کد خبر: ۲۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
حسینی نژاد در نشست شورای معادن استان مطرح کرد:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با تأکید بر اینکه در حوزه ایمنی معادن زغال‌سنگ با چالش مواج‌هایم، عنوان کرد: به خاطر اینکه زلزله اتفاق افتاده بود معادن زغال‌سنگ کرمان را تعطیل کردیم و باید بتوان از محل حقوق دولتی بند پ ماده 43 و ماده 9 آیین‌نامه به واحدهای زغالی در حوزه ایمنی و بخش‌های دیگر کمک دهیم.
گفتار نو / گروه اقتصاد:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با تأکید بر اینکه در حوزه ایمنی معادن زغال‌سنگ با چالش مواج‌هایم، عنوان کرد: به خاطر اینکه زلزله اتفاق افتاده بود معادن زغال‌سنگ کرمان را تعطیل کردیم و باید بتوان از محل حقوق دولتی بند پ ماده 43 و ماده 9 آیین‌نامه به واحدهای زغالی در حوزه ایمنی و بخش‌های دیگر کمک دهیم.

مهدی حسینی نژاد چهارشنبه‌شب در دومین نشست شورای معادن استان با حضور اعضای شورای عالی معادن کشور اظهار کرد: بر اساس آماری که در سال 93 از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد، 3.1 درصد از سهم تولید ناخالص کشور مربوط به کرمان و نزدیک  37 به سازمان صنعت، معدن و تجارت تعلق دارد که 15 درصد آن به صنعت، 12 درصد به معدن و 10 درصد به بخش تجارت مربوط است که در پایان برنامه ششم توسعه امیدواریم به 48 درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه سهم حوزه معدن از تولید ناخالصی کشور  39 درصد است، عنوان کرد: برنامه‌ای وجود دارد تا این سهم تا 18 درصد افزایش پیدا کند.

وی همچنین به تشریح اقدامات انجام‌شده در حوزه معدن و صنایع معدن از سوی دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: بحث این بود که بتوانیم به سمت اکتشاف جدید و تعریف پهنه‌های معدنی برویم که بر همین اساس 46 هزار کیلومترمربع استان کرمان را در قالب 25 پهنه معدنی تعریف و به بخش خصوصی واگذار کردیم و درنتیجه همین اقدام  از 4.7 درصد ذخایر اثبات‌شده در چند سال گذشته به 5.8 میلیارد تن ذخیره معدنی رسیدیم.

این مسئول ابراز کرد: خوشبختانه در تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده در استان، در تکمیل زنجیره فولاد، گندله، آهن اسفنجی و شمش برنامه‌ریزی به مرحله‌های خوبی رسیدیم و ان شاالله با 10 میلیون تن تولید شمش یکی از استان های  قطب‌های فولاد کشور در این زمینه خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: استان کرمان در حوزه کنستانتره 24.5 میلیون تولید دارد و همچنین 15 میلیون تن گندله و 3.6 تن آهن اسفنجی تولید داریم، در حوزه معدن به برداشت 63 میلیون تن مواد معدنی رسیده‌ایم، 21 درصد استخراج مواد معدنی کل کشور از استان کرمان است،   39 درصد ارزش‌افزوده دولتی و 36 از وصول حقوق دولتی کشور را استان کرمان پرداخت می‌کند و این می‌تواند یک پتانسیل و ظرفیت بسیار خوب برای کرمان باشد.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که وجود دارد به استناد تبصره‌های ذیل ماده 43 برنامه ششم، قرار بر این بود گردش مالی و حساب‌های بانکی و دفاتر مالی و شرکت‌ها و صنایع معدنی به استان کرمان منتقل شوند.

وی یادآور شد: در جلسه اول که شورای معادن استان کرمان مصوب شد تا انتقال حساب شرکت‌های بزرگ به کرمان انجام شود تا بتوان از این اتفاق به واحدهای صنعتی و معدن استان کمک کنیم.

حسینی نژاد عنوان کرد: متأسفانه یا خوشبختانه کانون زلزله استان کرمان در منطقه هجدک بود و عموماً معادن زغال‌سنگ در این راستا قرار دارند، ایمنی معادن زغال‌سنگ سه سال دنبال می‌شود و از معاون وزیر می‌خواهیم به ما در این بخش کمک دهند تا بتوانیم رونقی را در زغال استان داشته باشیم و حداقل یک پوئن مثبت برای حوزه معدنی و زغال استان در برنامه ششم داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه ایمنی معادن زغال‌سنگ با چالش مواجه ایم، عنوان کرد: به خاطر اینکه زلزله اتفاق افتاده بود معادن زغال‌سنگ کرمان را تعطیل کردیم و این‌یک نیاز برای معادن زغال‌سنگ است که بتوان از محل حقوق دولتی بند پ ماده 43 و ماده 9 آیین‌نامه به واحدهای زغالی در حوزه ایمنی و بخش‌های دیگر کمک دهیم.

به گزارش گفتار نو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان همچنین گفت: تجربه سال 83 و انفجارهایی را که در آنجا داشتیم و اکنون این کمک نیازی برای معادن زغال‌سنگ است تا با همکاری این شورا در جهت حمایت از واحدهای زغالی اقداماتی را انجام دهیم و مصوباتی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تقریباً نزدیک به 50 درصد فعالیت‌های معدنی ما در مجموعه شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو است و تقاضایی داشته باشیم تا بر اساس اساسنامه ایمیدور شرکت تهیه و تولید مواد معدنی استان کرمان را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صدور مجوزهای شن و ماسه هم اشاره کرد و گفت: صدور مجوزها از چند سال قبل بر عهده سازمان گذاشته بود که توانستیم از 310 مجوز تعداد 270 مجوز شناسنامه‌دار کنیم و خواهش کنیم بر اساس همین نشست یک فرصتی به بقیه هم داد تا بتوانیم این بخش را تعیین تکلیف کنیم.   
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)