کد خبر: ۲۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
به همراه کامکارها؛
من و کامکارها هر دو کُرد هستیم و جدای از مسئله غم‌انگیزی که برای هم‌وطنان و هم‌نوعانم به‌خاطر زلزله پیش آمده و آنها درگیر سختی‌ها و گرفتاری‌های آن شده‌اند، مسئله هم‌زبانی هم مطرح است.
شهرام ناظری و گروه «کامکار» تا چند روز دیگر سرود همدلی و حمایت از بازماندگان زلزله کرمانشاه را در قلب پایتخت سر می‌دهند. شهرام ناظری، خواننده موسیقی سنتی ایران، از تمامی مردم ایران برای کمک به زلزله‌زدگان کُرد استمداد و اعلام کرد به‌زودی همراه با گروه کامکارها به نفع زلزله‌زدگان روی صحنه می‌رود.

این هنرمند پیش‌کسوت ، ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری کنسرت به نفع زلزله‌زدگان به صورت همت عالی اعلام کرد: بنا داریم بلافاصله بعد از روزهای شهادت به نفع زلزله‌زدگان کُرد به صحنه برویم و کنسرتی خیریه را که تمامی عواید آن به زلزله‌زدگان اختصاص پیدا کند برگزار کنیم. 

درحال‌حاضر در حال رایزنی برای برگزاری این کنسرت در یکی از تالارهای اصلی شهر تهران هستیم که بتوانیم به شکلی شایسته این کنسرت را برپا کنیم و منابع مالی را برای آنها جمع‌آوری کنیم».

ناظری ادامه داد: «درست است که ما نمی‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم، اما بخشی از آنها را قطعا می‌توانیم. امیدوارم که مسئولان و هنرمندان در این زمینه بیندیشند و راهکارهای خوبی برای آن پیدا کنند. من شخصا خواسته قلبی و احساس درونی‌ام که مددرساندن و همدردی با هموطنان و همزبانان خودم است،‌ بسیار علاقه‌مندم که در این زمینه با مردم کُرد همدردی کنم و برنامه‌ای را تا پیش از سی‌ام آبان که موعد برگزاری کنسرتم در کشورهای دیگر است، برگزار کنم.

طبیعتا بخشی از قطعات این کنسرت کُردی خواهد بود و ملهم از فضای زلزله‌ای که در استان کرمانشاه آمده». شوالیه آواز ایران درباره قطعات اجرائی در این برنامه گفت: «از مجموع همکاری‌های خودم و گروه کامکارها که بارها با هم به صحنه رفته‌ایم، قطعاتی را در این کنسرت خیریه اجرا خواهیم کرد. آنچه در این کنسرت برای من اهمیت دارد، نتیجه‌ای است که در پی آن خواهد آمد که من به مردم و حضور آنها امیدوارم».

او ادامه داد: من و کامکارها هر دو کُرد هستیم و جدای از مسئله غم‌انگیزی که برای هم‌وطنان و هم‌نوعانم به‌خاطر زلزله پیش آمده و آنها درگیر سختی‌ها و گرفتاری‌های آن شده‌اند، مسئله هم‌زبانی هم مطرح است.

خواننده‌ای که افتخارات جهانی بسیاری را برای موسـیقی و آواز این مرزوبـوم به ارمغان آورده، پیش از این هم چند کنسرت خیریه برای حمایت از بیماران نیازمند سرطانی استان کردستان، بیماران جذامی مهاباد و دختران حادثه‌دیده روستای «شین‌آباد» پیرانشهر برگزار کرده بود. گروه موسیقی کامکارها هم در طول این سال‌ها پیوسته در زمینه فعالیت‌های انسان‌دوستانه، از گروه‌های پیشرو بوده‌اند.

 این گروه که در سال‌های فعالیت خود نشان داده همواره دغدغه‌های اجتماعی‌ای حتی فراتر از مرزهای ایران دارد، سال گذشته به دعوت سازمان جهانی یونیسف، آثار سمفونیک «هوشنگ کامکار» را در لندن به نفع کودکان آواره سوری روی صحنه برد. حالا هنرمندانی از تبار کُرد، می‌خواهند با آواز و سازشان  با زلزله‌زدگان استان کرمانشاه ابراز همدردی کنند.

منبع: سبکه خبری فرهنگ و هنر

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)