کد خبر: ۲۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست معاونت سیاسی استانداری:
توقف فعالیت سراسری کامیون داران و شایعاتی مبنی بر گران شدن قیمت نفت سفید و بنزین شامگاه (یکشنبه) و صبح دوشنبه موجب شلوغی در جایگاه های عرضه فراورده های نفتی و صف های کیلومتری در کرمان شده است.
توقف فعالیت سراسری کامیون داران و شایعاتی مبنی بر گران شدن قیمت نفت سفید و بنزین شامگاه (یکشنبه)  و صبح دوشنبه موجب شلوغی در جایگاه های عرضه فراورده های نفتی و صف های کیلومتری در کرمان شده است.

به گزارش ایرنا، توقف فعالیت سراسری نفتکش ها و کامیون داران در راستای مطالبات صنفی و افزایش نرخ کرایه بارها و گرانی لوازم یدکی از جمله لاستیک عنوان شده است.

اعتصاب کامیون داران همچنین موجب کمبود سوخت در بسیاری از جایگاه های فراورده های نفتی منطقه کرمان شده است و مردم همچنان در صف های عریض و طویل این جایگاه ها باقی مانده اند.

برخی از شایعات منتشر شده در فضای مجازی در مورد افزایش نرخ حامل های انرژی، نیز ضمن تشویش افکار عمومی روند سوخت رسانی را در شهر کرمان کند کرده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل جاده ای استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شلوغی صف های جایگاه های عرضه سوخت این استان به علت توقف برخی از نفتکش ها و حاضر نشدن برای سوخت رسانی بوده است.

مهدی صیفوری افزود: دیگر کامیون داران تجاری زیر مجموعه این اداره کل هیچ گونه توقفی طی روزهای گذشته در استان کرمان نداشتند.

مدیر اجرایی پایانه بار کرمان نیز به ایرنا گفت: کاهش میزان بارگیری نفتکش ها به علت برخی از مطالبات صنفی و افزایش نرخ کرایه بارها بوده که موجب کاهش بارگیری ها شده است زیرا تعدادی از کامیون داران برای بارگیری مراجعه نکردند.

علیرضا هژبرزاده افزود: به جز خودداری از حمل بار توسط برخی از نفتکش ها مابقی کامیون داران تجاری در محل کار خود حاضر هستند.

مشکلی در تأمین سوخت استان کرمان وجود ندارد

از سوی دیگر سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان با بیان "در استان کرمان مشکلی در تأمین سوخت در استان نداریم" گفت: اطلاع‌رسانی غیرواقعی در فضای مجازی و کوتاهی عده‌ای در ناوگان حمل سوخت سبب ایجاد صفوف طولانی شد که با اخلال‌گران برخورد قانونی می‌شود.

حمید ملانوری در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به مشکلی که برای تأمین سوخت در روز گذشته در استان اتفاق افتاد اظهار داشت: در حال حاضر هیچ کمبود و مشکلی برای تأمین سوخت در استان نداریم و تمامی مخازن و انبارهای سوخت ما که در مناطق مختلف استان وجود دارند سوخت به‌میزان کافی در آنها وجود دارد.

وی گفت: تعدادی از افرادی که در استان در حوزه حمل‌ونقل سوخت فعالیت دارند کوتاهی‌هایی انجام دادند که منجر به اخلال در سوخت‌رسانی در استان شد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه خوشبختانه این مسئله به‌سرعت مدیریت شد و این مشکل تا عصر و شب روز گذشته در نقاط مختلف استان حل شد افزود: در حال حاضر تمامی جایگاه‌های سوخت استان به‌میزان کافی سوخت در اختیار دارند.

وی با ابراز اینکه اتفاقی که عصر روز گذشته و دیشب در جایگاه‌های سوخت استان افتاد به همین واسطه و از سوی دیگر به‌واسطه اطلاع‌رسانی غلط در فضای مجازی و جو روانی بود که در جامعه ایجاد شد تصریح کرد: جو روانی ایجادشده سبب شد تا مردمی که حتی نیاز به سوخت هم نداشتند برای اینکه با مشکل روبه‌رو نشوند به جایگاه‌های سوخت مراجعه کردند و این حجم مراجعه زیاد به‌یک‌باره موجب ایجاد صفوف طولانی مقابل جایگاه‌ها شد.

ملانوری با بیان اینکه بعضی از افراد روز گذشته با اطلاع‌رسانی‌های غیرقانونی و غیرواقعی در شبکه‌های مجازی اقداماتی کردند و کسانی که در ناوگان سوخت‌رسانی متعهد به حمل سوخت بودند کوتاهی‌هایی کردند عنوان کرد: روز گذشته با دستگاه‌های امنیتی و قضایی استان هماهنگی لازم انجام شده که برخورد قانونی و لازم با آنها می‌شود.

وی با یادآوری اینکه ناوگان حمل‌ونقل سنگین انتظاراتی در کرایه حمل‌ونقل، تأمین لاستیک و قطعات دارند گفت: پیگیری‌های لازم انجام شده و جلساتی با حضور نمایندگان آنها انجام شده است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان با اظهار اینکه شاید کمبودها و مشکلاتی وجود داشته باشد که غیر قابل انکار است اما هم در سطح استان و هم در سطح ملی این مشکلات در حال پیگیری است اضافه کرد: همه باید شرایط کشور را در نظر بگیرند و در زمانی که شرایط کشور عادی نیست باید نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوان با تعامل و همکاری امور جاری کشور را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: کسی که بنا به خواسته‌ای در حوزه‌ای که متعهد است کوتاهی کند منجر به اخلال در نظم عمومی و امنیت داخلی می‌شود که برخورد لازم انجام می‌شود.

مردم آرامش خود را حفظ کنند
از سوی دیگر سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه کرمان گفت: در استان کرمان هیچ مشکلی برای تأمین فرآورده های نفتی نداریم و مردم آرامش خود را حفظ کنند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه کرمان گفت: انبارهای شرکت نفت در استان کرمان به لحاظ ذخیره سازی در شرایط قابل قبولی هستند و ما هیچ مشکلی در فرآیند تأمین فرآورده های نفتی مجاری عرضه سوخت نداریم.

ساناز باغخانی در گفت و گو با برنا در خصوص احتمال کمبود فرآورده های نفتی در استان کرمان اظهار داشت: مجاری عرضه استان به دلیل هجوم مردم ممکن است با وقفه هایی در فرآیند شارژ مجدد مواجه شوند که این هم به دلیل افزایش درخواست و تقاضا از سوی مصرف کنندگان است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه کرمان افزود: من این اطمینان را به مردم استان کرمان می دهم که هیچ مشکلی در تمامی فرآورده های نفتی نخواهیم داشت و اگر مردم کمی با آرامش برخورد کنند ما در همان وقفه های شارژ مجدد مجاری عرضه سوخت هم با صرف زمان کمتری رو به راه خواهیم بود.

او با بیان اینکه انبارهای تدارکاتی ما در کرمان، سیرجان و رفسنجان فعال هستند، تصریح کرد: الان همکاران خوب ما و رانندگان ناوگان حمل و جاده ای فرآورده های نفتی طبق روال کارشان را انجام می دهند.

باغخانی اضافه کرد: تمام انبارهای ما فعال است و بارگیری طبق روال گذشته با فشار بیشتر در حال انجام است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)