کد خبر: ۲۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
ائمه جمعه در خطبه های خود چه گفتند؟
اشاره به حادثه ربودن 14 مرزبان میرجاوه و جنگ تبلیغاتی دشمن و نا امید کردن مردم ، احتکار و گرانی و مراسم بزرگداشت اربعین ازمحور های خطبه های این هفته امام جمعه استان بوده است
 به گزارش گفتار نو به نقل از خبر گزاری ها حادثه ربودن 14 مرزبان میرجاوه و جنگ تبلیغاتی دشمن و نا امید کردن مردم ، احتکار و گرانی و مراسم بزرگداشت اربعین محور سخنان این هفته خطبه های نماز جمعه استان بود.

ائمه جمعه در خطبه های خود چه گفتند؟

نام شهرستان

نام خطیب

چکیده خطبه

کرمان

حجت الاسلام مهدی عرب پور

دشمن می خواهد با تبلیغات همه چیز را در کشور سیاه نمایی کند و مردم باید در مقابل نقشه های دشمن هوشیار باشند.

آشنایی با فتنه های دشمن و مبارزه جدی استکبار با مردم و نظام جمهوری اسلامی از مهمترین مسائل روز است.

برخی اخبار از فساد همه مسئولان منتشر می شود، اما باید با انصاف قضاوت کنیم و بسیاری از مدیران کشور پاکدست هستند و باید با مدیران فاسد برخورد جدی شود.

در حوادث اهواز و سیستان بلوچستان ، مسئولان باید حواسشان جمع باشد و در جایی که قابل پیش بینی است از وقوع آن جلوگیری و با قصورها برخورد شود.

رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور

پیروزی وصف ناپذیر عراق جهت تشکیل دولت و مجلس اسلامی حائز اهمیت است

مراسم بزرگ اربعین ایجاد همدلی و رفع سوء تفاهماتی است که بین دو لت ایران و عراق توسط دشمن به وجود آمده بود لذا تفرقه های دشمن توسط همایش اربعین برداشته می شود

یش از 80 درصد این جنگ اقتصادی ریشه در داخل دارد زیرا بسیاری دست به احتکار مواد غذایی و گرانی اجناس می زنند که چوبش را مردم نیازمند و سطح متوسط جامعه می خورند.

چرا مسئولان صنعت، معدن و تجارت و نیز شورای تأمین آرام نشستند و به فکر مردم نیستند.با افراد خاطی با جدیت تمام برخورد شود.

درست است که جنگ تحمیلی اقتصادی را داریم اما همه مشکلات را نمی شود به گردن امریکا انداخت ، ۸۰ درصد مشکلات بر عهده مسئولان ماست دولت و مسئولان مقصرند باید سرعت عمل داشته باشند اینکه همیشه به گردن بیرون بیاندازیم صحیح نیست.

مشکلاتی که امروز جامعه با ان سروکار دارد احتکار ، گران فروشی وبی انصافی مربوط به دخل است کاری به تحریم ندارد.

اداره تعزیرات رفسنجان نزدیک به دو ماه است که مسئول ندارد آقایان در کرمان چه کار می کنید در حالیکه در این زمان حساس است اداره بدون مسئول است و این بی توجهی مسئولان شهرستانی و استانی می رساند، گاهی پایین دستی ها هم خوب عمل نمی کنند.

در حادثه تروریستی میرجاوه ۱۴ مرزبان توسط تروریستها ربوده شدند.

این حرکت در ادامه حرکت تروریستی اهواز قرار دارد که به دستور آمریکا و ایادی انها در منطقه صورت گرفته ، هوشمندی نیروهای مرزبان را می طلبد و مسئولان نظامی و هم باید هوشمند باشند ، و ضروری است که برخورد قاطع با تروریستها صورت گیرد.

سیرجان

حجت الاسلام سید محمود حسینی

تصویر سازی غلط از اوضاع نظام اسلامی و کشور ایران کار دشمن شکست خورده است . آمریکا به دنبال توطئه و ترفندهای مختلف از جمله ناامید کردن ملت ایران است و این هجمه های تبلیغاتی نشان از شکست در برابر نظام اسلامی داشته و دارد.

شکست های پی در پی آل سعود در صحنه جهانی از جمله ظلم به مردم یمن، حصر سعد حریری و قتل خاشقچی موجب نابود کردن چهره سیاسی عربستان نزد ملت ها و دولت های جهان شده است. این عوامل شرایط سقوط خاندان آل سعود را فراهم می کند که درس عبرتی باشد مبنی بر اینکه هر کس در دام آمریکا گرفتار شود سرنوشتش نابودی همراه با خاری و ذلت است.

علت عقب ماندگی کشور خم شدن در مقابل بیگانه و نگاه به غرب و اروپا است که این نگاه و تکیه جز معطلی و عقب ماندگی هیچ فایده ای را نداشته و ندارد و باید امروز از نظرات و راهکارهای نخبگان جوان در امور کشور استفاده کرد و متکی به دیگران نبود.

از مسئولین مربوطه تقاضا داریم نظارت و رسیدگی کنند و مشکل تفاوت قیمت ها را حل کنند مگر می شود خیلی از مایحتاج مردم گرانتر از حتی شهرستانهای همجوار باشد و مردم از گرانی و بی عدالتی رنج ببرند.

جیرفت

حجت الاسلام سعادت فر

رهبر معظم انقلاب اسلامی جنگ رسانه ای امروز را به جنگ شیمیایی تشبیه کرده اند زیرا این حمله در دراز مدت ملت را از درون متلاشی می کند.

حملات رسانه های صهیونیستی در دراز مدت روحیات انقلابی را تحت تاثیر قرار می دهد لذا نفوذ مهمترین عامل جایگزینی ارزش و غیرارزش است.

تفکر لیبرالی در مقابل تفکر انقلابی قرار دارد و شامل وعده تو خالی است و در زمان کمک رسانی، خبری از افراد صاحب این تفکر نیست.

52 درصد پیشرفت های کشور را تفکر انقلابی ایجاد کرده است.

تفکر لیبرالی دنبال وابستگی به خارج از کشور است ولی تفکر انقلابی بر ظرفیت و توان داخلی تکیه می کند.

ریگان بم

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی

حضور مردم از ۴۰ کشور با تنوع نژادی ،مذهبی و قومی امروز نماد یک قدرت و نمایشی شده در جهان اسلام و تقویت روحیه همدلی و اخوت اسلامی بین ملت های منطقه و مردم عراق و ایران و بیانگر توانایی و مدیریت بالای مسولان عراقی است.

پس از اینکه عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله به درک واصل شد که این خبیث جنایات زیادی را مرتکب شد بقایای این گروهک تحت عنوان گروهک تروریستی بنام جیش الظلم اعلام موجودیت کردند،از همان تفاله عبدالمالک ریگی گروهک تروریستی بنام جیش الظلم به وجود آمد. ربوده شدن تعدادی از مرزبانان کشورما ن مربوط به همین گروهک ها است.

این گروهک تروریستی دست به جنایات بزرگی در ایرانشهر، نیک شهر و میرجاوه زده و ارتباط مستقیمی با گروه های موصاد دارد و با حمایت مالی آمریکا و آل سعود نا امنی به داخل مرزهای جمهوری اسلامی کشانده است.

این گروهک تروریستی با نفوذ و تبانی ۱۲ نفر از نیروهای هنگ مرزی ما را ربوده و به خاک پاکستان منتقل کرده است، از دولت پاکستان انتظار داریم که با اشرار و تروریست هایی که در مرزهای آنها لانه کرده اند برخورد جدی و نسبت به آزادی و تحویل مرزبانان ما اقدام فوری نماید.

ارتباط مستقیمی هست بین این گروهک تروریستی با آل سعودی که امروز به دنبال براندازی نظام است. از مسولان امنیتی و نیروهای مسلح درخواست داریم تا یک گوشمالی سختی به ربایندگان این حادثه تروریستی بدهند و فرزندان این ملت را از چنگال آنها نجات بدهند و نسبت به امنیت مرزها و نفوذ تروریست ها به خاک کشور یک حساسیت خاصی را نشان بدهند.

رودبار جنوب

حجت الاسلام عباس گروهی

ما در موردنخبگان باید به دو مسئله توجه کنیم یکی حمایت از نخبگان و دیگری نخبه پروری است.

دشمن تصویر ناامیدکننده و سیاهی از کشور را نشان می دهد و نقاط قوت ما را نشان نمی دهد‌.


آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)