کد خبر: ۲۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
با گرانی طلا؛
او در پاسخ به علت ورشکستگی‌اش می گوید: بنکداران براساس وزن طلای داده شده از ما طلا می گیرند، با این رکود بازار و مالیات 9 درصدی هم کسی از ما طلا نمی خرد، به ناچار با فروش طلا در طی این ایام هزینه های زندگی را گذرانده ایم و الان با این افزایش قیمت ها قادر به بازپس دادن وزن طلای بنکداران نیستیم.
گروه اقتصاد:

این روزها بازار طلا دیگر تب و تاب سابق را ندارد، مراجعین این بازار  بیشتر محدود به عابرینی  شده که به قصد تماشا به شیشه های ویترین مغازه های طلا فروشی زل می زنند و شاید ارزوهای دست نیافتنی خود را مرور می کنند. 

اما انگار مغازه داران به این وضعیت عادت کرده اند و انتظاری برای بهبودی ندارند، یکی از طلافروشان در پاسخ به چرایی سوت و کور بودن بازار طلای کرمان به خبرنگار ما می گوید: «بیش از یک سال است که بازار دچار رکود شده با این گرانی ها مردم دیکر نمی توانند مایحتاج خود را تامین کنند چه رسد به طلا که جز کالاهای لوکس نیز به حساب می اید» 

ادامه جمله اش را با نشان دادن فاکتورهایش پی می گیرد و می گوید: بیش از 4 روز است که حتی یک فاکتور هم نزده ام،ما فروش نداریم اما باید مالیاتمان را بپردازیم. 
کم نیست تعداد  طلافروشانی که یا تعطیل کرده اند و یا ورشکسته و فراری اند، علتش هم مشخص است عدم ثبات قیمتی بازار و رکود بازار طلا.

«6 میلیون پول کرایه مغازه و آب و برق مغازه است به غیر از این هزینه های گذراندن زندگی هم هست، هیچ خرید و فروشی  هم که نداریم ، بنکداران هم طلبشان را می خواهند» این ها گفته های یکی از ورشکستگان این صنف است.

او در پاسخ به علت ورشکستگی‌اش می گوید: بنکداران براساس وزن طلای داده شده از ما طلا می گیرند، با این رکود بازار و مالیات 9 درصدی هم کسی از ما طلا نمی خرد، به ناچار با فروش طلا در طی این ایام هزینه های زندگی را گذرانده ایم و الان با این افزایش قیمت ها قادر به بازپس دادن وزن طلای بنکداران نیستیم.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده و بی ثباتی بازار طلا گلایه اصلی صنف طلافروشان  است. مشکل مالیاتشان  هم تنها مربوط به نرخ مالیات بر ارزش افزوده نیست بلکه از نحوه و میزان مالیات گرفته شده توسط سازمان مالیات نیز شاکی هستند. عده ای این نرخ را بدون حساب و کتاب می دانند و می گویند قدرت دست آن هاست و ما نمی توانیم کاری بکنیم.

صحبت های رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان نیز صحه ای بر گفته های آن هاست. مسعود ثانی در پاسخ به نحوه تعیین مالیات بر ارزش افزوده برای این صنف می گوید: « در تهران  برای پرداخت مالیات یک فاکتور به من می دهند که هیچ مشخصاتی روی آن  نیست، ولی اینجا سازمان امور مالیاتی این ارزش افزوده را بدون هیچ قانون و هیچ پایه و اساسی از ما می گیرد، در مالیات بر ارزش افزوده من باید فاکتوری که می فروشم ارائه بدهم به دارایی ولی نه آنها چیزی از ما دارند و نه ما چیری به ان ها ارائه می دهیم و تنها بر یک مبنایی که  خودشان می دانند، از ما مالیات می گیرند»
مسعود ثانی  در ادامه می افزاید: البته ما در کرمان تعاملات خوبی با سازمان امور مالیاتی داریم، من خودم شخصا در این حوزه وارد می شوم و صحبت می کنیم تا مالیات زیاد نشود ولی باز هم وضعیت ما مناسب نیست و باید این مسئله از پایه درست شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان  از تعطیلی 700هزار کارگاه تولیدی در تهران خبر می دهد و می گوید: صنعت طلا را از بین برده اند، طلا  سالیان سال پشتوانه مالی مردم بود و هر کس  هر زمانی پولی داشت طلامی خرید، اما هم اکنون این صنعت از بین رفته است.

به وعده‌های  دکتر پورابراهیمی در ارتباط با کاهش مالیات بر ارزش افزوده برای مصرف کننده و رونق بازار طلا اشاره می کند و می گوید: خود دکتر پورابراهیمی ما را دعوت کردند و حتی ما  نمایندگان مجلس را هم برای این منظور دیدیم ولی هیچ ترتیب اثری داده نشد.

از بیکاری کارگران کارگاه ها ساخت طلا  ابراز تاسف می کند و می گوید: در بعضی از شهرها مردم به دنیال خرید طلای آب شده و سکه هستند و تمایلی به خرید طلای ساخته شده و با اجرت ندارند.
ثانی  علت گرانی قیمت طلا را افزایش قیمت دلار می داند و می گوید: طلای ما کاملا  به قیمت دلار بستگی دارد، قیمت انس جهانی طلا  هیچ فرقی نکرده و حتی کاهش هم داشته است اما  قیمت دلار روی سیستم بازار ما تاثیر گذاشته است و قیمت طلا را افزایش داده است. 

« یک روز طلا گرمی 490 است و روز دیگر 560 ، همه می گویند طلافروشان وضعشان خوب شد نه این طور نیست، ما امنیت کسب و کار نداریم» این جملات را می گوید و ادامه صحبت هایش را با ذکر یک مثال پی می گیرد: اگر من یک ماشین را به قیمت یک میلیون تومان خریده باشم و الان این ماشین به یک میلیارد رسیده باشد، چه فرقی برای من می کند؟ من با این ماشین امرار معاش می کنم نمی توانم که آن را بفروشم. برای طلا هم همین طور است، اگر من یک کیلو طلا دارم از قبال این باید زندگیم را بسازم.

مسعود ثانی البته این را هم اضافه می کند: عده ای طلایشان برای خودشان هم نیست و متعلق به بنکدار است،  خدا شاهده ما 300 زرگر در کرمان داریم شاید 50 تا از آن ها طلایشان متعلق به خودشان باشد بقیه طلایشان متعلق به بنکدار و کیفی است. من خودم را مثال می زنم من شخصا رییس اتحادیه ام و 35 ساله در بازار کار می کنم ،شاید 500 گرم طلا از خودم ندارم . 

ثانی دوران  طلایی کرمان را محدود به سال های 91تا 96 می داند و می گوید: ما زمانی می توانیم کاسبی کنیم که نوسانات قیمت طلا نداشته باشیم،  باور کنید در حال حاضر گاهی  10 - 15 روز می شود یک گرم طلا هم نمی فروشیم.

او در ادامه حجت را تمام می کند و می گوید: افزایش طلا به نفع هیچ کس نیست و شغل طلافروشی در حال تعطیلی است، من شخصا به عنوان رئیس اتحادیه  با این وضعیت تا سال بعد طلا فروشی ام را جمع می کنم .


برچسب ها: طلافروشی ، کرمان
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یعقوب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
وضع شان از ما بیچاره هایی که قصد ازدواج کردیم و با این قیمت طلا پاک حیرون شدیم که بدتر نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

تقدیر نماینده سیرجان و بردسیر از رشد تولید در گل گهر

میزان برگشت حقوق دولتی معادن به کرمان رضایت بخش نیست

افتتاح دفتر نمایندگی اداره پست در منطقه گل‌گهر

هشدار مهم درباره پیامک‌های سود سهام عدالت؛ پیامک‌های «سهام عدالت» جعلی است

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

نوسان قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)