کد خبر: ۲۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست عمومی شورای شهر مطرح شد
حسین چناریان با تائید عدد بدهی شهرداری در جلسات قبل که توسط موسوی سرپرست شهرداری اعلام‌شده بود خاطرنشان کرد: بدهی شهرداری کرمان حدود همان 350 میلیارد تومان است که در قبل هم اعلام شد.
گفتارنو/ گروه شهر:

حسین چناریان با تائید عدد بدهی شهرداری در جلسات قبل که توسط موسوی سرپرست شهرداری اعلام‌شده بود خاطرنشان کرد: بدهی شهرداری کرمان حدود همان 350 میلیارد تومان است که در قبل هم اعلام شد.
رئیس کمیسیون بودجه و ایجاد منابع پایدار در تشریح آخرین وضعیت‌های مالی شهرداری کرمان عنوان کرد: بعد از آغاز به کار شهردار کرمان با توجه به شرایط مالی شهرداری خواسته شد با توجه به حرف‌وحدیث‌هایی که در خصوص اعلام بدهی شهرداری درگذشته بود، گزارش دقیق و شفافی در خصوص میزان بدهی شهرداری کرمان ارائه شود.

حسین چناریان با تائید عدد بدهی شهرداری در جلسات قبل که توسط موسوی سرپرست شهرداری اعلام‌شده بود خاطرنشان کرد: بدهی شهرداری کرمان حدود همان 350 میلیارد تومان است که در قبل هم اعلام شد.
چناریان بدهی شهرداری را 242 میلیارد و 648 میلیون تومان در 13 سرفصل اعلام کرد و افزود 20 میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران و همچنین اسناد خزانه دریافتی از دستگاه‌های دولتی هم وجود دارد که با این عدد جمع می‌شود.
چناریان گفت: نشست و جلسه‌ای با پلیس هم در خصوص همکاری با شهرداری داشتیم که در خصوص عوارض هم اعلام آمادگی کرده‌اند.
رئیس شورای شهر افزود: با توجه به شرایط موجود شهرداری پیشنهاد اخذ تسهیلات از بانک برای بهبود شرایط فعلی شده است که برای بررسی دقیق‌تر شرایط استفاده از تسهیلات جلسه‌ای در تهران با حضور استاندار برگزار و با بانک‌های عامل وارد مذاکره می‌شویم.
محمد فرشاد توضیح داد: بدهی تعهد شده شهرداری غیر از بدهی‌هایی است که تا پایان سال به وجود می‌آید و آنچه صورت‌وضعیت شده حدود 350 میلیارد تومان هست.
فرشاد بیان کرد: استاندار کرمان با بانک ملی صحبت کرده بودند که قرار بود خط اعتباری بگذارند تا بخشی از تعهدات شهرداری حل شود و سه‌شنبه جلسه‌ای با بانک ملی برگزار و شرایط بررسی می‌شود که اگر به توافق برسیم تسهیلات دریافت می‌گردد و به نظر می‌آید راه چاره دیگری نداریم.

دولت به شهرداری پول نمی‌دهد
شهردار کرمان گفت: 350 میلیارد تومان کل بدهی شهرداری است که قرارگاه خاتم بخشی از این بدهی است؛ یعنی اگر قرارگاه خاتم 100 میلیارد تومان طلب کار باشد 50 میلیارد تومان آن زمین است و 50 میلیارد تومان آن باید نقدی پرداخت شود.
عالم زاده افزود: 20 میلیارد تومان از این بدهی نیز کارهای انجام‌شده در شهرداری بدون قرارداد است که باید تعیین تکلیف شود. او این را هم اضافه کرد: برخی از این بدهی‌ها، بدهی‌های 4- 5 سال مانده است.
عالم زاده خاطرنشان کرد: شهرداری کرمان حدود 2700 کارکنان مستقیم و 2 هزار نفر از طریق شرکت‌ها دارد و شرکت‌ها موظف هستند حتی در صورت پرداخت نشدن پول از سوی شهرداری تا دو ماه حقوق کارکنان خود را پرداخت کنند.
او ادامه داد: شهرداری 6 ماه حقوق کارکنان شرکتی را پرداخت نکرده است که البته شرکت‌ها موظف بوده‌اند 2 ماه حقوق این افراد را بپردازند؛ یعنی حداقل 4 ماه دریافتی نداشته‌اند که وضعیت بسیار بدی است. تمام تلاشمان این است که هم‌زمانی پرداخت‌ها را داشته باشیم.
عالم زاده افزود: ماهیانه 16 میلیارد تومان برای حقوق کارکنان اعم از قراردادی و شرکتی نیاز داریم و این عدد شامل بیمه و مالیات هم می‌شود. اکنون هم پرداخت 4 میلیارد تومان به‌صورت ماهیانه به خاتم‌الانبیا و پرداخت یک میلیارد تومان بابت ضمانت‌نامه‌ها و بیمه، یک میلیارد و 100 میلیون بدهی به بانک تا پایان سال داریم و درمجموع تا پایان سال 25 میلیارد تومان ماهانه برای حفظ شرایط موجود نیاز داریم.
وی تأکید کرد: این ذهنیت ایجادشده و همه فکر می‌کنند دولت به شهرداری‌ها پول می‌دهد و درواقع این‌گونه نیست.
در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی و بانوان با اشاره به نشست مشترک این کمیسیون با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان وی، خاطرنشان کرد: انجام برنامه‌های فاخر، خانه هنرمندان و برگزاری همایش‌ها موردبررسی قرار گرفت که همکاری شورای شهر و شهرداری را می‌طلبد.

زهرا ایران‌منش همچنین به دیدار این کمیسیون با حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اشاره کرد و گفت: دهه فجر به‌زودی فرامی‌رسد و باید همچون گذشته برنامه‌های مختلف و جشن‌ها اجرا گردد و لازم است برنامه‌های مشارکتی در این خصوص پیشگیری شوند.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی و رئیس کمیسیون حقوقی و حاشیه‌نشینی هم به ارائه گزارشی از نشست‌های کمیسیون خود پرداختند.
چالشی به نام آسانسور
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر با اشاره به جلسه این کمیسیون با انجمن آسانسور و پله‌برقی عنوان کرد: مدت‌ها بحث تایید آسانسور از سوی اداره استاندارد به طول می‌انجامد و مشکلاتی را به وجود آورده است. امروز ناامنی و عدم ایمنی آسانسورها مطرح است و تضمین برای امنیت آسانسورها وجود ندارد.
محمدجواد کامیاب با تأکید بر اینکه به ایمنی آسانسورها توجه بیشتر شود، افزود: پیشنهاد انجمن آسانسور و پله‌برقی این بود که آمادگی داریم آسانسورهای سطح شهر را به‌صورت رایگان بازدید و آسانسورهای خطرساز شناسایی شوند.
وی همچنین به پل سیدی اشاره کرد و گفت: نامه‌ای از دفتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در این خصوص داشتیم و پاسخ ما این بود که موضوع ساخت پل سیدی پیگیری و در حال انجام است و ساخت این پل باید مدنظر شهردار قرار گیرد.

آلودگی هوا در کرمان جدی گرفته شود
عضو شورای شهر هم در نشست امروز عنوان کرد: مسئله آلودگی هوا گریبان گیر اکثر شهرهای بزرگ‌شده است و در کرمان هم اوضاع نا به سامان است و آلودگی در هوای کرمان هم وجود دارد.
علی‌اکبر مشرفی بیان کرد: لازم است شورای شهر یک کمیسیون در این رابطه تشکیل دهد تا در این زمینه کاری انجام گیرد ضمن اینکه ماشین‌هایی بدون معافیت فنی هم در سطح شهر تردد می‌کنند و همچنین زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی در اطراف جاده جوپار مشکلاتی به وجود آورده است.

مشرفی به آسفالت معابر سطح شهر هم اشاره کرد و ادامه داد: آسفالت معابر از نیاز شهر کرمان و خواسته مردم است، فکر می‌کنم فاینانس آسفالت که دو سال در مورد آن صحبت می‌شود و اجرایی نمی‌شود می‌تواند گره این مشکل را باز کند و آسفالت قابل قبولی را در سطح شهر داشته باشیم.

فرشاد در پاسخ به پیشنهاد مشرفی مبنی بر فاینانس آسفالت با تائید این پیشنهاد اظهار کرد: پیشنهاد من این است که در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل یک کمیته تخصصی برای این دو موضوع آلودگی هوا و ساماندهی ابتدای بلوار جمهوری و همچنین ایجاد پایانه و آلودگی هوا ایجاد شود.
مهران عالم زاده گفت: اعتقاددارم همه این موضوعات به محیط‌زیست برمی‌گردد و همین نخاله‌های ساختمانی هم مربوط به محیط‌زیست است که باید در قالب محیط‌زیست دنبال شوند و درنهایت تشکیل کمیته محیط‌زیست برای پیشگیری از این موضوعات مؤثر است.

محیط‌زیست حکم توقف کارخانه آسفالت شهرداری را گرفته است
وی اضافه کرد: کارخانه آسفالت شهرداری سه ماه تعطیل‌شده و محیط‌زیست هم حکم توقف آن را گرفته است که کارخانه باید برای گازهای خروجی پالایه‌هایی نصب شود و این کار بار مالی زیادی دارد،4 ماه کارخانه تعطیل آسفالت تعطیل است ضمن اینکه کارخانه به تعهدات خود عمل‌نکرده و قیر به کارخانه نمی‌فروشند.

علی خدادادی رئیس گروه خدمات شهری، بهداشت و محیط‌زیست شورای هم در ادامه این نشست گفت: با آغاز به کار شورای پنجم نه‌تنها کارخانه آسفالت بلکه سازمان عمران شهرداری تعطیل شد و باید بحث آسفالت که از خواسته‌های مردم است را جدی‌تر بگیریم.

برچسب ها: شورای شهر کرمان
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
زمین ها هم باید زمین هایی رو به رشد قیمتی باشند یا قابلیت بالائی در رشد شهری داشته باشند . بخشی در تملک بنیاد علوی و مانده اش هم در ادامه خاتم. پیروز باشید .
سلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
0
واقعا برای شهر کرمان متاسفم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)