کد خبر: ۲۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو از مناقشه بر سر عملکرد سازمان برنامه‌وبودجه استان گزارش می‌دهد
در حالی نماینده جیرفت و عنبرآباد از اختصاص نیافتن بودجه قابل‌توجه به پروژه‌های عمرانی استان کرمان به دلیل عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی و ناتوانی سازمان برنامه‌وبودجه خبر می‌دهد، رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان می‌گوید: « کرمان جزء اولین استان‌ها بود که توانست قبل از بهمن‌ماه سال گذشته صد در صد بودجه عمرانی را جذب کند و حتی یک ریال هم برگشت داده نشد.»
گفتارنو/ گروه اقتصاد: 

در حالی نماینده جیرفت و عنبرآباد از اختصاص نیافتن بودجه قابل‌توجه به پروژه‌های عمرانی استان کرمان به دلیل عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی و ناتوانی سازمان برنامه‌وبودجه خبر می‌دهد، رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان می‌گوید: « کرمان جزء اولین استان‌ها بود که توانست  قبل از بهمن‌ماه سال گذشته صد در صد بودجه عمرانی را جذب کند و حتی یک ریال هم برگشت داده نشد.»

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی رویکرد اصلی بودجه ۹۷ را نابودی مناطق محروم توصیف می‌کند و می‌گوید: اگر سازمان برنامه‌وبودجه نسبت به رفع نواقص اقدام نکند باید جوابگوی مردم باشد. 

 یحیی کمالی پور  مي‌افزاید: با نگاهی به طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نیمه تعطیل استان کرمان مشاهده می‌کنیم که نه‌تنها منابع این پروژه‌ها افزایش نیافته بلکه به صفر رسیده است و این در حالی ست که این پروژه‌ها باجان و مال مردم سروکار دارند.

کمالی پور با طرح این سؤال که «آیا مردم باید تاوان عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی استان را بدهند؟» با یادآوری تماس اخیر خود با رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، می‌گوید: رئیس این دستگاه عنوان کرد چون دستگاه‌های اجرایی نتوانستند در سال گذشته هزینه‌های عمرانی را جذب کنند بنابراین برای طرح‌های استان‌های محروم اعتباری در نظر نگرفتیم.

وی بابیان اینکه در بودجه سال 96، 50 میلیارد تومان برای توسعه ریلی جنوب استان کرمان و اتصال به شبکه سرتاسری کشور در نظر گرفته شد، گفت: متأسفانه در لایحه بودجه 97 تنها یک میلیارد تومان لحاظ شده که این اقدام توهین به مردم جنوب استان کرمان است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: می‌طلبد وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه‌وبودجه، پیش از اینکه بودجه 97 در کمیسیون‌های تخصصی به تصویب برسد و به صحن علنی مجلس ارائه شود هر چه سریع نواقص را برطرف کنند در غیر این صورت باید جوابگوی مردم باشند و تبعات سوء این موضوع را بر عهده بگیرند.

اما رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نظری متفاوت باکمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دارد.

 به گزارش گفتار نو، جعفر رودری صبح امروز در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار گفتارنو در این خصوص ، عنوان کرد: این موضوع مطرح‌شده که به آن اشاره شد در خصوص اسناد خزانه بوده که بر اساس آن  سال گذشته فرصتی را تا بهمن‌ماه برای جذب آن گذاشته بودند.

وی تصریح کرد: استان کرمان جزء اولین استان‌ها و تنها استانی بود که توانست  قبل از بهمن‌ماه صد در صد آن را جذب کند و حتی یک ریال هم برگشت داده نشد.
وی ادامه داد: در خصوص این جذب  استان‌هایی بودند که بحث اسناد خزانه را شاید به این دلیل که اولین سال بود و با سازوکار موضوع آشنایی نداشتند نتوانستند به‌صورت کامل جذب کنند.

رودری گفت: این ناآشنایی شاید باعث شد یکسری از اعتبارات در استان‌های کشور برگشت بخورد اما برای استان کرمان این موضوع مصداق ندارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

درخشش ورزشکاران کرمانی با 3 عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)