کد خبر: ۲۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
خطیبان جمعه استان در خطبه های خود چه گفتند
در خطبه های نمازجمعه این هفته توجه خطیبان جمعه متوجه انقلاب اسلامی ایران و ویژگی هایش بود. البته به تلاش های همافران و پیوستن آن ها به جبهه انقلاب هم توجه شد. به گزارش گفتارنو, پرداختن به سفر رییس جمهور و هیات همراه به استان کرمان از بخش های عمده ی خطبه های استان بود که می خوانید.
در خطبه های نمازجمعه این هفته توجه خطیبان جمعه متوجه انقلاب اسلامی ایران و ویژگی هایش بود. البته به تلاش های همافران و پیوستن آن ها به جبهه انقلاب هم توجه شد. به گزارش گفتارنو, پرداختن به سفر رییس جمهور و هیات همراه به استان کرمان از بخش های عمده ی خطبه های استان بود که می خوانید.  

نام شهرستان

نام خطیب

چکیده خطبه

کرمان

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی

جایی که حرف روسای شما برخلاف حرف خدا است سخنان آنها را نپذیرید.

همه مسوولان مواظب باشید خط قرمزهای اسلام و نظام را حفظ کنید و از آن عدول نداشته باشند.

سه اصل استعمارستیزی، استکبارستیزی و استبدادستیزی در منظومه فکری امام وجود داشت

بم

حجت الاسلام دانشی

دغدغه مردم عزیزمان در این منطقه تک محصولی بودن شهرستان بم است و از جمله دغدغه های بم این است که علارغم گذشت ۱۴ سال از زلزله مشاهده می کنیم که هنوز مشکلاتی وجود دارد و باقی مانده و مشکلاتی که در این منطقه در اثر زلزله وجود دارد با این اعتبارات قطره چکانی حل نمی شود پس بگویید در این چند سالی که از دولت شما باقی مانده است می خواهید چه کار کنید.

با توجه به رقم بالای ارزش افزوده صنایع ارگ جدید، روز گذشته در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد عرض کردم که در این زمینه نه باید سیخ بسوزد و نه کباب لذا از این میزان گسترده مالیات و عوارضی که چند هزار میلیارد تومانی است بخشی را برای مردم همین منطقه اختصاص دهید.

رئیس جمهور کشورمان در سفرشان به استان کرمان اظهار داشتند و که هیچکس به جز ملت خودمان دلسوز ما نیست، این همان فرمایشی است که امام سی سال پیش فرمود و خلف صالح ایشان هم سالها بر آن تاکید کردند اما مذاکرات توسط تیم مذاکره کننده چگونه انجام شد؟ و متاسفانه اکنون مشاهده می شود آنجا که توصیه های مقام معظم رهبری در مذاکرات مورد توجه قرار نگرفت دچار خسارت شدیم.

کهنوج

جت الاسلام اکبر افشارمنش

با بیان مشکلات یک مسأله و نتیجه گیری و پیگیری مشکلات تا اینکه حل شوند مسأله دیگری است که امیدواریم این سفر نتایجی برای جنوب استان خصوصا شهرستان کهنوج هم داشته باشد.

مشکلات عمده را مسئولین و نماینده محترم بیان کردند از جمله: کاهش تعرفه برق، تعیین تکلیف اسناد کشاورزی مردم،حل مشکلات آب تیتانیوم که قریب یکسال است در مورد این پروژه نیاز است که آب آن تعیین تکلیف شود که اقدامی صورت نگرفته است.

مشکلات آموزش و پرورشی،تعیین تکلیف چاه های کشاورزی از دیگر مشکلات است.

رودبارجنوب

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی

هویت و خواسته های مردم ما با انقلاب های اخیر دنیا تفاوت اساسی دارد.

مردم سالاری دینی یعنی انتخاب تمام مسئولین کشور توسط مردم که انقلاب ما به خود می بالد که باعث تحقق این امر شده است.

ریگان

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی

در تمام استان همه وزرا به شهرستان ها تشریف بردند و از نزدیک با مردم دیدار و ملاقات کردند تا در صدد رفع مشکلات مردم برآیند، مردم شهرستان ریگان نزدیک به یک هفته منتظر نمایندگان و وزرای دولت بودند که با کنسل شدن سفر وزیر آموزش و پرورش و وزیر اقتصاد و در آخر هم به جهت اینکه خالی از انگیزه نباشد این سفر، رئیس صندوق کار آفرینی امید آمدند که هیچ دیدار و ملاقاتی با مردم محقق نشد.

آقای رئیس جمهور نگاه تبعیض آمیزی که از استان تا پایتخت به این شهرستان محروم می شود امروز مردم به وضوح نظاره گر و تماشاگر آن هستند. آقای رییس‌جمهور اگر جنابعالی و وزرای شما به این شهرستان تشریف نیاوردید این صدای مردم ریگان است لطفاً بشنوید مردم چند خواسته دارند؛ مسیر راه ها و جاده های این شهرستان نیاز به ترمیم و بازسازی و دو بانده شدن دارد برخی از این نقاط حادثه خیز است.

فرزندان ما از مدارس فرسوده و غیر قابل استفاده و فضای نا مناسب آموزشی و مدیریتی رنج می برند. ریزگردها و طوفان های شن مشکلات تنفسی برای مردم این شهرستان و کودکان ایجاد کرده است. نزدیک به چهار سال است که فرزندان این خطه در مدارس مشارکتی مشغول به تدریس هستند که هم باید از ظرفیت آنها برای جذب استفاده شود و هم حقوق معوقه ۸ماهه آنها پرداخت شود که اگر این امر محقق شود نیازی به نیروی غیر بومی که بعد از چند سال منطقه را ترک می کنند را شاهد نخواهیم بود.

آسمینون

حجت الاسلام رضا احمدی نیک

مردم از اختلاس ،ارتشاء ، حقوق نجومی، بی عدالتی و وجود تبعیض خسته می شوند و مسئولین باید تلاش کنند این مسائل را حل نمایند .

از حسن توجه رئیس جمهور محترم که جوان ترین عضو کابینه را روانه منطقه نمود متشکریم .موارد و مشکلاتی به صورت مکتوب و بخشی از مشکلات هم به صورت شفاهی به عرض ایشان رسیده شد که امید است به طور ویژه پیگیری نمایند و قدمشان مایه خیر و برکت برای منطقه ما باشد و از زحمات مسئولین که شرایط را برای حضور وزیر ارتباطات فراهم آورد قدردانی می کنم.

سیرجان

حجه الاسلام سیدمحمود حسینی

گروههای تروریستی و داعش به دست آمریکا به وجود آمد و تقویت شد و ظلم و جنایات بی شمار کرد و در نهایت همین داعش توسط نیروهای مردمی چند کشور مسلمان همانند افغانستان ، پاکستان و دیگردلاورمردان مسلمان از پای درآمد و نابود شد و امروز رئیس جمهور آمریکا می گوید داعش را ما از بین بردیم.

در شهرستان سیرجان طرح های بزرگی با حضور ریاست جمهور افتتاح شد که باید مزایای اشتغال و پیشرفت برای مردم داشته باشد .

رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور

در واقع سنگر و خاکریز اصلی انقلاب و نظام ما هستند و سرمایه اجتماعی و جامعه ما محسوب می شوند جوانان و نوجوانان به این مساجد روی آورند و کارها و عبادات خود را به مساجد ببرید.

بردسیر

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم

امروز هرکس در هر مسئولیتی قرار دارد به برکت خون شهداست.

بنا به فرموده مقام معظم رهبری هدفهای انقلاب همان چیزی است که در آغاز انقلاب ترسیم شده و با فطرت مردم هماهنگ بوده وگرنه دل میلیونها نفر را به یک سمت متوجه کردن کار عادی و ساده ای نیست.

جیرفت

حجت الا سلام رضا سعادت فر

دبیات انقلابی، آمریکا و استکبار را لگد مال می کند لذا خط فکری انقلابی باید ترویج پیدا کند.

جنوب استان کرمان با توجه به شرایط خود نیازمند طرح های صنعتی بزرگ است که امیدواریم این مهم محقق شود.


آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)