عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید: علیرغم گذشت ۴۰ سال از انقلاب و با وجود پیشرفت های متعدد در تکنولوژی راه و جاده هنوز زیرساخت های جاده ای ما با مشکل مواجه است.
احمد انارکی محمدی ، با اشاره به اینکه جاده ها در سطح کشور استاندارد لازم را ندارند، تصریح کرد: اگر مبالغی که شرکت های بیمه ای به تصادفات اختصاص می دهند، صرف توسعه شبکه راه ها در کشور می کردند، اینقدر متضرر نمی شدند.
نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر نقش بیمه ها و شرکت های بیمه ای در نوسازی جاده ها، افزود: شرکت های بیمه ای با ورود به عرصه نوسازی جاده ها می توانند از این امر سود ببرند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، وسعت زیاد کشور و صعب العبور بودن برخی نقاط را دلیل عدم توسعه راه در بعضی استان ها دانست و گفت: در برخی استان ها به دلیل صعب العبور بودن، وجود دریا و جنگل و ... راه ها به شکل استاندارد توسعه پیدا نکرده اند.
وی با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی در کاهش بروز تصادفات جاده ای، گفت: با استفاده از حمل و نقل ریلی تنها می توانیم از حجم تردد خودورها در جاده ها کم کنیم؛ اما راهکار اصلی این است که وزیر راه و شهرسازی نقشه جامعی برای توسعه راه ها داشته باشد و در جهت استانداردسازی جاده ها حرکت کند.
انارکی محمدی به فرسودگی جاده تهران-بندرعباس اشاره کرد و افزود: برای مثال جاده تهران-بندرعباس به دلیل تردد زیاد ماشین های سنگین و حمل بار در یک سمت دچار فرسودگی بیشتری است و به همین دلیل راننده ها به لاین روبرو منحرف می شوند که همین امر باعث بروز تصادفات جاده ای می شود.
نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، نداشتن گذرها، نبود دسترسی دوربرگردان ها، نبود گارد ریل و ... را از جمله مواردی دانست که می تواند باعث بروز تصادف در جاده ها شود.