کد خبر: ۲۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
وی عنوان داشت: سهم افاغنه و اتباع خارجی در استان کرمان حدود ۱۶۰ هزار نفر است که مشغول کارند و این جای نگرانی دارد همچنین مشارکت خانم‌ها در اقتصاد استان ۹.۹ درصد می‌باشد که ۲.۵ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.
گفتارنو/ گروه اقتصاد: 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۰۰ هزار شغل به واسطه کشاورزی در استان کرمان وجود دارد و در حفظ اشتغال در این زمینه کوشید که باید با تغییر الگوی کشت و آبیاری این اشتغال را حفظ کرد.

به گزارش گفتار نو، نصرالله بازوند در دوازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان اظهار داشت: امروز روز خاصی است به جهت این که تجلیل می‌کنیم از کسانی که کارآفرین هستند و ایجاد اشتغال می‌کنند.

وی افزود: در این برهه سخت که کشور در گیر آن است کارآفرینان با ایجاد اشتغال از بیکاری جوانان جلوگیری می‌کنند و قطعا موانعی هم بر سر راه خود دارند که مسئولین امر بانک‌ها، کارگران، تولیدکنندگان و سازمان‌ها باید این موانع را برطرف کنند.

بازوند گفت: دولت دوازدهم یک برنامه‌ریزی اقتصادی برای کشور داشته و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی همچنین برنامه‌های منسجمی در ۹ بند به مجلس ارائه دادند اما بعد از تحریم جدید این برنامه‌ها بر اساس تنظیم جدید برای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال تقدیم دولت گردید.

وی تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت خلاقیت و نوآوری و استعدادهای بالقوه انسانی در حوزه کارآفرینی بسیار حائز اهمیت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: کشف استعدادهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و ایجاد رابطه‌ای بین استعدادهای انسانی، محیطی و جغرافیایی در حوزه کارآفرینی بسیار مهم است.

بازوند گفت: کارآفرینان مهمترین رکن ایجاد اشتغال در کشور هستند که با وجود مشکلات و موانعی مثل نبود فرهنگ نوآوری را حمایت می‌کنند که کارشان باید توسط ائمه جمعه فرهنگ‌سازی و اصحاب رسانه حمایت شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: نبود تعلق سازمانی و کاهش ضریب مسئولیت پذیری در جامعه باعث شده تا هر وقت بحث پرداخت تسهیلات مطرح شود گروهی سودجو که خلاق و کارآفرین نیستند این مقوله را تحت الشعاع قرار دهند.

وی افزود: تسهیلات به افراد واقعی نمی‌رسد و اگر کارآفرینی یک بار در اجرای پروژه‌ای موفق نباشد برای بار دوم حمایت نمی‌شود.
بازوند تصریح کرد: عدم تعادل و ارتباط بین پروژه‌ها و طرح‌های استراتژیک منطقه‌ای از مشکلات حوزه اشتغال است.

وی ادامه داد: صرف نکردن زمان و انرژی کافی برای رفع موانع کارآفرینان، نبود دانش حرفه‌ای و مهارت یکی از مشکلات موجود در جامعه است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: جهت رفع مشکلات موجود سه رویکرد ارائه و توسط کارشناسان استانی مورد ارزیابی واقع شده است.

وی افزود: بحران آب و تنش کم آبی در استان کرمان مسئله اساسی است ۳۰۰ هزار شغل به واسطه کشاورزی در استان کرمان وجود دارد و در حفظ اشتغال در این زمینه کوشید که باید با تغییر الگوی کشت و آبیاری این اشتغال را حفظ کرد.

بازوند یادآور شد: جذب فارغ‌التحصیلان کشاورزی مرتبط با این حوزه می‌تواند منجر به افزایش کارایی در این خصوص شود.
وی افزود: در بخش صنعت نیز مداخله در ارتقا بهره‌برداری استان و آموزش‌های لازم در این زمینه تاثیر گذار است از جمله ورود به عرصه طراحی جواهر و گسترش سنگ‌های تزیینی در استان می‌باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: توسعه گردشگری از عوامل پیشرفت در حوزه خدمات است. زیرا ما نیاز داریم گردشگری را به سبک دانشگاهی و فنی به روز رسانی کنیم در این رابطه باید به سمت بوم‌گرایی پیش رویم و راهنمای گردشگری در این خصوص حرف اول را می‌زند.

بازوند تصریح کرد: در حال حاضر در استان کرمان ۳۲ رسته حدود ۴۵۰ هزار شغل را به خود اختصاص داده و ۱۰ رسته جدید در کرمان شناسایی کرده‌ایم که با کمک کارشناسان در آینده ۷۰ هزار شغل جدید به صورت مستقیم ایجاد می‌کنیم.

وی افزود: گردشگردی و صنایع دستی، ساخت و بهره‌وری گلخانه‌ها، تولید نرم‌افزار و خدمات، تولید و فرآوری گیاهان دارویی و بهداشتی، تولید و فرآوری پسته، تولید فرآوری خرما، حمل و نقل و ترانزیت، تولید و فرآوری گردو، قالیبافی و سنگ‌های تزئینی از جمله مواردی هستند که در آینده باعث به وجود آمدن ۷۰ هزار شغل در استان می‌شوند.
بازوند گفت: مشکلات، محدودیت‌ها، اشتغال و اقتصاد استان کرمان وابسته به منابع طبیعی است و کمتر به منابع انسانی محدود می‌شود.
وی عنوان داشت: سهم افاغنه و اتباع خارجی در استان کرمان حدود ۱۶۰ هزار نفر است که مشغول کارند و این جای نگرانی دارد همچنین مشارکت خانم‌ها در اقتصاد استان ۹.۹ درصد می‌باشد که ۲.۵ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عدم تناسب آموزش عالی با اشتغال اشاره کرد و یادآور شد: ۴۰ رصد از دانشجویان استان کرمان در رشته علوم انسانی هستند که متاسفانه بالاترین میزان بیکاری در این رشته را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: ۳۰ درصد از اشتغال استان کرمان در رشته‌های فنی و مهندسی است اما از کیفیت آموزشی پایینی برخوردار هستند و تنها ۶ درصد تحصیلکرده‌ها در رشته کشاورزی وجود دارد که از این میزان ۸۰ درصد بیکار هستند چون رشته آن‌ها متناسب با کشاورزی نیست.

بازوند گفت: از مسئولین می‌خواهم جامعه تولید را حمایت کنند و راه نجات ما حمایت از تولید و کارآفرینان است که اگر این مهم حاصل نشود مشکلات جدی برای جامعه به وجود می‌آید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)