمایل به افزایش دیپلماسی اقتصادی کرد تا سفارتخانه ها با پیگیری مشکلات گمرکی، مسیر توسعه صادرات صنایع دستی را هموارکنند.
ساختار صنایع دستی برای صادرات هدفمندنیازمند طبقه بندی
نماینده مردم شهر بابک در مجلس با بیان اینکه ساختار صادراتی صنایع دستی باید فهرست بندی و تقسیم بندی شود، یادآورشد: ظرفیت صنایع دستی در کشور باید طبق بازارهای هدف تولید و بر ریل صادرات قراربگیرند.