کد خبر: ۲۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
خطیبان جمعه استان چه گفتند؟
پرداختن به مصادیق ارتجاع، انتقاد از اشرافی‌گری و لزوم توجه به طبقات ضعیف جامعه از محورهای خطبه‌های جمعه استان در هفته ای که گذشت بود. به گزارش گفتارنو، انتقاد از عملکرد حکام عربستان و مخالفت با مذاکره در خصوص مباحث موشکی از دیگر بخش‌های خطبه های جمعه استان بود. همچنین توجه به روز درختکاری و لزوم نیکوکاری با توجه به روز کمیته امداد از دیگر مسایل مطرح شده در خطبه‌های استان بود.
پرداختن به مصادیق ارتجاع، انتقاد از اشرافی‌گری و لزوم توجه به طبقات ضعیف جامعه از محورهای خطبه‌های جمعه استان در هفته ای که گذشت بود. 
به گزارش گفتارنو، انتقاد از عملکرد حکام عربستان و مخالفت با مذاکره در خصوص مباحث موشکی از دیگر بخش‌های خطبه های جمعه استان بود. همچنین توجه به روز درختکاری و لزوم نیکوکاری با توجه به روز کمیته امداد از دیگر مسایل مطرح شده در خطبه‌های استان بود. 

نام شهرستان

نام خطیب

چکیده خطبه

کرمان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی

بعضی ظلم‌ها بدون مجازات نمی‌مانند . ظلم به هم‌نوع، همکار، همراه و غیره از جمله این ظلم‌ها است و قصاص در برابر این نوع ظلم بسیار شدید است. اگر عده‌ای سیاهی لشکر ظلم نشوند و ظالم را همراهی نکنند ظالم به تنهایی نمی‌تواند ظلم کند و از این بدتر کسانی هستند که از ظلم دیگران خوشحال و راضی هستند.

ریزش‌ها همیشه و برای همه انقلاب‌ها بوده و این یکی دیگر از آسیب‌های انقلاب است. اما باید بدانیم که در برابر ریزش‌ها، رویش‌ها است.

مبارزه جدی با فقر و فساد و تبعیض باید جدی گرفته شود

سیرجان

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی

رژیم آل‌سعود آنقدر خود را باخته که دیوانه‌وار به برکناری سران نظامی خود دست می‌زند و این نشان از شکست بازیگری‌اش براساس سیاست‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

همه مردم باید به فکر رفع مشکلات قشر ضعیف باشند و این سنت و دستور دین است که نباید فراموش شود.

رفسنجان

حجت الاسلام رمضانی پور

روز گذشته جمعی از خانم ها به تماشای ورزش سرخابی ها رفتند این کارها گرفتاری ها را چند برابر می کند مگر اسلام مجاز می داند که زن در هر محیطی حاضر شود نامه ۳۱ نهج البلاغه مطالعه کنید ببینید امیر المومنین در قسمت اخر این نامه نسبت به خانم های بزرگوار چه حد و مرزی را قائل شدند.

ویژه خورها باید کنار بروند و از دید ما پنهان شوند مسئولان خودشان را فاصله دهند از اینگونه افراد اغنیای که کار خیر می کنند قدمشان بر چشم ما اما برخی اغنیا مترف هستند نبایددر بدنه دولت و سیستم های بانکی سینه سپر کنند و پیشتر از محرومین باشند.

مسئولان و مدعیان اقتصادی اول فساد اقتصادی را ازخود و اطرافیان دور سازند با مردم صادق باشید از امید بیجا دادن پرهیز کنیم تا مردم به ما بدبین نشوند.

بردسیر

حجت الاسلام والمسلمین تارم

هدف از نامگذاری هر سال به یک نام توسط رهبری، ایجاد دستاوردهای ملموس و عینی برای مردم است نه فقط برگزاری چند همایش و سمینار و نصب چند پلاکارد و شعار.

مسئولان در پایان سال گزارشی از موفقیتها یا عدم موفقیتهایشان در طرحهای اقتصاد مقاومتی به مردم ارائه بدهند.

دخل و تصرف در منابع طبیعی چه برای سودجویی و چه از روی سهل انگاری باشد، از نظر شرعی گناه و در منظر قانون جرم محسوب شده و با متخلفان برخورد جدی می شود.

کهنوج

حجت الاسلام اکبر افشارمنش

از موارد ارتجاع، حرکت به سمت اشرافی گری و دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعقان و قشرهای ضعیف و تکیه و اعتقاد به خارجی ها به جای تکیه به مردم و روی کار بردن آدم های باسابقه انقلابی اما عوض شدن خط و راه انقلاب است.

نست به سطح۴۰هزار هکتاری زیر کشت گوجه در شهرستان کهنوج و رودبار هشدار دادند که در آینده ممکن است بحران فروش محصول به وجود آید.

آسمینون

حجت الاسلام رضا احمدی نیک

آنچه که مردم از آن ناراحت و گله مند هستند مسئله فساد ،ظلم،تبعیض و عدم شفاف سازی برخی مسئولان است که امیدوارم آحاد مردم به ویژه مسئولین محترم فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند .

از مدیر کل صدا و سیمای استان کرمان گلایه مندیم. بی توجهی به گویش محلی جنوب کرمان که قریب به یک میلیون نفر جمعیت دارد توهین به مردم جنوب استان است لذا انتظار است به این دغدغه به حق مردم ، خواص،نخبگان ، فرهنگیان و جوانان جنوب استان توجه ویژه ای داشته باشند.

رودبار جنوب

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی

هیچ سلاح و نیروی نظامی نداشت ولی پایه های حکومت معاویه در شام را سست کرده بود و آنها با هیچ زر ، زور،تهدید و تطمیع نتوانستند او را از صراط مستقیم منحرف کنند و همه این ها به خاطر فهم و بصیرت دینی جناب ابوذر بود.

همانطور که ایام عید برای خود و فرزندان خود لباس نو خرید میکنیم برای بچه های بینیم و محروم هم لباس و وسایل عیدی بخریم.

ریگان

حجت‌الاسلام علی رنجبرماهانی

نظام اسلامی به همه اقوام و مذاهب و فرق اسلامی که به صورت مسالمت‌آمیز با حفظ شئون اسلامی و حفظ خطوط قرمز در این نظام زندگی می‌کنند، احترام می‌گذارد و اگر کسانی بخواهند آلت دست استکبار شوند و این امنیت پایدار را که از خوان هزاران شهید به دست آمده، زیر سوال ببرند به شدت نظام اسلامی با آنها برخورد خواهد کرد.

امروز دیده‌بان این نظام رهبری معظم انقلاب و قانون اساسی هم نقشه راه است. عده‌ای امروز می‌خواهند در این کشور بدون دیده‌بان و نقشه راه حرکت کنند که به بیراه می‌روند و عاقبتی مانند بنی صدر در انتظار آنهاست.

آن کسی که نامه سرگشاده به رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی می‌زند و می‌گوید انتخابات قبل از موعد و آزاد و بدون نظارت شورای نگهبان باشد و درخواست آزادی زندانیان معترض یعنی فتنه‌گران را دارد، خلاف قانون اساسی و خلاف ادب است.

انار

حجت‌الاسلام حسن منتظری

مسؤولان کشور در موضوع سلاح‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران هوشیار باشند و در دام فریب آمریکای جنایتکار و هم‌پیمانان قرار نگیرند.

بهبود وضع اقتصادی و ایجاد صنایع مختلف و استفاده از سرمایه عظیم مردمی، علاوه بر ایجاد اشتغال برای صدها جوان، شهرستان انار از تک محصولی و رکود نجات می‌دهد.

بافت

حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده

برخورد با بی‌عدالتی و فساد در هر دستگاه یا از هر ناحیه‌ای باید صورت گیرد، این مسئله سابقه انقلابی و آقازاده بودن، نمی‌شناسد، چرا که در غیر این صورت فساد و بی‌عدالتی گسترش می‌یابد.

اعتماد و اتکا به بیگانه به جای نگاه به درون و سرمایه داخلی تفکر ارتجاعی است، چشم بستن به سرمایه‌های ملی، تعطیلی کارخانه، باز کردن درواز‌ه‌های کشور به روی واردات بی‌رویه و عجیب، تفکر ارتجاعی است. اشرافی‌گری و غارت بیت‌المال در قالب حقوق‌های نجومی، بی‌توجهی به سرنوشت مردم، سوء استفاده از موقعیت شغلی، علامت‌ها و نشانه‌های ارتجاع است.


آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)