کد خبر: ۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
در یک نشست خبری اعلام شد
جزییات برگزاری چهارمین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی استان کرمان اعلام شد.
جزییات برگزاری چهارمین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی استان کرمان اعلام شد.

به گزارش گفتارنو مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به بازگشایی خانه مطبوعات به عنوان یک اتفاق مهم در استان اشاره و اظهار کرد: «بازگشایی این تشکل صنفی، نمادی از وحدت و اتفاق نظر بین اهالی رسانه استان است».

فرشید فلاح افزود: «با حضور اهالی مطبوعات بود که مشکلات متعدد برطرف و خانه‌ای کارآمد شروع به کار کرد».

وی با بیان این‌که برگزاری این جشنواره از اولین ثمرات تشکیل خانه مطبوعات است، ادامه داد: «به باور بنده، این جشنواره باید عنوان جشنواره مطبوعاتی‌ها را به خود اختصاص می‌داد؛ چون نشریات با هم رقابت نمی‌کنند بلکه تلاش خود را به محک ارزشیابی می‌گذارند».

وی گفت: «ما و مطبوعاتی‌های کرمان از سال گذشته این همدلی و همزبانی را شروع کردیم و نتیجه‌ی آن حضور همه‌ی طیف‌ها برای تشکیل خانه مطبوعات بود».

رییس ستاد برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی کرمان ادامه داد: «نگاه من به این جشنواره، رقابت نیست بلکه آن را بستر همدلی بین خانواده‌ی مطبوعات استان می‌دانم؛ به همین دلیل معتقدم آثار منتخبین این جشنواره باید به عنوان الگو و شاخص مورد توجه قرار گیرد».

فلاح با تاکید بر این مساله که هدف ما، ارتقای سطح کیفی مطبوعات است، اظهار کرد: «در سال گذشته نیز برای برگزاری جشن روز خبرنگار، ملاک و هدف ما ما همدلی و اتحاد بین اهالی مطبوعات بود تا اختلافات قبلی را کنار بگذارند؛ خوشبختانه امسال از این بحث عبور کرده‌ایم و زمان آن است تا برای تخصصی شدن کارهای رسانه‌ای در استان اقدام کنیم».

تلاش ارشاد در اجرای پیشنهادات خانه مطبوعات
وی با اشاره به برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره استانی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی کرمان همزمان با روز خبرنگار، گفت: «این فعالیت‌ها با برگزاری نمایشگاه مطبوعات در نیمه‌ی دوم سال ادامه پیدا می‌کند».

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بار دیگر، تشکیل خانه جدید مطبوعات را یک اتفاق خوب دانست و افزود: « سال قبل که ما چنین تشکلی را در استان نداشتیم، برای هم‌اندیشی مجبور بودیم ریش‌سفیدان مطبوعاتی را دور هم بنشانیم امسال اما با وجود خانه، پیشنهادات خانه مطبوعات را خواسته‌ی همه اهالی رسانه استان می‌دانیم و تمام تلاش خود را برای به نتیجه رساندن آن به کار می‌بندیم».

در ادامه‌ی جلسه، دبیر جشنواره گفت: « آثار به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود تا هزینه و وقت کمتری را به دنبال داشته باشد».

بتول ایزدپناه اظهار کرد: «در هر ساعتی از شبانه‌روز، امکان ارسال آثار از طریق این سایت وجود دارد». ایزدپناه ادامه داد: «بعد از ارسال آثار، کمیته‌ی محتوایی جشنواره، اثر را بررسی می‌کند».

اعلام اعضای کمیته داوری مرحله اول
دبیر جشنواره با اشاره به آیین‌نامه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، گفت: «طبق این آیین‌نامه؛ کمیته داوری مرحله اول از پنج نفر باید تشکیل شود که حتما یک یا دو نفر آنها از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات، یک نفر برگزیده‌ی جشنواره‌ی کشوری و اساتید بومی ارتباطات در این کمیته حضور داشته باشند».

ایزدپناه اعضای انتخابی این کمیته را اعلام کرد و با بیان این‌که آقایان سیدعلی میرافضلی، عباس تقی‌زاده، امین شول‌سیرجانی، مجید نعمت‌الهی و عبدالرضا شیخ‌شعاعی به این منظور برگزیده شده‌اند، افزود: « داوران این کمیته بعد از ارزیابی، آثار را برای داوری نهایی به کمیته داوری مرحله بعد که با نظر معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد انتخاب می‌شوند ارسال می‌کنند».

دبیر چهارمین جشنواره استانی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی کرمان در ادامه، گفت: «در هر بخش، سه اثر الزاما باید ارسال شود، همچنین هر نفر می‌تواند حداکثر در دو بخش شرکت کند».

وی ادامه داد: «بخش ویژه نیز شامل حوزه‌های نماز، حجاب و امر به معروف و نهی از منکر است که سه اثر فارغ از رشته‌‌های جشنواره در این موضوعات پذیرش می‌شود».

ایزدپناه تاکید کرد داوطلبان شرکت در جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از جزییات، به متن فراخوان جشنواره که روی سایت جشنواره است مراجعه کنند. 

گسترش فعالیت‌های خانه مطبوعات
در این نشست، مدیر خانه مطبوعات استان کرمان نیز با بیان این‌که برگزاری این جشنواره بدون حمایت‌های آقای فلاح، مدیر ارشاد اسلامی استان امکان‌پذیر نبود، گفت: «این جلسه آغازگر تلاش‌هایی است که خانه مطبوعات در نظر دارد برای ارتقای کیفی فعالیت‌های رسانه‌ای در استان آن را انجام بدهد».

وی با اشاره به گذشت شش ماه از فعالیت دور جدید هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان، اظهار کرد: «ما در ابتدای راه هستیم و شرایط به گونه‌ای است که انگار کاری را تازه شروع کرده‌ایم».

وی سخنان خود را با برشمردن بخشی از عملکرد خانه مطبوعات استان در دور جدید ادامه داد و اظهار کرد: «تاکنون 22 جلسه‌ی هیات مدیره و بیش از 10 مورد دیدار و نشست با مقامات و مسوولین از جمله امام جمعه محترم، استاندار محترم و شهردار محترم، فرمانده محترم انتظامی استان، مدیر کل محترم بهزیستی استان و چندین مدیر و مسوول دیگر داشته‌ایم تا توجه‌ آنها را به مسائل مطبوعات جلب کنیم».

لطیف‌کار از برگزاری دوره‌های آموزش روزنامه‌نگاری آنلاین و ایندیزاین در اسفندماه گذشته خبر داد و گفت: «خوشبختانه این دوره‌ها با استقبال خوبی روبه‌رو شد و داریم برنامه‌ریزی می‌کنیم تا دوره‌ی مقدماتی و تکمیلی آموزش روزنامه‌نگاری را در تابستان امسال داشته باشیم».


ایجاد کمیته ورزشی‌نویسان و عکاسان
مدیر خانه مطبوعات استان کرمان افزود: «این دوره‌ها صرفا به آموزش‌های متداول روزنامه‌نگاری محدود نمی‌شود بلکه مسائل بیمه، مالیات، بازاریابی، مدیریت رسانه، عکاسی و گرافیک مطبوعاتی را نیز دنبال می‌کنیم».

وی از تشکیل کمیته‌های ورزشی‌نویسان و عکاسان در خانه مطبوعات در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: «قصد داریم از این به بعد، جلساتی را با گروه‌های مختلف فعالان رسانه‌ای برگزار کنیم تا به مسائل چالش برانگیز مطبوعات وارد شویم».

وی در ادامه، به برگزاری نمایشگاه مطبوعات در آبان‌ماه سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: «این نمایشگاه در کنار ایجاد تعامل بین مطبوعاتی‌ها، می‌تواند زمینه‌ساز یک ارتباط بین مطبوعات و مردم باشد تا از نزدیک با رسانه‌ها آشنایی پیدا کنند».

لطیف‌کار گفت: «وقتی که ما وارد خانه مطبوعات شدیم، شرایط مطلوب نبود؛ امکانات ضروری در اختیار نداشتیم. تجهیز فضای سخت‌افزاری و ایجاد سایت‌ اینترنتی و سامانه‌ی پیامکی را دنبال کردیم».

وی با بیان این‌که این اقدامات قدری زمان‌بر بود، افزود: «در پی گسترش فعالیت‌های خانه مطبوعات هستیم؛ پرونده‌ی اعضا را نیز بررسی کرده و به زودی کارت خانه مطبوعات برای واجدین شرایط  و کسانی که پرونده‌ی آن‌ها کامل است صادر می‌شود».

مدیرخانه مطبوعات استان کرمان بیان کرد: «همچنین برای نام‌نویسی اعضای جدید که شرایط لازم را دارد آمادگی داریم و استقبال می‌کنیم.».

وی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی کرمان از فعالان این حوزه خواست تا به این رقابت تخصصی بپیوندند. لطیف‌کار همچنین اظهار کرد: «برگزاری این جشنواره با حمایت مالی وزارت ارشاد و برخی از شرکت‌ها و نهادهای اقتصادی استان انجام خواهد که اسامی را در زمان مقرر در پوستر جشنواره منتشر می‌کنیم». 

وی گفت: «هیات مدیره خانه مطبوعات از فعالان رسانه‌ای استان  و مدیران رسانه‌ها انتظار دارند تا ضمن حضور فعال در این جشنواره، در امر اطلاع‌رسانی برنامه‌ها، خانه مطبوعات را یاری نمایند، و به نوعی اسپانسر این جشنواره هم باشند». 

فرشید فلاح رییس ستاد برگزاری جشنواره، بتول ایزدپناه دبیر جشنواره، حسین شهابی مدیر کمیته اجرایی؛ امین شول سیرجانی؛ مدیر کمیته محتوایی و محمدرضا نژاد حیدری؛ مدیر اجرایی مراسم اختتامیه و روز خبرنگار، است. 

چهارمین جشنواره استانی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در رشته‌های خبر، گزارش خبری و غیرخبری، مصاحبه، میزگرد، مقاله، تحلیل، نقد، تفسیر، تیتر، گرافیک و صفحه‌آرایی، طنز مکتوب، طرح و کاریکاتور و عکس آثار را پذیرش می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقيف تريلر حامل 9هزار ليتر سوخت قاچاق در رفسنجان

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)